Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Wo 07 Feb, 2007 17:45 Onderwerp: |
|
|
vris 2 gaat toch open bij de 4250 toeren en bij de +- 6500 toeren gaat de vris 1 en 2 toch dicht ? _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Robii San Freak
Geregistreerd op: 11-1-2005 Berichten: 829
|
Geplaatst: Wo 07 Feb, 2007 18:35 Onderwerp: |
|
|
die dip waar ik het over had, zit bij veel lager.. eerder rond de 2000.
en geen oude koeien uit de sloot halen fullsize..
op de dyno was het toen 196 en ik zeg niet dat mn chip prut is, maar wil wel even wat ie allemaal aangeeft ivm met lucht en benzine toevoer.. vind het gewoon leuk om overal een beetje van af te weten.. |
|
Naar boven |
|
|
Robii San Freak
Geregistreerd op: 11-1-2005 Berichten: 829
|
Geplaatst: Wo 07 Feb, 2007 18:48 Onderwerp: |
|
|
Mazdarati schreef: | vris 2 gaat toch open bij de 4250 toeren en bij de +- 6500 toeren gaat de vris 1 en 2 toch dicht ? |
klopt dicht iets meer bij 6250..
vris 1 opent bij 750 en gaat dicht bij 3250 volgens de boeken... |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Do 08 Feb, 2007 17:44 Onderwerp: |
|
|
196 pk ?
Jij hebt toch een klde ?
Wat heb jij er allemaal aan gedaan dan .
Want ik wil ook iets meer vermogen uit me mx-6 halen .
En die chip die jij aan het maken bent wordt die ook leverbaar voor ons ?
Want wat ik begreep was dat die chip van fullsize niet het max is wat je uit een chip kan halen . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Robii San Freak
Geregistreerd op: 11-1-2005 Berichten: 829
|
Geplaatst: Do 08 Feb, 2007 18:46 Onderwerp: |
|
|
omdat ik niet bij elke aanpassing op de rollerbank ga, kan ik dus cijfers geven van wat de winst zal zijn. als ik tervreden ben met het rijgedrag, wat ik eerst op gevoel doe ga ik op de dyno. De chipsoftware word uiteraard bewaard en aangepast als ik weer wat verander aan de motor.. En wanneer weet je of je het maximale uit een chip gehaal hebt.. volgens mij nooit.. daarom maar gewoon proberen... |
|
Naar boven |
|
|
willem Betalend Clublid
Geregistreerd op: 1-11-2002 Berichten: 2104
|
Geplaatst: Do 08 Feb, 2007 19:06 Onderwerp: |
|
|
Dan is mijn vraag
Is ie ooit op de rollerbank geweest?
En heb je daar papieren van zodat ik het kan zien Als ik die van mij bekijk met de aanpassingen kom ik nog niet aan de 190 pk |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Do 08 Feb, 2007 19:44 Onderwerp: |
|
|
Mazdarati schreef: | Want wat ik begreep was dat die chip van fullsize niet het max is wat je uit een chip kan halen . |
Klopt. Maar hou er rekening mee dat als je een chip pakt die volledig geoptimaliseerd is voor één auto met een bepaalde set-up aan onderdelen, dat je die chip niet meer op elke andere mx6 kan zetten.
Stel ik tune mijn chip zover dat ik er nèt niet arm mee draai op warme dagen met minimaal RON98 benzine, dan kan dat voor jouw motor betekenen met diezelfde chip dat je er een gesmolten zuiger aan over houdt.
De chip die ik verkoop durf ik te verkopen omdat ie aan de veilige kant zit en toch heb je meer vermogen+koppel zonder de zorgen van arm draaien.
Wil je meer vermogen, dat kan, maar je zit dan in een risicogebied en zover ik weet heb je geen breedband lambdasondemeter of een uitlaatgas temperatuurmeter om je te beschermen tegen motorschade. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
Robii San Freak
Geregistreerd op: 11-1-2005 Berichten: 829
|
Geplaatst: Do 08 Feb, 2007 20:14 Onderwerp: |
|
|
idd zoals fullsize zegt.. hij heeft er voor gezorgt een beetje een universele chip te maken, en wat ik aant doen ben is proberen op mijn auto af te stemmen.
Misschien reageert ie met jou klde inlaatspruitstuk wel weer anders..
en @ willem heb je een pm gestuurd waar die uitdraai van de dyno staat.. |
|
Naar boven |
|
|
willem Betalend Clublid
Geregistreerd op: 1-11-2002 Berichten: 2104
|
Geplaatst: Do 08 Feb, 2007 22:46 Onderwerp: |
|
|
Ja heb hem gezien maar er staan meerdere runs op
Dus volgende vraag waarom? Volgens mij staat er november 2006 op toen had je er ook al lachgas op zitten
Dus dan zou ik zeggen het kan maar als je verder (een standaard) auto hebt zie ik hem niet naar de 200 pk gaan |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Zo 11 Feb, 2007 16:53 Onderwerp: |
|
|
Dus als ik het begrijp ben jij een chip aan het maken alleen voor jou setup robii san ?
En de chip die full size levert is eigenlijk voor iedere klde .
En dat is een chip die licht is aan gepast zonder het max uit je auto te halen en dat het heel blijft .
Maar hoeveel levert die chip ongeveer op aan vermogen ? _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
texx Freak
Geregistreerd op: 18-11-2004 Berichten: 1802 Woonplaats: denhaag
|
Geplaatst: Zo 11 Feb, 2007 17:10 Onderwerp: |
|
|
@ rob, vergis je niet in pk`s. het valt altyd tegen.. een rekensom is natuurlijk gemakkelijk te maken, maar even betrouwbaar als een alfaromeo.
ik geloof niet dat mijn mx over de 160 wiel pk`s heen komt, ook niet met al die aanpassingen.. het blijft 14jr oud en je heb dus een slijtage in je overbrenging.
motor pk`s is jezelf rijk rekenen. want dat zet je toch niet op de weg.
maar als jij die chip zo presies krijgt dat je dat eruit krijgt, dan zeker petje af. en dan ben ik ook nog geiinteresseerd _________________ MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U. |
|
Naar boven |
|
|
|