Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Rick vd P. Freak
Geregistreerd op: 15-2-2008 Berichten: 242 Woonplaats: Wilnis
|
Geplaatst: Za 24 Jan, 2009 18:53 Onderwerp: MX6 chippen? |
|
|
hee mensen ik heb nog ff een vraagje. ik heb dus de 4 cilinder, maar wil toch wel wat meer pit...ik d8 dus aan chippen en met normaal rijgedrag (A) zou die met chippen als het goed is ook zuiniger moeten gaan rijden aangezien hij dan de brandstof beter gebruikt.
maar...heeft het chippen veel zin en heeft iemand het al eens gedaan bij een 4 cilinder. ik weet dat er voor de v6 dus een chip is van fulsize d8 k, maar niet voor de 4 cil...
of hebben jullie nog andere suggesties voor meer pit?
ik heb er nu alleen nog een andere demper op maar dit is alleen voor het geluid:P en een open filter lijkt me niets want daardoor kan er allemaal troep in je motor komen heb k gehoord...
groeten rick |
|
Naar boven |
|
|
Robii San Freak
Geregistreerd op: 11-1-2005 Berichten: 829
|
Geplaatst: Za 24 Jan, 2009 20:01 Onderwerp: |
|
|
we hebben wel met succes een 4cil weten te chippen, zn naam is michel met een rode mx6.
moet je hem mailen of hij ook zuiniger is geworden, sneller oppakken etc wel. |
|
Naar boven |
|
|
André Freak
Geregistreerd op: 14-2-2007 Berichten: 255 Woonplaats: Alkmaar
|
Geplaatst: Za 24 Jan, 2009 20:01 Onderwerp: |
|
|
Een open filter is natuurlijk geen filter.
Hiermen bedoelt men een sportfilter zoals bijvoorbeeld K&N die levert of een race filter met andere aanzuigbuis.
Je kan ook de katalysator verwijderen en er een open demper van maken, let wel op dat voor de APK vanaf bouwjaar eind 1992 deze cat. verplicht is. _________________ Mazda MX-6 2.5i 24V & Mazda 6 CITD & Kawasaki ZZR-1100/KR1S/KL250/Z750.
Speed is all you need ! |
|
Naar boven |
|
|
Rick vd P. Freak
Geregistreerd op: 15-2-2008 Berichten: 242 Woonplaats: Wilnis
|
Geplaatst: Zo 25 Jan, 2009 2:31 Onderwerp: |
|
|
dat bedoel ik met open filter:p maar kat zou ik wel kunnen doen, gwoon kat eraf en een stuk buis er tussen maken?? of niet?
en k had ook wat gelezen over de egr klep...wat is doet deze precies? zorgen dat onvolledig verbrande uitlaatgassen toch nog volledig verbrand worden toch? en is het handig om deze af te sluiten, want het lijkt me dat het dan ook alle kool enzo weer terug in het blok stuurt...?
en als het goed is om deze af te sluiten, hoe doe je dit?
verder nog tips?
groeten rick |
|
Naar boven |
|
|
Rick vd P. Freak
Geregistreerd op: 15-2-2008 Berichten: 242 Woonplaats: Wilnis
|
Geplaatst: Zo 25 Jan, 2009 2:33 Onderwerp: |
|
|
oja nu ik toch een topic open heb... mijn kleppen tikken... wat kan ik hier tegen doen?
zou het helpen als ik de olie ververs en een nieuw oliefilter erin doe? er zit nu 10w40 in, is 5w30 beter? |
|
Naar boven |
|
|
rhino Freak
Geregistreerd op: 5-4-2008 Berichten: 785 Woonplaats: eerbeek
|
Geplaatst: Zo 25 Jan, 2009 3:16 Onderwerp: |
|
|
olie die voor geschreven wordt is volgens mij wel 5 w 30 maar dat kan misschien ook wel voor de v6 zijn dat weet ik niet.
nog ff een vraagje over de kat.
ik heb een mx6 van 92 is de kat dan wel verplicht bij keuring??
