Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Wo 02 Aug, 2006 21:12 Onderwerp: KLDE chips |
|
|
Dag mensen
Ik heb nu chips te koop voor de OBD1 KLDE's
Het zijn chips welke een hoger koppel opleveren en meer pk's.
Hoeveel precies kan ik (nog) niet laten zien omdat ik nog geen dynorun heb gedaan.
Wel kan ik zeggen dat ik er nu bijna een jaar mee rondrij, zonder problemen en met veel plezier
Het meest opvallende is dat de motor veel sneller oppakt bij plotselinge versnelling. Er is merkbaar meer koppel voorhanden, vergelijkbaar met het laten vervallen van de kat.
Dit is dus geen ebay 'chip' om ergens tussen te knoeien wat 30 pk oplevert!
Het is een chip welke in de ecu gesoldeerd moet worden. Waardoor het motormanagement direct aangestuurd wordt.
Hierbij zijn geen vervelende dingen te verwachten zoals arm draaien.
Het is een degelijke chip.
Hier een belangrijke verandering: Mazdarati heeft de chipswinkel over genomen. Voor vragen over chips moet je nu bij hem zijn.
Zie pagina 11 van dit topic: Hier klikken _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Laatst aangepast door Fullsize op Zo 27 Jun, 2010 21:23, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
fr3d Freak
Geregistreerd op: 29-10-2004 Berichten: 1463
|
Geplaatst: Wo 02 Aug, 2006 21:40 Onderwerp: |
|
|
graag er een prijs bij vermelden.. _________________ tja geen mazda meer ... |
|
Naar boven |
|
|
texx Freak
Geregistreerd op: 18-11-2004 Berichten: 1802 Woonplaats: denhaag
|
Geplaatst: Wo 02 Aug, 2006 21:52 Onderwerp: |
|
|
mijn interesse heeft idd ook met de prijs te maken..
maar is het niet zo dat een chip op een bepaalde setup is afgesteld? of is dat een onzin verhaal? _________________ MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U. |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Wo 02 Aug, 2006 22:01 Onderwerp: |
|
|
texx schreef: | mijn interesse heeft idd ook met de prijs te maken..
maar is het niet zo dat een chip op een bepaalde setup is afgesteld? of is dat een onzin verhaal? |
Ja klopt. Deze chip is voor een standaard set-up gemaakt. Niet geprogrammeerd op het randje zeg maar.
Met een andere set-up kom je niet in een probleemgebied iig.
Tenminste, ik heb niet die ervaring. Mijn A/F meter komt nooit in het arme gebied. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
Edwin Freak
Geregistreerd op: 31-8-2005 Berichten: 627 Woonplaats: Crownsmountain
|
Geplaatst: Do 03 Aug, 2006 9:32 Onderwerp: |
|
|
Ja de prijs zal de doorslag moeten geven bij het wel of niet kopen van de chip.
Hoe zit het met je verbruik, is de flink gestegen of valt het mee? _________________ Former owner of a MX6 V6 (now Herwin's)
Saab 9-3 met 250pk en 360nm
Goodridge remleidingen
Bilstein dempers
OMP veren
EBC remmen |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Do 03 Aug, 2006 10:49 Onderwerp: |
|
|
Edwin schreef: |
Hoe zit het met je verbruik, is de flink gestegen of valt het mee? |
Eerlijk gezegd ben ik iemand die gaat tanken als de tank leeg is, zonder te kijken hoeveel kilometers ik deze keer weer heb gemaakt op een tankje.
Ik vewacht eigenlijk niet dat je er iets van merken zal. Ik kan me voorstellen dat je in het begin vaker zal proberen hoeveel verschil het uitmaakt, wat dus meer brandstof kost Dat ligt dan niet aan de chip natuurlijk _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Do 03 Aug, 2006 10:57 Onderwerp: |
|
|
De prijs voor 1 chip met installatiebeschrijving is 75 euro.
