Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
miro Freak
Geregistreerd op: 9-12-2008 Berichten: 70 Woonplaats: apeldoorn
|
Geplaatst: Zo 15 Nov, 2009 8:54 Onderwerp: chiptuning |
|
|
Hoi alemal, ik heb een vragje, op marktplaats heb ik een anbieder gevonden, firma WORLD CHIPTUNING, heeft iemand ervaring met deze firma? ik heb een V6 mx6 en ik wil het graag laten chippen, hoeveel pk zijn bereikbaar? _________________ mx6 |
|
Naar boven |
|
|
rhino Freak
Geregistreerd op: 5-4-2008 Berichten: 785 Woonplaats: eerbeek
|
Geplaatst: Zo 15 Nov, 2009 9:16 Onderwerp: |
|
|
als je het goed wil doen zou ik zeggen dat je naar fullsize toe moet gaan.
ik heb zelf nog geen chip van hem maar die gaat er zeker in komen. _________________ Mazda mx-6 2.5 v6 1992 165.000km kleur onbekend RIP 07-10-2012
Mazda mx-6 2.5 v6 1993 320.000km Passion rose |
|
Naar boven |
|
|
willem Betalend Clublid
Geregistreerd op: 1-11-2002 Berichten: 2104
|
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Zo 15 Nov, 2009 10:31 Onderwerp: |
|
|
Poeh, das niet mis Willem. Ben daar wel benieuwd naar of ze dat echt halen _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
miro Freak
Geregistreerd op: 9-12-2008 Berichten: 70 Woonplaats: apeldoorn
|
Geplaatst: Ma 16 Nov, 2009 17:24 Onderwerp: |
|
|
Ooh, ik dacht dat het zo 30% meer moet kunnen. Mischien met een goede filter en uitlaat zonder catalysator kom ik wel op 35pk, kan dat? _________________ mx6 |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Ma 16 Nov, 2009 17:37 Onderwerp: |
|
|
Ik denk, maar dat kan ik misschien beter aan Fullsize overlaten, dat 20-25 pk mogelijk moet zijn met chip, Cold-airintake en spagettiespruitstuk.
De 30% waar vaak over gepraat wordt is volgens mij alleen haalbaar met de turbodiesels.
Atmosferische motoren zoals die van ons zullen het kleinste rendement hebben.
Die van mij is ook gechipt met de chip van Fullsize en je merkt het echt.
De auto wordt sneller, trekt verder door en rijdt super en dat nog steeds zonder verdere aanpassingen (alleen een K&N inlegfilter).
Het zal me dus benieuwen hoe dat volgend jaar wordt als er de KLZE (standaard 200pk) in ligt, gecombineerd met de CAI en de ingetapede rvs-headers.
Ik kan bijna niet wachten tot het zover is. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Ma 16 Nov, 2009 19:03 Onderwerp: |
|
|
Verschil tussen een gechipte klde met uitlaat en headers en cai ten opzichte van een klze is niet heel erg bijzonder hoor. Vond zelf dat mijn klde ook behoorlijk hard liep, alleen bovenin presteert de klze wel beter doordat ie het wat langer volhoudt in de toeren.
Koppel is nagenoeg hetzelfde gebleven heb ik het idee maar ik ga binnenkort een dynobank op om eens te kijken hoeveel pk er nu echt is ipv. de kroegpk's
Fullsize chip is inderdaad goed te merken en zeker een aanrader. _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Ma 16 Nov, 2009 19:17 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Verschil tussen een gechipte klde met uitlaat en headers en cai ten opzichte van een klze is niet heel erg bijzonder hoor. |
Dat durf ik zo niet te zeggen.
Maar ik heb alleen ervaring met een gechipte KLDE met inlegfilter en standaard uitlaat en ga naar de gechipte KLZE met Ram-air luchtinlaat en getapede RVS-headers.
Ik neem aan dat er dan wel aardig wat verschil in zal zitten.
Mijn oude versie reed 235 volgens de navigatie en dat is nog met vrij zware wielen (scheelde toen ik overging ook ongeveer -10km op de teller. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Ma 16 Nov, 2009 19:29 Onderwerp: |
|
|
Ik moet zeggen dat ik heelll wat verschil merk met de ZE .
DE was met headers en catback . (Geen chip)
ZE is nu met headers catback en ZE chip van fullsize .
Rij nu nog met de kl01 nokkenassen maar merk het verschil wel heel erg .
Binnen kort komen de kl31 nokkenassen er in (Liggen al thuis) en dan kijken wat dat voor verschil het gaat geven . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Ma 16 Nov, 2009 19:30 Onderwerp: |
|
|
In de headers zit een groot verschil, als je de orginele gezien heb dan weet je genoeg
Headers was bij mij erg goed te merken in ieder geval, maar dit wat met de klde. Bij mij kwam de klze erin maar toen was alles eromheen al aangepast, dus chip intake headers uitlaat dus de klde liep al lekker zeg maar.
Topsnelheid ging ik met de klde in duitsland 240 op de teller en met klze ook, alleen was ik er wat eerder met de klze zeg maar. Ook klinkt de klze erg lekker hoog in de toeren nog wel beter als de klde
Blijf je met de orginele uitlaat rijden dan of ga je deze ook nog vervangen? _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Ma 16 Nov, 2009 20:06 Onderwerp: |
|
|
Mazdarati schreef: | Ik moet zeggen dat ik heelll wat verschil merk met de ZE .
DE was met headers en catback . (Geen chip)
ZE is nu met headers catback en ZE chip van fullsize .
Rij nu nog met de kl01 nokkenassen maar merk het verschil wel heel erg .
Binnen kort komen de kl31 nokkenassen er in (Liggen al thuis) en dan kijken wat dat voor verschil het gaat geven . |
Vergeet niet dat je ook met een mx3 bak rijdt, dit maakte bij mij een behoorlijk verschil. _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Ma 16 Nov, 2009 20:21 Onderwerp: |
|
|
Ja oke maar ik had ook wat minder gedaan aan de moter .
Had alleen de headers en cat gedaan en voor de rest was bij stock .
Heb nu al heel wat anders ook .
Moter , chip , mx3 bak , cai , bougies , bougie kabel enzo
Al met al scheelt het dan wel een hoop ja . Denk zo 35 pk _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Terr-E Freak
Geregistreerd op: 2-9-2008 Berichten: 8 Woonplaats: Den Haag
|
Geplaatst: Wo 18 Nov, 2009 23:08 Onderwerp: |
|
|
Ik wil ook nog eens een Fullsize chipje. Petje van de ProbeClub was er erg over te spreken.
Maar eerst m'n nieuwe IM en CAI. _________________ Ford Probe GT 2.5 24V 1996
17" OZ rims, Boschmann audio. |
|
Naar boven |
|
|
lllccckkk Gast
|
|
Naar boven |
|
|
The Linkin-Parker Freak
Geregistreerd op: 5-10-2008 Berichten: 231 Woonplaats: Horn
|
Geplaatst: Vr 22 Jan, 2010 21:48 Onderwerp: |
|
|
ik laat deze week mijn sportuitlaat eronder zetten met spruitstuk en cold air intake.
wilde daarna ook zo snel mogelijk een chip erin.
en als ik dat zo hoor.
wil ik het ook door fullsize laten doen.
weet iemand hoeveel hij daar voor graagt. _________________ een mx-6 is een auto waar je in thuis voelt |
|
Naar boven |
|
|
|