Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
race weekend gehad op zandvoort veeeeeeel fotos..!!

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Evenementen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Robii San
Freak


Geregistreerd op: 11-1-2005
Berichten: 829

BerichtGeplaatst: Ma 07 Sep, 2009 17:18    Onderwerp: race weekend gehad op zandvoort veeeeeeel fotos..!! Reageer met quote

Sommigen hier wisten al dat ik vaak bij Mb-performance werk, maar hij is ook actief in de racerij.. Samen met Marcel Nooren runnen ze Racingteam Nooren. (p.s. ook rest van team is belangrijk RazzRazz)

Heb dit weekend de moeite genomen om een kleine camera mee te nemen in mn broekzak, alleen door een regenbui is vanaf dag 1 de display stuk gegaan.
Kon wel zien dat ie aan was maar niet op welke instellingen en of ik goed heb gericht. Dus wazige en niet goed gerichte fotos zijn aanwezig, op het einde staat nog een film...

Donderdag avond na mn werk die kant op gegaan met een andere jongen bij mij uit de buurt. en 2uur laten zaten we in zandvoort. Daar zat het hele team al aan het bier.
Door het slechte weer konden ze de grote tent nog niet op zetten en zaten ze in de camper.

de volgende vroege ochtend begonnen we dan ook vroeg.

hier sta ik op dak om de tent erop te schuiven met zicht op 3 van onze auto's..


dit is de trailer waar je na elke race je banden kunt wisselen


hier zie je hoe ze van normale banden regenbanden maken, de groeven worden verder uit gesneden..


hier zit geert op het trekkertje waar 3 karren achteraan hangen met de banden en gereedschap


foto van dash


foto tijdens de qualifying..


van 1 van de auto had de zoon van de coureur zn race licentie gehaald en mocht in de wagen rijden, maar na enkele ronden kwam hij alweer binnen met aardig wat schade
hij was het kwijt en raakt vol in de muur. Resultaat: velg en band, bumper, lamp, motorkap, ophanging delen etc af geschreven, maar niet te vergeten van het duurste,
een gebroken veerpoot van intrax van 2400,-- !
Dus daar in de pitbox de boel moeten vervangen omdat hij terug was gereden waar door nog meer beschadigd was en de ferrari klasse was ondertussen ook al begonnen





hier even fotos van tijdens de storm
water in het motorhome


de tent aan de auto vast gezet..



tussen practice kwali en race door zijn we bezig auto's weer klaar te maken, stickers van nieuwe sponsoren plakken, nieuwe banden,
onderstel afstellen plus uitlijnen, laptop eraan een rondes uitlezen etc etc




Hier ga ik beginnen aan de nr 5 wagen met de schade, had daar een paar uur voor, voordat de race begint


alle autos savonds onder dak


1 vd auto's van de baas


hier zie je de alu brug waar we wegen, uitlijnen en camber afstellen.


camber van 7,0 :KO:


we wegen met coureur erin en zorgen dat de balans netjes blijft


Tijdens alle races en trainingen etc was ik de man die in contact stond met auto 18, Lars Huisman en Andries Huisman,
Merlin stond in contact met de Marcel Nooren (teameigenaar) en race kenners zullen deze naam zeker kennen Ricardo van der Ende

1x hadden we tijdens pitstops in de eerste race een wagen binnen en mijn coureur vroeg of die binnen mocht, dus ik zeg nee nog even uitzitten, kort daar vroeg hij weer, weer moest ik afblazen omdat we de 2de wagen binnen hadden. Ineens kwam hij binnen.. De volgende coureur snel klaar maken banden pakken etc etc..
blijkwaar was hij misselijk geworden.. was stressvol, maar wat gaaf zo man.
andere race kwamen safetycar situatie, ook dan continue in gesprek, waar olie licht etc, wanneer die weer kan rijden, echt gaaf dat werk..
dit is mijn wagen


klus tussen door, in een paar uur complete motor vervangen


autos op de startgrid voordat ze naar de opstelling gaan



ons plekje langs cicruit om infot door te spelen naar de rijders




Tijdens een ander event heeft Ricardo van der Ende nog gewonnen met deze BMW M3 in de GT4 klasse !!


tijdens onze race kwam weer bericht van een auto die van de weg was geraakt. Het was weer de nr 5 wagen die de dag ervoor er ook was afgegaan..
nu was de schade veel groter incl hele sub frame van alu gebroken en verbogen.. (alles worden zelf uit alu gemaakt voort gewicht)
we zagen het op het scherm gebeuren





auto door melvin (jongen uit de buurt bij mij) weer klaar gemaakt voor volgende race


---=== Uitslag race 1 ===---
pole position, snelste race ronde, uitval, 12de 11ste en 2de plek..!

felicitatie van marcel Nooren aan van der Ende





na de race auto via het circuit naar het parc ferme brengen voor de technische keuring (jaa ik hang aan de rolkooi met 1 hand nu)




Altijd samen eten, gekookt door de vrouw van Marcel Nooren (heerlijk :champ:)


hoort er ook bij... (scherpere fotos volgen)
1 vd opmerkingvan ons: hebben jullie het niet koud? Hun: gaat wel, wel een natte broek (van de regen die ochtend), Wij: wij ook





merlin zn naam...


auto op pole position


--==uitslag race 2==--

pole, uitval, 11de (lag 8ste maar kreeg drive trough vanwege inhalen van safetycar) , 3de, en weet niet meer lol

weer champagne, bekers en gratis petjes


interviem met onze snelle jongens


paar van de bekers op de auto

'
En na weinig slaap veel in de autos rijden en sleutelen moet alles snel weer ingepakt worden







fotos waar ik op staan komen nog, die zijn genomen door sandra..
Het hele weekend in die bmw gereden en omg dat rijden sterk zeg...


hier een film van 50min, errug gaaf maar bij mij hapert ie nu
recht staat " 06-09-2009 Race 2 (50 min) Toerwagen Diesel Cup 6 september 2009 "
http://www.cpz.nl/video/
incl motorplof en crash
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
bastiaanp
Freak


Geregistreerd op: 10-6-2007
Berichten: 219
Woonplaats: Schagerbrug

BerichtGeplaatst: Di 08 Sep, 2009 7:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb alleen kruisjes staan (geen foto's)

Wel een leuk verhaal, ben erg benieuwd naar de illustraties. Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Robii San
Freak


Geregistreerd op: 11-1-2005
Berichten: 829

BerichtGeplaatst: Di 08 Sep, 2009 7:53    Onderwerp: Reageer met quote

bij mij doen ze het wel, dus even kijken of meerdere daar last van hebbe
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Flying Dragon
Freak


Geregistreerd op: 6-10-2008
Berichten: 129

BerichtGeplaatst: Di 08 Sep, 2009 17:04    Onderwerp: Reageer met quote

hier doen ze het allemaal zonder problemen, zag er leuk uit Very Happy
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
bastiaanp
Freak


Geregistreerd op: 10-6-2007
Berichten: 219
Woonplaats: Schagerbrug

BerichtGeplaatst: Di 08 Sep, 2009 17:59    Onderwerp: Reageer met quote

Doet het bij mij nu ook... zal wel aan de netwerkinstellingen op het werk gelegen hebben.

Ziet er idd leuk uit Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 08 Sep, 2009 19:57    Onderwerp: Reageer met quote

Is zeker leuk om mee te maken.
Ziet er bar gezellig uit maar is wel aanpoten om alles iedere keer weer op tijd klaar te hebben.
En zo af en toe balen natuurlijk als ze je werk weer in puin rijden.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Evenementen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group