Dit is dus een fractie van wat je betaalt bij andere aanbieders die tussen de 500 en 600 euro zitten. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
Bluedevil Freak
Geregistreerd op: 2-2-2005 Berichten: 454 Woonplaats: Oosterwolde Fr
|
Geplaatst: Do 03 Aug, 2006 11:51 Onderwerp: |
|
|
klinkt goed maar hoeveel pk moet dit ongeveer meer opleveren en hoeveel kun je krijgen dat het straks niet is dat je ze niet meer hebt liggen.en zijn ze makkelijk te installleren |
|
Naar boven |
|
|
jasper Freak
Geregistreerd op: 28-12-2005 Berichten: 464 Woonplaats: Hellevoetsluis
|
Geplaatst: Do 03 Aug, 2006 13:10 Onderwerp: |
|
|
psycomania schreef: | klinkt goed maar hoeveel pk moet dit ongeveer meer opleveren en hoeveel kun je krijgen dat het straks niet is dat je ze niet meer hebt liggen.en zijn ze makkelijk te installleren |
hoeveel weet hij nog niet zoals hij al zij zijn wagen is te laag voor op de rollerbank
wat ik je wel kan vertelle is dat je er zeker weten meer PK's uit haalt dan een aandere uitlaat met een open luchtfilter
ik weet wel dat ik er een ga aan schaven _________________ -Mazda 3MPS- Cobb Front Mounted Intercooler- Cobb SF Intake - Cobb Turbo Inlet - Cobb Turbo Downpipe - Protegegarage Turbo Manifold - Turbo XS Hybrid Blow off valve - Cobb SwayBars - Denso HR8 Sparkplugs - MDS DashHawk - Piazini Chipped - |
|
Naar boven |
|
|
texx Freak
Geregistreerd op: 18-11-2004 Berichten: 1802 Woonplaats: denhaag
|
Geplaatst: Do 03 Aug, 2006 17:39 Onderwerp: |
|
|
maar ik heb wel wat dingen veranderd, (zie handtekening) , kan het niet zijn dat ze er slechter van gaat lopen? _________________ MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U. |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Do 03 Aug, 2006 18:11 Onderwerp: |
|
|
texx schreef: | maar ik heb wel wat dingen veranderd, (zie handtekening) , kan het niet zijn dat ze er slechter van gaat lopen? |
Ik denk niet dat het invloed zal hebben op je ebc schijven en blokken rondom
Maar zoals ik al eerder schreef, het is niet een chip met een programmering op het randje. Bovendien houdt de ecu zijn functionaliteit dwz: het mensel wordt constant gecontroleerd door de lambda's en de ecu reageert daar nog steeds op door constant de brandstof en de ontsteking te corrigeren.
De uitlaatgassen zijn misschien iets minder milieuvriendelijk, maar als jou dat nou tussen de 10 en 15 pk oplevert, wat zeg je dan? _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
texx Freak
Geregistreerd op: 18-11-2004 Berichten: 1802 Woonplaats: denhaag
|
Geplaatst: Do 03 Aug, 2006 19:22 Onderwerp: |
|
|
ik ben blij dat het geen invloed heeft op mijn remmen.. haha
als mijn motor loopt, en ik ben achter de auto in de buurd van de uitlaat, is het al niet echt prettig op ze zachtst gezegd,, dus het kan nog erger zeg jij !!??
maar wanneer denk jij je mx te gaan dynočn? en jij heb toch ook andere headers dacht ik? _________________ MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U. |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Do 03 Aug, 2006 20:26 Onderwerp: |
|
|
Dyno heb ik nog geen datum voor geprikt maar staat wel op de lijst.
Ik heb idd andere headers.
Evb de uitlaatgassen, als je van de stinkerij af wil, plaats je je kat toch gewoon weer?
Ook is het zo dat veel van ons al aanpassingen hebben gedaan zonder daarbij te kijken of de standaardprogrammering van onze ecu daar wel mee om kan gaan.
Bij een volgas-situatie regelt de ecu niet meer op de lambda's maar op een standaardverhouding.
Wanneer ik volgas ga met mijn chip en huidige set-up dan blijven beide lambda's in het stochiometrisch bereik.
Stel dat er nu iemand problemen heeft met een iets te arm volgas-mengsel (staat ff los van wel of geen 'snelle' chip) dan is dat op te lossen door de originele drukregelaar te verruilen voor een regelbare drukregelaar. Zo kan je de druk iets verhogen zodat je in een volgas-situatie rijker draait.
Nog meer vragen? _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
texx Freak
Geregistreerd op: 18-11-2004 Berichten: 1802 Woonplaats: denhaag
|
Geplaatst: Vr 04 Aug, 2006 16:43 Onderwerp: |
|
|
Fullsize schreef: |
Evb de uitlaatgassen, als je van de stinkerij af wil, plaats je je kat toch gewoon weer?
|
van mij mag ie ruiken, stinken is een verkeerd woord, ik vindt het wel een soort extera vervraaiing van de auto
nog 2, hoeveel heb je er op vooraad? en is het uit steken en insteken of solderen? _________________ MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U. |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Vr 04 Aug, 2006 17:18 Onderwerp: |
|
|
De chip moet er in gesoldeerd worden. Als je een beetje soldeer ervaring hebt is het te doen.
Als dat niet vertrouwd is kan je het beter niet zelf doen.
Ik ben bezig een ruil-ecu te maken.
Als je dan langs komt is het een kwestie van omruilen van de ecu's.
Das met dom lullen erbij een half uurtje werk.
Voor het ruil-ecu verhaal vraag ik 100 euro. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
|