Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Motorblok

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Gevraagd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ReneD
Freak


Geregistreerd op: 21-9-2006
Berichten: 503
Woonplaats: Aalten

BerichtGeplaatst: Di 24 Jul, 2007 18:26    Onderwerp: Motorblok Reageer met quote

Ik ga volgend jaar mij blok tunen.
Maar omdat de vorig eigenaar van mij auto op NOS heeft gereden een paar keer zoek ik een nieuwe blok der naast.
Het blok hoeft niet 100% te zijn word toch uit elkaar gehaald.
Het liefste een KLZE maar een KLDE zou ook goed zijn.
Wie iemand der nog een te kopen voor wienig?

Groeten Rene

@Willem ik kom langs het blok bij jouw bekijken!
_________________
MX-6 2,5 V6 24V KLDE,
Supro Suspension
Supro Exhaust System
182 pk/ 239 Nm

Eventencommissie MX-6 Club Nederland
http://www.cardomain.com/ride/3830092
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Bluedevil
Freak


Geregistreerd op: 2-2-2005
Berichten: 454
Woonplaats: Oosterwolde Fr

BerichtGeplaatst: Di 24 Jul, 2007 18:31    Onderwerp: Reageer met quote

heb nog wel een nog wel 2.5 v6 blok liggen in me oude auto.maar die moet er dan nog uitgesloopt worden enzo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Di 24 Jul, 2007 20:58    Onderwerp: Re: Motorblok Reageer met quote

ReneD schreef:
Ik ga volgend jaar mij blok tunen.
Maar omdat de vorig eigenaar van mij auto op NOS heeft gereden een paar keer zoek ik een nieuwe blok der naast.

Groeten Rene


Leg me nou eens uit wat je daarmee bedoelt Rene? Is daar iets mis mee met NOS?
Maar op jouw blok heeft wel een gas-installatie op gezeten, maar toch geen lachgas.....
En SKG doet dat tunen toch voor je?
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ReneD
Freak


Geregistreerd op: 21-9-2006
Berichten: 503
Woonplaats: Aalten

BerichtGeplaatst: Wo 25 Jul, 2007 18:16    Onderwerp: Re: Motorblok Reageer met quote

Fullsize schreef:
ReneD schreef:
Ik ga volgend jaar mij blok tunen.
Maar omdat de vorig eigenaar van mij auto op NOS heeft gereden een paar keer zoek ik een nieuwe blok der naast.

Groeten Rene


Leg me nou eens uit wat je daarmee bedoelt Rene? Is daar iets mis mee met NOS?
Maar op jouw blok heeft wel een gas-installatie op gezeten, maar toch geen lachgas.....
En SKG doet dat tunen toch voor je?


Misschien is het wel een gas-installatie geweest maar de garage waar ik heb had gekocht zeiden dat ze een NOS- timer der af hadden gehaald dus.
En de laatste tijd verbruikt mij blok een hoop olie en doet raar naar even een stuk te hard te hebben gereden.
En inderdaad gaat een onderdeel van SKG mij blok dan onder handen nemen dan Supro Automotive Engineering waar de Punto ook is getuned.
Want ik heb de ruimte en de kenis der niet voor.

Groeten Rene
_________________
MX-6 2,5 V6 24V KLDE,
Supro Suspension
Supro Exhaust System
182 pk/ 239 Nm

Eventencommissie MX-6 Club Nederland
http://www.cardomain.com/ride/3830092
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Robii San
Freak


Geregistreerd op: 11-1-2005
Berichten: 829

BerichtGeplaatst: Wo 25 Jul, 2007 19:29    Onderwerp: Reageer met quote

was een nos-timer...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ReneD
Freak


Geregistreerd op: 21-9-2006
Berichten: 503
Woonplaats: Aalten

BerichtGeplaatst: Zo 29 Jul, 2007 16:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik gok dat het een apparaat is die de tijd van de NOS ventiel geopent is regeld.
Is maar een gokje hoor.
Verdiep mij niet in NOS is maar gevaarlijk spul en slecht voor een blok.

Groeten Rene
_________________
MX-6 2,5 V6 24V KLDE,
Supro Suspension
Supro Exhaust System
182 pk/ 239 Nm

Eventencommissie MX-6 Club Nederland
http://www.cardomain.com/ride/3830092
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
marcel v6
Freak


Geregistreerd op: 23-6-2007
Berichten: 136

BerichtGeplaatst: Zo 29 Jul, 2007 18:55    Onderwerp: Reageer met quote

ReneD schreef:
Ik gok dat het een apparaat is die de tijd van de NOS ventiel geopent is regeld.
Is maar een gokje hoor.
Verdiep mij niet in NOS is maar gevaarlijk spul en slecht voor een blok.

Groeten Rene

Ik ben het niet met je eens dat Nos slecht voor je blok is.
Kijk als jij het constant gebruikt dan is het wel schadelijk.
Maar met normaal gebruik kan je er een heel hoop plezier van hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Zo 29 Jul, 2007 19:09    Onderwerp: Reageer met quote

ReneD schreef:

Verdiep mij niet in NOS is maar gevaarlijk spul en slecht voor een blok.

Groeten Rene



Elke vorm van drukverhoging in je cylinders is dan net zo 'slecht' en 'gevaarlijk'. Mag ik dan aannemen dat je je blok dus niet meer laat tunen omdat het slecht is voor je blok? Vast niet, daar gaat SKG ook mee door.
Dus als je er geen verstand van hebt Rene (je zegt het zelf); hou dat soort uitspraken dan voor je a.u.b.!
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ReneD
Freak


Geregistreerd op: 21-9-2006
Berichten: 503
Woonplaats: Aalten

BerichtGeplaatst: Do 02 Aug, 2007 21:07    Onderwerp: Reageer met quote

marcel v6 schreef:
ReneD schreef:
Ik gok dat het een apparaat is die de tijd van de NOS ventiel geopent is regeld.
Is maar een gokje hoor.
Verdiep mij niet in NOS is maar gevaarlijk spul en slecht voor een blok.

