Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Vervelende laatste dagen van 2009

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Zo 27 Dec, 2009 21:18    Onderwerp: Vervelende laatste dagen van 2009 Reageer met quote

Gisteren terug gekomen van een welverdiende wintersport vakantie in Oostenrijk. Heerlijk was het daar en veel sneeuw.
Vandaag dus even lekker surfen en mails lezen en ja hoor, wat mij nog nooit gebeurd is, een virus Evil or Very Mad
M'n pc is helemaal dood, bij elke reddings poging crashte het systeem verder tot er niets anders over bleef dan formatteren....

Dus, mensen die mails hebben gestuurd en waar ik afspraken mee heb, voorlopig weet ik niet meer wat de preciese afspraken zijn want m'n agenda is nu ook blanco. Ook mijn apparatuur om chips te programmeren hangt levenloos aan m'n pc.

Ik moet nog een aantal chips maken maar het zit dus even tegen. Ik probeer de boel spoedig weer aan de gang te helpen maar ik vraag wel om wat begrip hiervoor want windoos en alle bijbehorende software opnieuw installeren is geen 5 min werk Smile

(dit schrijf ik even vanaf de laptop van Leonie, ik kan gelukkig nog wel internetten)
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Zo 27 Dec, 2009 23:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ja voor veel sneeuw had je niet weg hoeven gaan: maar ben wel blij dat het weer weg is. Want als je geen 4x4 hebt is het maar lastig soms wel 3 keer op een dag ergens vast gestaan.
Begrijp niet hoe er nou een virus in je pc terechtkomt als je hem niet gebruikt(heb er in elk geval weinig verstand van)
Weet alleen dat als je gewoon een nieuwe windows installeerd zonder te formatteren krijg je wel een map met je oude windows erin(en gegevens)
Succes er maar mee want weet hoe vervelend het is.
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2512461
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
EwoutV6
Freak


Geregistreerd op: 20-11-2004
Berichten: 697
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Ma 28 Dec, 2009 0:49    Onderwerp: Reageer met quote

Da's erg *#$^% idd.

Zoals Willem al zegt: Als je windows op de schijf installeert waar je vorige windows op staat, dan wijzigd je oude map in "windows.old" en kun je eventuele drivers gewoon uit die map overnemen.
overige bestanden en mappen blijven dan ook gewoon bewaard (zolang je niet formatteert)

succes met het herstellen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
André
Freak


Geregistreerd op: 14-2-2007
Berichten: 255
Woonplaats: Alkmaar

BerichtGeplaatst: Ma 28 Dec, 2009 16:45    Onderwerp: Reageer met quote

Da's balen !!

Heb ik ook eens gehad, (bijna) alles kwijt, films, foto's etc.
Deels gelukkig weer terug kunnen halen !

Ik heb daarna een externe harde schijf erbij gekocht en daar staat een complete back-up van de hele PC op.


Succes met de installatie.
_________________
Mazda MX-6 2.5i 24V & Mazda 6 CITD & Kawasaki ZZR-1100/KR1S/KL250/Z750.
Speed is all you need !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Di 29 Dec, 2009 9:34    Onderwerp: Reageer met quote

Das klote .

Ook aan deze kant is het al een keer gebeurt .
Was dan wel geen virus maar ook alles kwijt .

De harde schijf ging gewoon kapot . (Was niet meer te redden )
Alles kwijt .
Foto's van vroeger meetings filmpjes van het verbouwen van het huis .

Ook nu heb ik een extra hard schijf waar ik alles extra naar kopieer voor als het nog eens een keer bebeurt .

Maar had je een backup ?
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Di 29 Dec, 2009 10:34    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, gelukkig, de boel draait weer Smile
Nu nog alle software aan de gang helpen.