verder zal ik dit topic niet vervuilen _________________ Mazda mx-6 2.5 v6 1992 165.000km kleur onbekend RIP 07-10-2012
Mazda mx-6 2.5 v6 1993 320.000km Passion rose |
|
Naar boven |
|
|
texx Freak
Geregistreerd op: 18-11-2004 Berichten: 1802 Woonplaats: denhaag
|
Geplaatst: Zo 25 Jan, 2009 9:07 Onderwerp: |
|
|
ik krijg mijn 92er v6 zonder problemen door de keuring zonder kat.
wel heb ik een op een kat lijkende demper op de plaats van de kat.
on topic,
wel eens aan een sport uitlaatspruitstuk gedacht?,
je kan natuurlijk ook je achterdemper vervangen voor een niet schotten exemplaar.
verder scheelt de kat ook wel iets. _________________ MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U. |
|
Naar boven |
|
|
Rick vd P. Freak
Geregistreerd op: 15-2-2008 Berichten: 242 Woonplaats: Wilnis
|
Geplaatst: Zo 25 Jan, 2009 14:00 Onderwerp: |
|
|
k heb al een andere achterdemper, een ovale van laser mijn auto is van 93, dus moet wel steeds de kat er weer op doen:s |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Zo 25 Jan, 2009 21:06 Onderwerp: |
|
|
Hier heb ik nog steeds de orginele uitlaat maar wel zonder Kat en de EGR-klep is onklaar gemaakt.
Hij is van '92 en redt de keuring met de hakken over de sloot. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Rick vd P. Freak
Geregistreerd op: 15-2-2008 Berichten: 242 Woonplaats: Wilnis
|
Geplaatst: Zo 25 Jan, 2009 21:36 Onderwerp: |
|
|
merk je dat dan als je wat met de egr klep doet? |
|
Naar boven |
|
|
Rick vd P. Freak
Geregistreerd op: 15-2-2008 Berichten: 242 Woonplaats: Wilnis
|
Geplaatst: Ma 26 Jan, 2009 12:27 Onderwerp: |
|
|
k had michel ge emaild, maar krijg geen antwoord trug :S |
|
Naar boven |
|
|
ReneD Freak
Geregistreerd op: 21-9-2006 Berichten: 503 Woonplaats: Aalten
|
Geplaatst: Ma 26 Jan, 2009 19:00 Onderwerp: |
|
|
Rick vd P. schreef: | k heb al een andere achterdemper, een ovale van laser mijn auto is van 93, dus moet wel steeds de kat er weer op doen:s |
Je kunt ook een rally plaatsen. Zijn wel duur. Maar dan kom je zeker de APK door. En dan samen met je uitlaat en andere spruitstuk krijg je wel leuk wat extra's.
Groeten René _________________ MX-6 2,5 V6 24V KLDE,
Supro Suspension
Supro Exhaust System
182 pk/ 239 Nm
Eventencommissie MX-6 Club Nederland
http://www.cardomain.com/ride/3830092 |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Ma 26 Jan, 2009 23:34 Onderwerp: |
|
|
Quote: | merk je dat dan als je wat met de egr klep doet? |
Ik vind hem zelf veel directer op het gas geworden maar daar ging het mij eigenlijk niet om.
Ik heb een paar jaar geleden al een blok verloren doordat een klep bleef hangen door de vervuiling van de klepsteel.
Als je uitlaatgas opnieuw je verbrandingskamer inbrengt geeft dat meer koolaanslag op b.v. de kleppen / klepsteel.
En een nieuw blok is ook niet leuk. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Rick vd P. Freak
Geregistreerd op: 15-2-2008 Berichten: 242 Woonplaats: Wilnis
|
Geplaatst: Di 27 Jan, 2009 13:10 Onderwerp: |
|
|
aa k heb mail terug van michel en k heb meteen ff het bedrijf gemailt dat hij gaf...
mss is het dan wel handig om de egr klep af te sluiten...maar hoe? is daar al een topic van of niet?
een ander motorblok zit k nie op te wachten:p dat word een dure hobby haha |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Di 27 Jan, 2009 18:37 Onderwerp: |
|
|
Is wel een topic van maar betreft alleen de V6.
Het is het buisje dat van je uitlaat terug loopt naar de inlaat. Ergens in dat traject zit ook een klepje. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
|