Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
texx Freak
Geregistreerd op: 18-11-2004 Berichten: 1802 Woonplaats: denhaag
|
Geplaatst: Za 31 Mrt, 2007 16:54 Onderwerp: benzine druk vraag |
|
|
ik zie wel eens op ebay van die mooie druk kleppen, die het org.
membraan vervangen en bij volgas 0.8 bar in druk omhoog gaan.
heeft iemand hier ervaring mee? _________________ MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U. |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Ma 02 Apr, 2007 16:13 Onderwerp: |
|
|
Er zijn grofweg 2 types. De reduceerventielen die wel bekend zijn onder de naam PBV danwel power boost valve en de 'gewone' brandstofdrukregelaars.
De eerste heeft 2 membranen waarbij bij abrubt gas geven de brandstofdruk in de rail met 0,8 bar verhoogd word. Het vermeende voordeel ervan is dat je meer vermogen krijgt. Nee dus.
Wat een voordeel kan zijn van de PBV is dat je een verbeterde reactie krijgt op je gaspedaal. Dat is het wel zo'n beetje.
Het gewone model doet het ook namelijk, alleen is het verschil wat kleiner. (+/-0,3b)
De PBV is wel 3x zo duur dan een gewoon model......Naar mijn idee de investering niet waard. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
texx Freak
Geregistreerd op: 18-11-2004 Berichten: 1802 Woonplaats: denhaag
|
Geplaatst: Di 03 Apr, 2007 6:57 Onderwerp: |
|
|
ok tnx sebas, ik had nl een gezien waarvan je de druk kon instellen en ook nog een menbraam erin.
ik zat eigelijk al gelijk aan mijn pomp te denken.. _________________ MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U. |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Di 03 Apr, 2007 16:16 Onderwerp: |
|
|
Een aftermarket regelaar (die glimmende dingen) hebben 1 membraan.
Met een boutje bovenop kan je dan de druk instellen. Ik heb er zelf ook een en deze is prima te regelen.
Ik had em nodig ivm lachgas injectie. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
texx Freak
Geregistreerd op: 18-11-2004 Berichten: 1802 Woonplaats: denhaag
|
Geplaatst: Di 03 Apr, 2007 23:54 Onderwerp: |
|
|
maar jij heb nog wel je factory pomp? _________________ MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U. |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Wo 04 Apr, 2007 8:39 Onderwerp: |
|
|
Ja hoor. Dat maakt niet uit want kan het zat doen. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
texx Freak
Geregistreerd op: 18-11-2004 Berichten: 1802 Woonplaats: denhaag
|
Geplaatst: Vr 06 Apr, 2007 7:59 Onderwerp: |
|
|
ok.. tnx _________________ MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U. |
|
Naar boven |
|
|
|