Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Jelte Freak
Geregistreerd op: 21-3-2008 Berichten: 80 Woonplaats: Sneek
|
Geplaatst: Zo 27 Jul, 2008 9:34 Onderwerp: 3" uitlaat tbv turbo project -fotos- |
|
|
Ik ben weer even aan het klussen geweest met de mx6 dit keer was het de uitlaat. Ik ben nu bezig met een turbo project en daarvoor heb ik al de turbo liggen en de spruitstukken. Nu moest dus de uitlaat nog. Het is een compleet 3" systeem, katvervanger moet nog komen maar omdat de auto vorige week net voor de keuring moest heb ik die er nog even niet onder gezet. De keuring is goed gegaan geen centje pijn, en meteen even een grote beurt erbij gedaan
fotos:
|
|
Naar boven |
|
|
rhino Freak
Geregistreerd op: 5-4-2008 Berichten: 785 Woonplaats: eerbeek
|
Geplaatst: Zo 27 Jul, 2008 9:37 Onderwerp: |
|
|
ziet er mooi uit _________________ Mazda mx-6 2.5 v6 1992 165.000km kleur onbekend RIP 07-10-2012
Mazda mx-6 2.5 v6 1993 320.000km Passion rose |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Zo 27 Jul, 2008 9:57 Onderwerp: |
|
|
Mooi spul. Heb je het pas gemaakt onder de auto? Want met 2x90-graden bochten heb je geen ruimte.
Succes met je project iig! _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
Jelte Freak
Geregistreerd op: 21-3-2008 Berichten: 80 Woonplaats: Sneek
|
Geplaatst: Zo 27 Jul, 2008 10:10 Onderwerp: |
|
|
Jah het is te pas gemaakt, veel passen en meten maar het zit er mooi onder. |
|
Naar boven |
|
|
psycholander Freak
Geregistreerd op: 11-5-2006 Berichten: 1207 Woonplaats: H.I.Ambacht
|
Geplaatst: Zo 27 Jul, 2008 13:59 Onderwerp: |
|
|
Ziet er goed uit benieuwd naar de filmpjes! _________________ Nissan Skyline R33 GTS25T Spec 2 Sonic Silver - RB25DET -
|
|
Naar boven |
|
|
Whitefinish Freak
Geregistreerd op: 3-4-2007 Berichten: 250 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Zo 27 Jul, 2008 22:01 Onderwerp: |
|
|
Ga je een 3" uitlaat op je kl turbo blok gebruiken of heb je een i4??
Het ziet er erg mooi uit, maar niet om zeurig over te komen, het is een beetje overkill 3". Met 2,5 heb je al ruim genoeg. |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Ma 28 Jul, 2008 7:54 Onderwerp: |
|
|
Whitefinish schreef: | Ga je een 3" uitlaat op je kl turbo blok gebruiken of heb je een i4??
Het ziet er erg mooi uit, maar niet om zeurig over te komen, het is een beetje overkill 3". Met 2,5 heb je al ruim genoeg. |
Waar baseer je dat op, of weet je met wat voor turbo hij gaat rijden? Zo niet vind ik dat een wel hele knappe uitspraak.
De gerenommerde uitlatenfabrikanten maken voor De 200SX'en 3" uitlaten, bij gebruik van de originele turbo. (2 liter motor, vermogen rond de 250-300pk) Bovendien zitten er in die uitlaten vrijwel geen bochten, bij de mx6 wel. 3" is dus zeker geen overbodige luxe. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
Jelte Freak
Geregistreerd op: 21-3-2008 Berichten: 80 Woonplaats: Sneek
|
Geplaatst: Ma 28 Jul, 2008 8:58 Onderwerp: |
|
|
Whitefinish schreef: | Ga je een 3" uitlaat op je kl turbo blok gebruiken of heb je een i4??
Het ziet er erg mooi uit, maar niet om zeurig over te komen, het is een beetje overkill 3". Met 2,5 heb je al ruim genoeg. |
Het word een set-up voor de KL-DE. Maar zoals fullsize al zegt er zitten veel bochten in een mx6 uitlaat. Dus ik heb bewust voor een 3" systeem gekozen. Het kost bijna niks extra en toch ben ik dan zeker van dan het spul een beetje goed flowt. En een beetje overkill is niet verkeerd in dit opzicht. |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Ma 28 Jul, 2008 12:56 Onderwerp: |
|
|
Dat ziet er al zeker leuk uit zal ook wel lekker klinken
succes met de turbo setup |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Ma 28 Jul, 2008 18:14 Onderwerp: |
|
|
Mooi spul !!!!
Ik moet wel zeggen dat de laatste tijd steeds meer getuned wordt aan de mx-6jes .
Suc6 . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
rhino Freak
Geregistreerd op: 5-4-2008 Berichten: 785 Woonplaats: eerbeek
|
Geplaatst: Ma 28 Jul, 2008 23:01 Onderwerp: |
|
|
Mazdarati schreef: |
Ik moet wel zeggen dat de laatste tijd steeds meer getuned wordt aan de mx-6jes
. |
moet ook!!!! we moeten sneller zijn dan de meeste civic's _________________ Mazda mx-6 2.5 v6 1992 165.000km kleur onbekend RIP 07-10-2012
Mazda mx-6 2.5 v6 1993 320.000km Passion rose |
|
Naar boven |
|
|
Whitefinish Freak
Geregistreerd op: 3-4-2007 Berichten: 250 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Di 29 Jul, 2008 3:05 Onderwerp: |
|
|
Jelte schreef: | Whitefinish schreef: | Ga je een 3" uitlaat op je kl turbo blok gebruiken of heb je een i4??
Het ziet er erg mooi uit, maar niet om zeurig over te komen, het is een beetje overkill 3". Met 2,5 heb je al ruim genoeg. |
Het word een set-up voor de KL-DE. Maar zoals fullsize al zegt er zitten veel bochten in een mx6 uitlaat. Dus ik heb bewust voor een 3" systeem gekozen. Het kost bijna niks extra en toch ben ik dan zeker van dan het spul een beetje goed flowt. En een beetje overkill is niet verkeerd in dit opzicht. |
Bekijk deze topics maar eens
http://www.mx-3.com/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=41448&st=0&sk=t&sd=a&hilit=3+exhaust+inch&start=15
http://www.mx-3.com/phpBB3/viewtopic.php?f=15&t=41096&hilit=3+exhaust+inch
Er is nog veel meer info te vinden.
Achteraf praten is natuurlijk makkelijk ... Ik vind het evengoed super dat je aan dit project bent begonnen en ben erg benieuwd hoe dit zal gaan eindigen ! |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Di 29 Jul, 2008 11:00 Onderwerp: |
|
|
Het eerste topic waar je naar verwijst is een beschrijving van wat een 5-tal mensen gemonteerd heeft op hun turbo-setup. Dat betekent niet dat dat de beste optie is.
Het tweede topic is een beschrijving van de werking van een uitlaatsysteem van een N/A motor. Dat verhaal heeft niets te maken met een turbo setup.
Bij een turbo moet de druk zo laag mogelijk zijn na het turbinewiel en dat betekent diameter. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
|