Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Di 21 Apr, 2009 17:48 Onderwerp: R888 Bandjes |
|
|
Van de week wat bandjes opgehaald die voor het sprinten gebruikt gaan worden
Donderdag worden ze gemonteerd dus dan kan ik ze is even testen of ze een beetje grip leveren
De wielen die ik opgehaald had waren al gestraald en deze heb ik laten spuiten en daar zitten nu mijn standaard banden omheen. Ziet er best wel gelikt uit al zeg ik het zelf. Moet alleen nog wat nieuwe moeren halen, zijn erg aangetast door het weer.
Mijn winterwielen
Hier nog wat foto's van de Toyo R888 banden die komen ook op de standaard wielen. Ze komen alleen op de voorwielen dus 2 zijn er voor een maatje die ook sprint.
Wat waarschuwingen
Nog een close upje
Groeten,
Hoacs _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Di 21 Apr, 2009 18:06 Onderwerp: |
|
|
Dat is mooi spul zeg .
Wat kost dat nou zo beetje als ik brutaal mag zijn ? _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
|
Naar boven |
|
|
willem Betalend Clublid
Geregistreerd op: 1-11-2002 Berichten: 2104
|
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Wo 22 Apr, 2009 10:55 Onderwerp: |
|
|
Lekker profieltje zeg! Mooi spul.
Ik denk dat Willem wel een goede kans maakt in een sprintje _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Do 23 Apr, 2009 18:22 Onderwerp: |
|
|
Voorlopig is willem nog niet klaar (of ik moet wat gemist hebben), maar ze mercedes mag ie er ook wel naast zetten
Banden zitten inmiddels om de velgen dus er kan getest gaan worden _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
willem Betalend Clublid
Geregistreerd op: 1-11-2002 Berichten: 2104
|
Geplaatst: Za 25 Apr, 2009 9:22 Onderwerp: |
|
|
Nee ik hou het maar gewoon bij Mazda. De mercedes is een beetje te oud voor dat werk.
En yokohama banden schijnen ook erg goed te zijn voor de sprint _________________ http://www.cardomain.com/ride/2512461 |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Za 25 Apr, 2009 9:56 Onderwerp: |
|
|
Effe offtopic .
Maar hoeveel auto's heb jij wel niet willem ? _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
willem Betalend Clublid
Geregistreerd op: 1-11-2002 Berichten: 2104
|
Geplaatst: Za 25 Apr, 2009 12:28 Onderwerp: |
|
|
Ik heb maar 2 merken Mercedes en Mazda
Dan heb ik 4 waar ik event. in zou kunnen rijden en nog wat voor de sloop
En helaas gaat er 1tje verdwijnen.
Dus als er nog liefhebbers zijn voor een klassieker Mazda 626 cabrio van 1980 op lpg. Kan wel bijna zeggen uniek in de wereld
Hij is te koop _________________ http://www.cardomain.com/ride/2512461 |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Za 02 Mei, 2009 18:16 Onderwerp: |
|
|
Bandjes zijn inmiddels getest en het is zeker een aanrader voor de sportieve rijders onder ons . Als je denkt dat je nu hard door de bocht kan dan weet je met deze banden helemaal niet wat er gebeurt. Zijn echt lekkere grip banden en zeker de moeite waard, wordt echt leuk als je het circuit op zou gaan met zulke banden. Waar ik ze voor ga gebruiken zijn ze ook erg geschikt de R staat niet voor niks op de band _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Di 05 Mei, 2009 10:24 Onderwerp: |
|
|
Ik zit anders nog steeds te twijfelen ofdat ik wel zo'n band aan wil schaffen.
Zeker na het lezen van ve veiligheidsvoorschriften.
Quote: | Waarschuwingen voor het gebruik van Racebanden & Semi racings.
Straat legale Semi racebanden zijn ontwikkeld voor competitie doeleinden,voor die gebruikers die hun (race)auto van en naar het circuit rijden.
Vanwege de constructie van de band kleven er een aantal nadelen aan,die bij het gebruik op de openbare weg gevaar op kunnen leveren.
Vergeleken met Ultra High Performance banden hebben Semi racebanden
voor straatgebruik diverse nadelen :
1- Een matig rijcomfort. De stijve zijwand constructie die zorgdraagt,
voor een optimale grip in de bochten.
