Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
mazda-erik Freak
Geregistreerd op: 21-6-2006 Berichten: 10 Woonplaats: bergen op zoom
|
Geplaatst: Za 26 Aug, 2006 19:28 Onderwerp: turbo voor mx-6 |
|
|
heej ik had een tijd geleden op jeroentje.nl gezien dat ie turbo's te koop had voor mx-6.
zou je die er zoow op kunnen zetten zonder aanpassingen aan de moter? _________________ mazda mx-6 2.5 V6 24v. |
|
Naar boven |
|
|
Robii San Freak
Geregistreerd op: 11-1-2005 Berichten: 829
|
Geplaatst: Za 26 Aug, 2006 20:04 Onderwerp: |
|
|
ow.. heb even gekeken zag ze nu niet meer... het zou kunnen maar dat wordt em niet zonder aanpassingen, klze kan em wel aan denk ik. maar et blijft een dure onderneming.. |
|
Naar boven |
|
|
texx Freak
Geregistreerd op: 18-11-2004 Berichten: 1802 Woonplaats: denhaag
|
Geplaatst: Zo 27 Aug, 2006 2:47 Onderwerp: |
|
|
de klde heeft een lagere compressie, dus is beter geschikt voor een turbo. je kan met een standaard klde wel zonder al te veel aanpassingen op lage druk blazen. maar dan heb je nog een computer,intercooler,piping,dikkere uitlaat,injectoren en evt een pomp nodig.
voor mijn 2.0 ging het toen dr tijd iets van 2500kosten in totaal. met grotendeels gebruikte onderdelen. _________________ MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U. |
|
Naar boven |
|
|
mazda-erik Freak
Geregistreerd op: 21-6-2006 Berichten: 10 Woonplaats: bergen op zoom
|
Geplaatst: Zo 27 Aug, 2006 8:31 Onderwerp: |
|
|
ik had zoiets van die turbo is gemaakt speciaal voor een mx-6 dus ik dacht dat die moter dat wel zou trekken _________________ mazda mx-6 2.5 V6 24v. |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Zo 27 Aug, 2006 9:59 Onderwerp: |
|
|
mazda-erik schreef: | ik had zoiets van die turbo is gemaakt speciaal voor een mx-6 dus ik dacht dat die moter dat wel zou trekken |
Ligt er aan, op welke druk je de turbo laat werken.
Een beetje meer druk dan standaard kan best maar als je een bar of meer doet loopt het risico op schade bijna exponentïeel op.
Dat betekent dan allerlei erg dure aanpassingen om het spul heel te houden. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
jasper Freak
Geregistreerd op: 28-12-2005 Berichten: 464 Woonplaats: Hellevoetsluis
|
Geplaatst: Zo 27 Aug, 2006 12:02 Onderwerp: |
|
|
ja jeroentje verkoopt nu het Turbo spruitstuk klopt.
is een T3 Trubo en een turbo hoeft niet zoveel te koste als je weet waar je ze moet kopen.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/T3-T4-T04E-TURBO-KIT-GREDDY-BOV-CONTROLLER-INTERCOOLER_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33742QQihZ018QQitemZ280003366520QQtcZphoto
hey maar Texx waarom zou de Computer moeten worden aan gepat ??? is toch gewoon een compresie voor het inlaat systeem ???
als je het zo bekijkt dan zou een trubo rond de 900euro kosten
gelijk een vraagje want ik zit er eigenlijk ook aan te denken om een turbo op te zetten.
ik heb een KLDE nu zet ik daar een turbo op hoeveel bar is dan oke en zou je hem ook op een KLZE kunne zetten ? Hoogcompresie
eigen vraag ik hier dus gewoon kan iemand mij uitlegen hoe het nou presies zit want naar mijn kennis werkt het zo. Spruitstuk+turbo op 0.3 bar a 0.4bar en je bent klaar. intercooler en Dumbvalve en reiden maar. _________________ -Mazda 3MPS- Cobb Front Mounted Intercooler- Cobb SF Intake - Cobb Turbo Inlet - Cobb Turbo Downpipe - Protegegarage Turbo Manifold - Turbo XS Hybrid Blow off valve - Cobb SwayBars - Denso HR8 Sparkplugs - MDS DashHawk - Piazini Chipped - |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Zo 27 Aug, 2006 12:34 Onderwerp: |
|
|
Als het zo simpel was.....
Nadeel van een KLZE turboën is dat die eerder in het detonatiegebied komt omdat ie in eerste instantie al een hogere aanvangsdruk heeft.
Kortom, als je echt een turbo hebben wil, geef dan geen geld uit aan een KLZE.
Onze ecu's 'snappen' overdruk niet. Daarom kan je de bestaande ecu ook niet gebruiken.
Je moet daar iets anders voor bedenken zoals een piggyback of een compleet stand-alone motormanagement systeem.
Dat moet je vervolgens dan nog 'ff' zelf afstellen.
