Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Vr 05 Mei, 2006 17:58 Onderwerp: Wat is sneller: MX-3 KLZE of een MX-6 KLDE? |
|
|
Zie hier het resultaat
http://www.shadowsquad.nl/uploads/masha2.mpg _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
willem Betalend Clublid
Geregistreerd op: 1-11-2002 Berichten: 2104
|
Geplaatst: Vr 05 Mei, 2006 18:14 Onderwerp: |
|
|
had het filmpje al ergens gezien
Met een of ander commentaartje.
En ja wat is er dan waar |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Vr 05 Mei, 2006 20:00 Onderwerp: |
|
|
Sja, wat is waar. Hij wil er maar wat graag voorbij terwijl ik uitloop.
Ik had het zelf niet verwacht overigens en maakte al ruimte om hem erlangs te laten, maar dat gebeurde dus niet.
Zijn blok loopt prima, geen reden om aan te nemen dat er iets niet goed is.
Wat er dan aan de hand is, geen idee. Hij heeft wel veel audio maar dan nog.... _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
texx Freak
Geregistreerd op: 18-11-2004 Berichten: 1802 Woonplaats: denhaag
|
Geplaatst: Vr 05 Mei, 2006 21:08 Onderwerp: |
|
|
heheh dan loopt jou klde gewoon super _________________ MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U. |
|
Naar boven |
|
|
Paul Jenner Freak
Geregistreerd op: 14-6-2002 Berichten: 1335 Woonplaats: Den Haag, Nederland
|
Geplaatst: Vr 05 Mei, 2006 21:21 Onderwerp: |
|
|
Mooie grijns op dat smoelwerk van je
Leuk filmpje hoor. Hoe kan het nou dat hij er niet voorbij komt ? Wat heb jij aan je motor veranderd dan ?
Paul. _________________ www.rolleiflexclub.nl
We've got everything you need - Satisfaction guaranteed ! |
|
Naar boven |
|
|
Sander Freak
Geregistreerd op: 14-6-2002 Berichten: 2117
|
Geplaatst: Vr 05 Mei, 2006 21:29 Onderwerp: |
|
|
Ik heb wel een vermoeden. Fullsize heeft 177pk op de wielen volgens de dyno. Zo'n KLZE schijnt 200pk te hebben maar dat is niet op de wielen! Er gaat nog heel wat pk verloren door de aandrijving. Komt nog bij dat de versnellingsbakken van de MX-3 en MX-6 van elkaar verschillen. _________________ Mazda6 Sportbreak 2.0 CiTD 2009 |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Vr 05 Mei, 2006 21:34 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een ander luchtfilter, uitlaat, geen kat en een andere chip.
Dat samen maakt een aardig verschil.
Voorspellingen over pk's doe ik liever niet, ik wil em graag op een goede dynobank hebben zodat ik weet wat ie doet.
Een mobiele bank ben ik al eens op geweest maar daar heb ik niet zoveel vertrouwen in. Daar wordt naar de verwachte pk's toe gerekend en gecorrigeerd. Niet erg realistisch iig in mijn beleving.
De eerste echte bank waar ik op wilde paste niet omdat m'n auto te laag was Dat was echt heel jammer vond ik.
Ik ben nu op zoek naar een bank waar ze maar 1 rol hebben waar de wielen óp staan ipv op 2 rollen. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
Robii San Freak
Geregistreerd op: 11-1-2005 Berichten: 829
|
Geplaatst: Vr 05 Mei, 2006 21:42 Onderwerp: |
|
|
had sam ook al gesproken.. die is al ijverig een nieuwe luchtfilter aant kopen.. daarna gaan wij ook even een sprintje doen.. wel zonder nos... |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Vr 05 Mei, 2006 21:44 Onderwerp: |
|
|
Sander schreef: | Ik heb wel een vermoeden. Fullsize heeft 177pk op de wielen volgens de dyno. Zo'n KLZE schijnt 200pk te hebben maar dat is niet op de wielen! Er gaat nog heel wat pk verloren door de aandrijving. Komt nog bij dat de versnellingsbakken van de MX-3 en MX-6 van elkaar verschillen. |
Ja dat bedoel ik Sander. Die uitslag van 177 pk is naar mijn idee niet correct.
