Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
kww Freak
Geregistreerd op: 9-6-2006 Berichten: 2 Woonplaats: veendam
|
Geplaatst: Vr 09 Jun, 2006 15:39 Onderwerp: amrikaanse coupe uit 89 met 2.5 v6 24v? |
|
|
hallo
via dit forum probeer ik wat meer informatie te vinden omtrent een amerikaanse coupe van 1989 met een 2.5 v6 24v.
het is een amerikaan maar geen automaat, electrieke ramen, etc.
heeft iemand hier wat meer informatie over? en hoe zeldzaam is zoiets? |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Vr 09 Jun, 2006 16:01 Onderwerp: |
|
|
Bedoel je een coupemodel van Mazda? _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
kww Freak
Geregistreerd op: 9-6-2006 Berichten: 2 Woonplaats: veendam
|
Geplaatst: Vr 09 Jun, 2006 16:20 Onderwerp: |
|
|
via de foto,s kon ik nog net het kenteken ontcijferen en dit vertelde de rdw me:
Kenteken
Voertuigsoort Personenauto
Merk MAZDA
Handelsbenaming MX-6
Kleur(en) Rood
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 0 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Massa ledig voertuig 1.180 kg
Maximum massa voertuig 0 kg
Massa rijklaar 0 kg
Laadvermogen N.v.t.
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 0 kg
- geremd 0 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.
Datum eerste afgifte Nederland 12 juni 1992
Datum eerste toelating 30 juni 1989
Datum aanvang tenaamstelling 25 maart 2006
Vervaldatum APK 28 juli 2006
geen 6 maar een 4 cilinder dus.
dit is de link naar de auto:
http://www.voordeelautos.nl/(hljakcrdjdes31mscr2c0xqx)/voordeelautos/Default.aspx |
|
Naar boven |
|
|
Sander Freak
Geregistreerd op: 14-6-2002 Berichten: 2117
|
Geplaatst: Vr 09 Jun, 2006 19:12 Onderwerp: |
|
|
Dat is een amerikaanse MX-6. In Nederland was ie bekend onder de naam Mazda 626 coupé. Via google vind je twee Nederlandse 626 coupé clubs. _________________ Mazda6 Sportbreak 2.0 CiTD 2009 |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Vr 09 Jun, 2006 19:15 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat het een Amerikaanse mx6 is.
In nederland is hetzelfde model uitgebracht als 626 coupé.
Als V6 is deze nooit geleverd. Het lijkt mij dat de verkoper in de war gebracht is doordat er MX6 opstaat. De enige die je dan vindt is het model waar deze club in rijdt. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
Sander Freak
Geregistreerd op: 14-6-2002 Berichten: 2117
|
Geplaatst: Vr 09 Jun, 2006 19:17 Onderwerp: |
|
|
Of de V6 is er later ingezet.
Maar de snelste uitvoering had een 2.0i motor. _________________ Mazda6 Sportbreak 2.0 CiTD 2009 |
|
Naar boven |
|
|
fr3d Freak
Geregistreerd op: 29-10-2004 Berichten: 1463
|
Geplaatst: Vr 09 Jun, 2006 20:05 Onderwerp: |
|
|
waar is mijn post gebleven?
ik denk iig dat je vragen beter gesteld kunnen worden op www.mazda626.nl
Veel succes
Fred _________________ tja geen mazda meer ... |
|
Naar boven |
|
|
fr3d Freak
Geregistreerd op: 29-10-2004 Berichten: 1463
|
Geplaatst: Vr 09 Jun, 2006 20:07 Onderwerp: |
|
|
[quote="Sander"]Of de V6 is er later ingezet.
Maar de snelste uitvoering had een 2.0i motor.[/quote]
Ik weet heel zeker dat er ook een 2.2 i of turbo motor is
De snelste is dus niet de 2.0 _________________ tja geen mazda meer ... |
|
Naar boven |
|
|
texx Freak
Geregistreerd op: 18-11-2004 Berichten: 1802 Woonplaats: denhaag
|
Geplaatst: Vr 09 Jun, 2006 23:16 Onderwerp: |
|
|
@ fred. de 2.2turbo is niet sneller dan de klfe. (de 2.0 16v uit dat type mx6) ik heb er toen ik de erg trage 4 pitter nog had, over geinformeerd (frank heeft veel van die wagens staan) maar hij zelf swapt ook de 2.2t voor de 2.016v.
ontopic,
vermoeddelijk heeft de vorige eigenaar of een eerdere er een v6 motor in gezet. heb je mischien fotoi`s van de motor? dan kan vast iemand hier zeggen welke motor er in zit. _________________ MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U. |
|
Naar boven |
|
|
Paul Jenner Freak
Geregistreerd op: 14-6-2002 Berichten: 1335 Woonplaats: Den Haag, Nederland
|
Geplaatst: Di 13 Jun, 2006 19:09 Onderwerp: |
|
|
Dit is gewoon een tikfout mensen,
tis gewoon een viercilinder.
