Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
benzine druk vraag

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Za 31 Mrt, 2007 16:54    Onderwerp: benzine druk vraag Reageer met quote

ik zie wel eens op ebay van die mooie druk kleppen, die het org.
membraan vervangen en bij volgas 0.8 bar in druk omhoog gaan.

heeft iemand hier ervaring mee?
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Ma 02 Apr, 2007 16:13    Onderwerp: Reageer met quote

Er zijn grofweg 2 types. De reduceerventielen die wel bekend zijn onder de naam PBV danwel power boost valve en de 'gewone' brandstofdrukregelaars.
De eerste heeft 2 membranen waarbij bij abrubt gas geven de brandstofdruk in de rail met 0,8 bar verhoogd word. Het vermeende voordeel ervan is dat je meer vermogen krijgt. Nee dus.
Wat een voordeel kan zijn van de PBV is dat je een verbeterde reactie krijgt op je gaspedaal. Dat is het wel zo'n beetje.
Het gewone model doet het ook namelijk, alleen is het verschil wat kleiner. (+/-0,3b)
De PBV is wel 3x zo duur dan een gewoon model......Naar mijn idee de investering niet waard.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Di 03 Apr, 2007 6:57    Onderwerp: Reageer met quote

ok tnx sebas, ik had nl een gezien waarvan je de druk kon instellen en ook nog een menbraam erin.
ik zat eigelijk al gelijk aan mijn pomp te denken..
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Di 03 Apr, 2007 16:16    Onderwerp: Reageer met quote

Een aftermarket regelaar (die glimmende dingen) hebben 1 membraan.
Met een boutje bovenop kan je dan de druk instellen. Ik heb er zelf ook een en deze is prima te regelen.
Ik had em nodig ivm lachgas injectie.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Di 03 Apr, 2007 23:54    Onderwerp: Reageer met quote

maar jij heb nog wel je factory pomp?
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Wo 04 Apr, 2007 8:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ja hoor. Dat maakt niet uit want kan het zat doen.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Vr 06 Apr, 2007 7:59    Onderwerp: Reageer met quote

ok.. tnx
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group