Ik heb wel geformatteerd, het probleem is dat de partitie waar de oude windoos op staat te klein is voor 2 versies. Nu is het ook zeker dat het virus dood is. De overige partities bewaar ik foto's en overige dingen die ik niet kwijt wil. Dan heb ik ook nog een externe schijf waar alles van de pc schijf ook op staat. Ik ben gelukkig niets kwijt, het is alleen zo'n gedoe om het weer net zo te krijgen als ik gewend was Smile

Bedankt voor de tips iig! Ben niet de enige met deze ervaring merk ik Laughing
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Di 29 Dec, 2009 11:01    Onderwerp: Reageer met quote

Hahaha wat zijn partities ? Embarassed

Ik heb echt totaal geen verstand van pc's Very Happy

Ik weet hoe internet werkt en hoe het forum werkt maar voor de rest niet .

En hoe ik een cd moet branden .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Herwin
Freak


Geregistreerd op: 24-6-2007
Berichten: 1038
Woonplaats: Warffum

BerichtGeplaatst: Di 29 Dec, 2009 12:59    Onderwerp: Reageer met quote

je kan gewoon 1 vaste schijf hebben
die vaste schijf kan je opdelen in een gewenste aantal delen en grotes per deel kan je ook aangeven
de verschillende delen die je dan gecreerd hebt zijn partitie's
_________________
In bezit:

1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
1996 Mazda Xedos 6 2.0i v6
2004 Mazda 3 2.0 sport
1997 Mazda 626 2.5i v6(sloper)
1999 Yamaha R1
1999 Yamaha R1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
EwoutV6
Freak


Geregistreerd op: 20-11-2004
Berichten: 697
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Di 29 Dec, 2009 18:36    Onderwerp: Reageer met quote

De fysieke hardeschijf is dan voor de computer zichtbaar als meerdere schijven: C en D.

Als je schijf C formatteerd, dan wis je eigenlijk slechts een deel van de fysieke hardeschijf. alle data op de 2e partitie (schijf D) blijft dan gewoon bewaard.

Ik beveel het zelf ook altijd aan om minstens 2 partities te maken en "mijn documenten" dan ook samen met andere belangrijke data (foto's van je mx-6) te bewaren op de 2e partitie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
cooknl
Freak


Geregistreerd op: 19-10-2008
Berichten: 42
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

BerichtGeplaatst: Wo 30 Dec, 2009 10:09    Onderwerp: Reageer met quote

Wow dat is niet leuk Fullsize. Ik gebruik altijd Mailwasher Pro.
Dat werkt zo dat het alle mail weergeeft dat op de isp server staat, je kan tot 200 of meer regels bekijken, VOORDAT je de mail download naar je eigen computer toe. Geeft ook aan als het een SPAM of VIRUS zou kunnen zijn.

Werkt echt super google maar eens.

Hoop dat je alles weer werkend hebt.

Rob
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Yahoo messenger MSN messenger
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Wo 30 Dec, 2009 13:04    Onderwerp: Reageer met quote

Heb de ellende via surfen opgelopen. De mail is dubbel gezekerd. Eerst door m'n provider en daarna nog een scan op m'n eigen pc.

Het begint er weer op te lijken nu. Heb alle settings weer een beetje op orde en een schone versie van windoos levert een aardige snelheidswinst op. Geluk bij een ongeluk zeg maar Very Happy
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
cooknl
Freak


Geregistreerd op: 19-10-2008
Berichten: 42
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

BerichtGeplaatst: Wo 30 Dec, 2009 13:50    Onderwerp: Reageer met quote

Fullsize schreef:
Heb de ellende via surfen opgelopen. De mail is dubbel gezekerd. Eerst door m'n provider en daarna nog een scan op m'n eigen pc.

Het begint er weer op te lijken nu. Heb alle settings weer een beetje op orde en een schone versie van windoos levert een aardige snelheidswinst op. Geluk bij een ongeluk zeg maar Very Happy


Ahh ik heb ook al een paar keer gehad dan stuurt een kennis me een email en daar staat dan alleen een URL LINK, dan is het 9 van de tien keer een URL LINK VIRUS en dan ben je de cigaar.
Dus een A/V proggy gebruiken die hier voor waarschuwd, ik gebruik nu AVAST a/v en die waarschuwed als je op zo een site terecht komt.

Goed om te horen dat alles weer werkt en nog sneller ook, een goeie bijkomstigheid.

Rob
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Yahoo messenger MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group