Paul. _________________ www.rolleiflexclub.nl
We've got everything you need - Satisfaction guaranteed ! |
|
Naar boven |
|
|
Rik de Kikker Freak
Geregistreerd op: 18-8-2006 Berichten: 17
|
Geplaatst: Vr 18 Aug, 2006 4:20 Onderwerp: |
|
|
Correct. De auto komt uit omgeving Amsterdam en is verkocht aan een clublid van de 626 club. De auto is vervolgens geruild voor een andere 626. De nieuwe eigenaar voorzag zelfs meer problemen en ruilde de auto voorts weer in. Voor zover mijn info is deze inderdaad in een niet al te beste staat.
Deze MX is een LX uitvoering, 4 cyl en heeft een 2.2i motor zonder turbo meen ik me te herinneren. De auto is ook van een ouder echtpaar geweest.
Of alle opties nog werken op deze auto weet ik niet. Kan zijn dat dit bedrijf de auto helemaal heeft opgeknapt en tsja, dan kom je wel aan de prijs. Gezien de verstrekte info over de motor, weet ik het zo net nog niet.
Momenteel rijden er twee MX-en bij de club. Binnenkort een overzichtspecial van deze auto's op www.mazda626.nl.
Mvg |
|
Naar boven |
|
|
willem Betalend Clublid
Geregistreerd op: 1-11-2002 Berichten: 2104
|
Geplaatst: Vr 18 Aug, 2006 12:06 Onderwerp: |
|
|
We hebben laatst bij de airstrip in drachten zo een mx6 gezien en hier stond achterop 2.5v6 of het later ingebouwd is of niet geen idee
Maar er is er dus wel 1 met een v6 |
|
Naar boven |
|
|
Rik de Kikker Freak
Geregistreerd op: 18-8-2006 Berichten: 17
|
Geplaatst: Za 19 Aug, 2006 12:37 Onderwerp: |
|
|
Volgens de regels van de APK wordt er vanaf 1 juli niet meer gecontroleerd op cylinderinhoud. Men mag dus in een Peugeotje 205 gerust een 8 cylinder plaatsen. Echter men mag daar, meen ik, niet 40PK boven de fabriekswaarde komen wil het concequenties hebben.
Stickers zijn bij iedere dealer te koop, met alle respect, ik geloof zoiets pas als ik het gezien heb. Zelfbouw is inderdaad heel goed mogelijk want de Probe had je ook met een 6 cylinder, omzetten is geen enkel probleem, heb ik ook wel eens gedaan in een gewone 626 GT. Het oude type MX-6 met een 6 cylinder is bij ons als officieel release niet bekend.
Maar nog maals, ik zie tegenwoordig meer stickers op de auto dan er in zit en alles is mogelijk.
Weet je nog wat voor een kleur die auto had? In ieder geval is dat kenteken van een gewone 2.2 turboloos.
De enige Mazda V6 die in hetzelfde jaar (1987 -1989) werd uitgebracht zit in een 929 limo. Deze motor is 3.0i - 18v en bij Jaguar mede ontwikkeld.
De modellen 929 hadden ook een V6 - 24v doch ook deze krijg je nooit fatsoenlijk in een 626 gebouwd, zijn veel te groot.
De auto is zondagmiddag te bezichtigen bij de Mazdaclassics aan de A27 ter hoogte van Nieuwegeidn bij het A&C.
De kleine V6 18i-24v komen volgens mij alleen voor in de MX-3 modellen.
Correct me if I'm wrong.
Er had zich nog een MX-6 uit Eindhoven aangemeld maar hij is niet zo'n clubliefhebber. Hij heeft een champagnekleurige MX-6 met 4WS van 1993 meen ik. Alles op en aan, leek op een goldedition, bestaan die?
Mvg
Rik |
|
Naar boven |
|
|
|