Er zijn goedkopere systemen dan die jeroen levert. Die kan je aansluiten op je bestaande originele headers. En daarbij wordt ook de cold piping geleverd. Is te koop in engeland.
Vergis je niet in de hoeveelheid werk die er in zit hoor. En je moet echt weten waar je mee bezig bent.
Als je niet de verschillen tussen de bv megasquirt en map-ecu kent of erger het zegt je helemaal niks dan moet je nog ff verder studeren _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
fr3d Freak
Geregistreerd op: 29-10-2004 Berichten: 1463
|
Geplaatst: Zo 27 Aug, 2006 12:52 Onderwerp: |
|
|
ik ga eens nadenken over een goede post..
Texx en Fullsize hebben nu al goede antwoorden gegeven
Het wordt een hoop tik werk _________________ tja geen mazda meer ... |
|
Naar boven |
|
|
Ghost Rider Freak
Geregistreerd op: 11-6-2005 Berichten: 145
|
Geplaatst: Zo 27 Aug, 2006 13:17 Onderwerp: |
|
|
Ik heb wel eens verhalen gelezen over mensen die ook een turbo op een 323F, MX-3 of Mx-6 hebben gezet, en ze klaagden allemaal over 1 ding..... geen grip op de voorwielen. Het is wel stoer om zoveel trekkracht te hebben, maar ik zou persoonlijk liever een auto hebben die standaard al turbo heeft en achterwiel aandrijving. _________________ Ultimate goal ACHIEVED!
http://www.cardomain.com/ride/2317955 |
|
Naar boven |
|
|
jasper Freak
Geregistreerd op: 28-12-2005 Berichten: 464 Woonplaats: Hellevoetsluis
|
Geplaatst: Zo 27 Aug, 2006 16:19 Onderwerp: |
|
|
conclusie is dus KLZE als je over de 200PK heen wil
en is denk ik ook wat goed koper.
kwam mijn neef net langs en die gaf me btw nog ff dit adres
http://www.prophecy-imports.com/
moet je maar eens kijken is ook in Nederland in de omgeving rotterdam zit dit bedrijf _________________ -Mazda 3MPS- Cobb Front Mounted Intercooler- Cobb SF Intake - Cobb Turbo Inlet - Cobb Turbo Downpipe - Protegegarage Turbo Manifold - Turbo XS Hybrid Blow off valve - Cobb SwayBars - Denso HR8 Sparkplugs - MDS DashHawk - Piazini Chipped - |
|
Naar boven |
|
|
texx Freak
Geregistreerd op: 18-11-2004 Berichten: 1802 Woonplaats: denhaag
|
Geplaatst: Zo 27 Aug, 2006 17:01 Onderwerp: |
|
|
een klze is idd de goedkoopste marnier om in een x naar de 195pk toe te gaan. en je headers en rest van het uitlaatsysteem zullen um mischien nog wel iets over de 200 heen krijgen.. er zijn ook "bold on"superchargers te koop voor de klde _________________ MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U. |
|
Naar boven |
|
|
mazda-erik Freak
Geregistreerd op: 21-6-2006 Berichten: 10 Woonplaats: bergen op zoom
|
Geplaatst: Zo 27 Aug, 2006 18:31 Onderwerp: |
|
|
daar begin ik verlopig nog niet aan ik blijf nog wel even onder de 200 pk
maar inderdaad als je zoveel vermogen op je voorwielen hebt lijkt me niet leuk voor dagelijks gebruik. _________________ mazda mx-6 2.5 V6 24v. |
|
Naar boven |
|
|
texx Freak
Geregistreerd op: 18-11-2004 Berichten: 1802 Woonplaats: denhaag
|
Geplaatst: Zo 27 Aug, 2006 22:26 Onderwerp: |
|
|
haha ik heb nu ook iets wat meer koppel, en idd.. de koppeling gaat ineens erg hard en als het regend moet ik echt als een "oud wijf" rijden om geen wielspin te hebben..
maar geloof me.. als je eenmaal met de pk`s of in mijn ogen velen malen belangrijker de nm`s dan blijf je bezig... _________________ MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U. |
|
Naar boven |
|
|
Will G Freak
Geregistreerd op: 11-1-2003 Berichten: 276
|
|
Naar boven |
|
|
jasper Freak
Geregistreerd op: 28-12-2005 Berichten: 464 Woonplaats: Hellevoetsluis
|
Geplaatst: Ma 28 Aug, 2006 8:08 Onderwerp: |
|
|
hey frank maar een super charger doet toch gewoon het zelfde als een turbo alleen zit die dan op je krukas. dan krijg je toch ook gewoon over druk. _________________ -Mazda 3MPS- Cobb Front Mounted Intercooler- Cobb SF Intake - Cobb Turbo Inlet - Cobb Turbo Downpipe - Protegegarage Turbo Manifold - Turbo XS Hybrid Blow off valve - Cobb SwayBars - Denso HR8 Sparkplugs - MDS DashHawk - Piazini Chipped - |
|
Naar boven |
|
|
|