Groeten Rene

Ik ben het niet met je eens dat Nos slecht voor je blok is.
Kijk als jij het constant gebruikt dan is het wel schadelijk.
Maar met normaal gebruik kan je er een heel hoop plezier van hebben.


Oke dat wist ik niet.
Dat zeg ik ook heb me der verder ook niet in verdiept.
Ik wist alleen dat het schadelijk was uit eindelijk.
En ik weet het niet helemaal zeker maar op mij blok heeft het misschien gezetten.
En dat ik een hoop schade der aan nog steeds.
Want mij blok verbruikt aardig wat olie per maand.
En de koppels platen zijn op.
En nog wel andere rare dingen.

Groeten Rene
_________________
MX-6 2,5 V6 24V KLDE,
Supro Suspension
Supro Exhaust System
182 pk/ 239 Nm

Eventencommissie MX-6 Club Nederland
http://www.cardomain.com/ride/3830092
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
ReneD
Freak


Geregistreerd op: 21-9-2006
Berichten: 503
Woonplaats: Aalten

BerichtGeplaatst: Do 02 Aug, 2007 21:26    Onderwerp: Reageer met quote

Fullsize schreef:
ReneD schreef:

Verdiep mij niet in NOS is maar gevaarlijk spul en slecht voor een blok.

Groeten Rene



Elke vorm van drukverhoging in je cylinders is dan net zo 'slecht' en 'gevaarlijk'. Mag ik dan aannemen dat je je blok dus niet meer laat tunen omdat het slecht is voor je blok? Vast niet, daar gaat SKG ook mee door.
Dus als je er geen verstand van hebt Rene (je zegt het zelf); hou dat soort uitspraken dan voor je a.u.b.!


Natuurlijk weet ik dat elke tuning aan het blok schade op brengt.
Zelfs al een openlucht filter kan dat doen.
Maar je kan niet zeggen dat NOS nog schader is daarvoor.
En een gas is gewoon veel schraler aan smering in een blok dan andere brandstoffen.
Want je kan me niet zeggen dat het ook goed is om in 1 keer 50 tot maar liefste 150 of misschien nog wel meer PK's der extra uit te persen in 1 keer uit je blok.
En heb best een paar filmpjes gezien waar ze NOS op een rollerbank test en in de cilinders spoten en dat het blok in 1 grote vuurbal op ging.
Maar ik heb der grote respect voor de jongens die het wel hebben.
En ik vind het heel gaaf om te zien.
En als het wel of niet op mij blok heeft gezetten. Want ik denk van personelijk wel. En ik zit met de schade aan mij blok.
En 1 van de ding is dus misschien door de NOS gekomen.

Groeten Rene
Ps der staan fouten in dit bericht. Maar jah dit is mij mening over dit.
En nu terug op het topic.
_________________
MX-6 2,5 V6 24V KLDE,
Supro Suspension
Supro Exhaust System
182 pk/ 239 Nm

Eventencommissie MX-6 Club Nederland
http://www.cardomain.com/ride/3830092
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Vr 03 Aug, 2007 7:40    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
En een gas is gewoon veel schraler aan smering in een blok dan andere brandstoffen.

Er zit ook geen smering in benzine. Als je dat bedoelt met schraal iig.
Ik heb ook wel een paar filmpjes gezien dat een blok op werd geblazen met een turbo. Das ook geen mooi gezicht.

Als een flinke turbo in korte tijd op toeren komt dan heb je er ook zo 50 pk bij. Net als met lachgas.

Het is nou eenmaal zo dat niet iedereen lachgas begrijpt en daarom wordt het afgedaan als een gevaarlijk iets. Erg jammer want het is een prima manier om meer pk's uit een blok te halen.
Wat voor elke manier van tuning geldt: Je brandstof/lucht verhouding moet goed zijn. Of het nou een SC, een turbo of lachgas betreft maakt daarin niet uit.

En Rene, dat je niet weet hoe het werkt geeft niet. Maar daarom hoeft het niet op de brandstapel. De middeleeuwen hebben we gehad.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Robii San
Freak


Geregistreerd op: 11-1-2005
Berichten: 829

BerichtGeplaatst: Vr 03 Aug, 2007 14:05    Onderwerp: Reageer met quote

en vaak als ie ontploft in een vuurbal dan is het meestal dan menselijk fouten, zoals een tegrote inspuiting cq boost. of verkeerd aansluiten waardoor lachgas inspuit terwijl ie stationair loopt (sommigen weten wie ik bedoel) en gewoon om te zien of het blok stuk kan..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Tiga
Freak


Geregistreerd op: 18-7-2007
Berichten: 2
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: Vr 03 Aug, 2007 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga me er even mee bemoeien hoor...als giegelgas gebruiker.

Ik vind rene nogal kort door de bocht gaan om te zeggen dat het olieverbruik enz. door lachgas zou komen.
Volgas gaan rijden met koude moter is veel schadelijker dan (goed) gebruik van NOS ooit zal zijn. Denk dan ook dat je daar de oorzaak moet gaan zoeken Rene en niet iets de schuld geven waar je niet eens zeker van weet of het wel op je auto heeft gezeten.
_________________

If You Ever See Me Driving An Opel...SHOOT ME!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Gevraagd Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group