2- Een uitermate gevoelig weggedrag bij “spoorvorming”.
De stijve zijwandconstructie in combinatie met de extra brede gordel
constructie maakt dat het voortuig onrustig reageert.
3- De band is slipgevoelig als de temperatuur te laag is.
Een band met een temperatuur eneden 60 graden Celsius dient uiterst
zorgvuldig bereden te worden.
4- Alle voorzichtigheid is geboden bij gebruik op de natte weg
(zeker in combinatie met een te lage band temperatuur). Bovendien
is er een gevaar voor aquaplaning gezien de beperkte profieldiepte.
5- Gezien het speciale compound slijten Semi racebanden
veel sneller dan normale straatbanden.
|
Het gaat mij in dat geval het meeste om punt 3 en 4 aangezien ik toch op en neer rijdt van en naar de nurburgring.
Tevens moeten de banden op een speciale manier opgeslagen worden als je ze niet gebruikt (opslaan met halve spanning en in een ruimte boven de vorstgrens en voor gebruik laten acclimatiseren in een ruimte van 20 graden).
De huidige banden (Proxes T1R) voldoen naar mijn mening ook zeer goed op het circuit, ook deze plakken zeer goed aan de weg. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Di 05 Mei, 2009 18:41 Onderwerp: |
|
|
Wat ik nu heb ervaren en dat is met normaal weggebruik is dat als de banden koud zijn ze ook nog prima grip hebben meer dan de T1R. Heb hier namelijk op de 15inch ook T1R liggen, zijn ook prima banden en grippen inderdaad ook best.
Weet niet of je wel eens op semi slicks hebt gereden, ik hiervoor namelijk nog nooit. Kan toch wel zeggen dat het verschil in de bochten echt groot is. De slijtage zal ook wel wat hoger liggen daar ben ik wel van overtuigd, zou niet weten hoe hard ze zullen slijten op de nordschleise maar dat weten ze denk ik beter op het nurburgring forum.
Misschien dat er een betere semi slick is voor dat soort gebruik daar heb ik me eigenlijk niet in verdiept.
In de regen kun je er wel mee rijden maar als het echt hard gaat regenen dan heb je wel een probleem op de ring. Heb het zelf namelijk ook gehad dat het begon te regenen en dan is de grip erg ver te zoeken vergeleken met een T1R. _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Wo 06 Mei, 2009 12:59 Onderwerp: |
|
|
Over de grip van de T1R ben ik zelf zeer tevreden zowel op de weg als op de ring.
Ondanks dat ik met de T1R pas 3 rondjes heb geredeb en met de voorganger, de T1S maar 2.
Wel heb ik met deze T1R ondertussen bijna 30.000km gereden.
Hoe snel ze zullen slijten op de ring zullen we wel zien maar dat dat een stuk sneller is ben ik afgelopen zondag wel achter gekomen, en dat met 3 rondjes.
Ik zal eens gaan zoeken op het forum want ik ben daar de R888 ook al eens tegengekomen.
Je hoort het nog. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Ma 12 Jul, 2010 22:59 Onderwerp: |
|
|
Vorig jaar 12 ronden (+/- 250km) gereden met een setje gebruikte R888 en ik moet zeggen dat dat op het circuit super rijdt.
Meer grip en vooral veel minder slijtage aan de banden.
Op de openbareweg slijten ze echter weer veel meer.
Momenteel liggen de T1R er weer op (de oude set) aangezien hier nog steeds een 4mm profiel op zitten. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Di 13 Jul, 2010 19:01 Onderwerp: |
|
|
De R888 zijn hier inmiddels verleden tijd maar blijf erbij dat het erg goede banden zijn die lekker plakken
Zelf heb ik inmiddels al andere banden voor het sprinten aangeschaft die wel iets meer grip hebben dan een r888.
Heb ze op andere velgen gelegd omdat ze op een 5 x 114.3 lagen. Dus als iemand interesse heeft in verbreed staal 8j om wat slicks op te leggen
Wil zelf als daily band wel eens de R1R gaan proberen tzt. zit tussen T1R en R888 in dus misschien wel interresant. Voorlopig eerst weer T1R monteren op de voorbanden aangezien de huidige voorbanden niet veel meer zijn. _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
|