Bovendien had ik toen die andere chip er nog niet in.
Daarom wil ik op een 'echte' bank, zodat ik een realistisch beeld van het vermogen krijg.
[EDIT: Ik heb mijn handtekening gewijzigd, daar stond de vermelding van 177 pk nog in.] _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
fr3d Freak
Geregistreerd op: 29-10-2004 Berichten: 1463
|
Geplaatst: Vr 05 Mei, 2006 22:40 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Ik heb wel een vermoeden. Fullsize heeft 177pk op de wielen volgens de dyno. Zo'n KLZE schijnt 200pk te hebben maar dat is niet op de wielen! Er gaat nog heel wat pk verloren door de aandrijving. Komt nog bij dat de versnellingsbakken van de MX-3 en MX-6 van elkaar verschillen |
Er stond 177 BHP ,dat is brake horse power en dat is niet bij de wielen . Dan had er WHP -> Wheel horse power gestaan _________________ tja geen mazda meer ... |
|
Naar boven |
|
|
jasper Freak
Geregistreerd op: 28-12-2005 Berichten: 464 Woonplaats: Hellevoetsluis
|
Geplaatst: Za 06 Mei, 2006 1:45 Onderwerp: |
|
|
zeker dat ik ook graag wil weten wat die chip van jouw doet Sebas. wel gek hoor zo'n KLZE zit gewoon je stof te happen Bizar gek _________________ -Mazda 3MPS- Cobb Front Mounted Intercooler- Cobb SF Intake - Cobb Turbo Inlet - Cobb Turbo Downpipe - Protegegarage Turbo Manifold - Turbo XS Hybrid Blow off valve - Cobb SwayBars - Denso HR8 Sparkplugs - MDS DashHawk - Piazini Chipped - |
|
Naar boven |
|
|
willem Betalend Clublid
Geregistreerd op: 1-11-2002 Berichten: 2104
|
Geplaatst: Za 06 Mei, 2006 4:16 Onderwerp: |
|
|
Het is natuurlijk wel zo dat de klze in japan 200pk moet doen.
Hier gebruiken ze een ander octaangehalte benzine waardoor het aantal pk, een beetje zakt tot een 190 pk
En heeft sam er ook een klze ecu in zitten of gewoon van de klde |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Za 06 Mei, 2006 8:38 Onderwerp: |
|
|
Sam heeft een KL36 ecu. Een originele die bij de motor hoort.
En idd Willem het octaangehalte hier is aardig minder.
In Japan boven de 100 en hier meestal 95. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
fr3d Freak
Geregistreerd op: 29-10-2004 Berichten: 1463
|
Geplaatst: Za 06 Mei, 2006 8:49 Onderwerp: |
|
|
ik weet niet of het octaan gehalte zoveel zal uitmaken.
het zal toch niet zo zijn dat voor elke octaan een pk geteld wordt ?
Wellicht zit de kat. verstopt van Sam , dat heb ik ook gehad.
Sebas zat ook alleen in de auto en sam zijn auto zit vol aan electronica ( gewicht)
dat kan je ook allemaal meetellen.
Ik denk dat Sebas ook dicht tegen de 200 pk aan zit, ±190
dus dan is het verschil niet meer zo groot.
en met 100 kg meer in de auto is de pk winst weg van de klze _________________ tja geen mazda meer ... |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Za 06 Mei, 2006 9:17 Onderwerp: |
|
|
Een ander octaangehalte maakt zeker wat uit hoor. De knock-sensor bepaalt of de ontsteking vroeger kan of niet. Dat resulteert in meer vermogen bij een hoger octaangetal.
Sam heeft geen kat meer waardoor ik wel meer pk's zou verwachten bij hem.
Zijn mx3 is standaard 50 kg lichter dan een standaard mx6.
Dan, bijrijder + audio zou hem dan 50 kg in het nadeel brengen: 70 kilo voor de bijrijder en 30 kg (is aardig wat hoor) maakt 100 kg. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
|