Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
revisie set

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
deventeryannick
Freak


Geregistreerd op: 7-11-2009
Berichten: 210
Woonplaats: deventer

BerichtGeplaatst: Zo 07 Feb, 2010 11:51    Onderwerp: revisie set Reageer met quote

wie weet waar ik aan een revisie set kan komen?dan bedoel ik wel een set waarbij je direct meer vermogen krijgt?heb n site gevonden met onbekende merken..die set kost 1250 euro en is zonder nokkenassen en drijfstangen!wie weet wat?
_________________
project: http://www.mijnalbum.nl/Album=NZDXN4VU
groeten yannick
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 07 Feb, 2010 13:06    Onderwerp: Reageer met quote

Wat versta jij onder een revisie set ?

Op ebay hebben ze wel eens complete moter pakking sets .

Koppakking , kleppendekselpakking , klepseals , drijfstang lagers ,krukas lagers enzo .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Zo 07 Feb, 2010 14:45    Onderwerp: Reageer met quote

De sets die Mazdaratie opnoemt kan je goed via probestore verkrijgen maar zullen je geen winst opleveren.
Ik heb hier ook alles vervangen en tevens de kruk en drijfstanglagers en de zuigerveren.
Het enige waar ik zo op kan komen zijn andere zuigers.
Wiseco levert zuigers tot een compressieverhouding van 1:11,2 (std 1:9.2 en KLZE 1:10.1)
Wil je het maximale uit je blok halen dan zal je echter veel meer moeten doen en ontkom je niet aan een blokrevisie (zie mijn verhaal).
Je kan wel meer vermogen uit een blok gaan halen maar dan zal je toch echt eerst je lagers moeten gaan controleren want anders loop je het risico dat binnen de kortste keren je blok in de soep loopt.
Dit raadt ik trouwens ook aan als je gebruik van een turbo / supercharger wilt gaan maken.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
deventeryannick
Freak


Geregistreerd op: 7-11-2009
Berichten: 210
Woonplaats: deventer

BerichtGeplaatst: Zo 07 Feb, 2010 15:13    Onderwerp: re Reageer met quote

idd..de set die ik had genoemd,heeft alles behalve de nokkenassen en drijfstangen...de rest wel!incl lagers,pakkingen..en evt tegen meerprijs de waterpomp en oliepomp erbij
_________________
project: http://www.mijnalbum.nl/Album=NZDXN4VU
groeten yannick
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Zo 07 Feb, 2010 18:48    Onderwerp: Reageer met quote

Plaats eens een link zodat we het ook kunnen zien.
Praat wat makkelijker.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
deventeryannick
Freak


Geregistreerd op: 7-11-2009
Berichten: 210
Woonplaats: deventer

BerichtGeplaatst: Zo 07 Feb, 2010 20:56    Onderwerp: re Reageer met quote

oke hier de link:

http://www.importperformanceparts.net/ de rest wijst zichzelf
de rest komt er niet bij in de link?:S Sad Confused
_________________
project: http://www.mijnalbum.nl/Album=NZDXN4VU
groeten yannick
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 07 Feb, 2010 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

Voor sterkere drijfstangen kan je de drijfstangen nemen van de Millenia S

Deze zijn iets sterker als die van de normale DE .

Maar jij wilde toch voor een turbo gaan ?
Dan kan je het beste de DE zuigers houden .

De ZE zuigers hebben een hogere compressie als die van de DE .

En met een turbo wil je liever laag compressie zuigers dan hoog compressie zuigers .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
deventeryannick
Freak


Geregistreerd op: 7-11-2009
Berichten: 210
Woonplaats: deventer

BerichtGeplaatst: Zo 07 Feb, 2010 21:53    Onderwerp: re Reageer met quote

idd..zijn het niet de DE zuigers die erbij zitten?want volgens de tuner hier:os tuning in deventer mn huistuner zeg maar..zeiden dat ik er beter wel andere "betere"zuigers in kon doen?en hoe haal ik ze uit elkaar zonder fotos?(het verschil tussen de DE en ZE?
_________________
project: http://www.mijnalbum.nl/Album=NZDXN4VU
groeten yannick
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 07 Feb, 2010 22:11    Onderwerp: Reageer met quote

Aan de binnen kant van de zuigers staan wat cijfers .

De DE zijn KL01 en de ZE zuigers zijn de KL31 .

De ZE zuigers zijn vlak aan de boven kant .

De DE zuigers hebben een soort van verdiepte schaal in de kop van de zuiger .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 07 Feb, 2010 22:15    Onderwerp: Reageer met quote

Effe foto gepikt van rob . Wink


Dit zijn ZE zuigers (1:10,1) (Vlak aan de boven kant)



Dit zijn DE zuigers (1:9,2) (Deze hebben een verdieping in de kop)


_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Zo 07 Feb, 2010 22:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ben deze set op mijn zoektocht ook tegen gekomen maar kon hem niet meer vinden.
Dit is inderdaad een mooie complete set maar achteraf gezien ben ik blij dat ik voor de KLZE heb gekozen.
Pakkingen heb ik via probestore besteld.
De zuigers zagen er goed uit dus die zijn schoongemaakt en gepolijst (opp gladder en daardoor minder aanhechtingsmogelijkheid voor koolaanslag).
Gesmede zuigers zijn al glad maar die van ons zijn gegoten en afgedraaid.
Bij de KLZE is alles al beter bestand tegen meer krachten en tevens heb je al een grotere compressieverhouding maar nog steeds met de standaard boring (84.5mm)
Ga je voor een grotere boring (= meer cylinderinhoud) dan ontkom je niet aan boren/honen (+/- €100,- per cylinder).
Met nieuwe zuigers zal je sowieso moeten laten honen.
Je moet dus sowieso je blok uit elkaar halen en je weet nooit wat je tegenkomt, zie mijn topic.
Je zal rekening moeten houden met extra kosten.
Ook bij de set komen extra kosten.
Transport, inklaren, belasting (ook over de transportkosten).
Op een pakketje met een waarde van $300,- mocht ik bij de postbode nogeens €50,- afrekenen dus tel maar uit.
En van buiten de EU gaat het standaard via de douane.
Met alleen het opbouwen van deze onderdelen ben je er niet.
Ook de ademhaling van je blok zal je aan moeten passen / optimaliseren.
Daarom worden dus mijn koppen geflowed, beter in en uit ademen.
En alles schoonmaken want er zit een hoop aanslag op de zuigers, koppen en kleppen.
En dan heb ik nog het geluk dat er vrijwel geen arbeidsloon betaald hoeft te worden, want als ik kijk hoeveel tijd er in gaat zitten.......
Ik zou zeggen....bestudeer eens mijn project want ook jouw blok kan er zo uitzien.
De KLDE die er bij mij uitkwam had 194.000km gelopen en de KLZE nog geen 95.000km.
En ik heb echt niet bespaard op onderhoud, alleen uitbesteed (mijn fout).
Nu in onderhoud bij familie / sponsor. Wink
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Zo 07 Feb, 2010 22:56    Onderwerp: Reageer met quote

Nog even een opmerking ivm de zuigers.
Zoals Mazdaratie al aanhaalde zijn de DE zuigers (1:9.2) hol.
Die van de ZE (1:10.1) zijn vlak, en de 1:11.2 zuigers zijn bol (nog minder ruimte tussen de bovenkant van de zuiger en de kop.
De verbrandingskamers zijn dus kleiner.

Nog 1 groot verschil tussen de DE en de ZE is de grootte van de kleppen.
De DE heeft 24 kleppen van 27.5mm doorsnee (12 inlaat en 12 uitlaatkleppen even groot).
De ZE heeft 12 uitlaatkleppen die net zo groot zijn als die van de DE, ook 27.5mm, maar de inlaatkleppen zijn 32mm doorsnee dus echt aanzienlijk groter.

_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
deventeryannick
Freak


Geregistreerd op: 7-11-2009
Berichten: 210
Woonplaats: deventer

BerichtGeplaatst: Ma 08 Feb, 2010 0:13    Onderwerp: re Reageer met quote

idd had ik allemaal al gelezen op je forum!!ik ga t meeste zelf doen met een kammeraad(zijn beide autotechnisch) en hij heeft veel ervaring;) maar toch op sommige dingen ga ik niet besparen!!heb ook van de week die mensen gebeld die set voor mij heb ik voor 1256ofzo in nederland,en ik heb t geluk dat ik zon beetje 30 of 40 km bij die zaak vandaan woon maar idd..ga het ook niet op mijn eigenblok doen maar ga n blok van willem halen en die gaat helemaal uitelkaar.en elk onderdeel dat vervangen moet worden ga ik vervangen..en dan uiteindelijk als de auto in zn winterslaap zit..t blok omwisselen en vervolgens turbokit erop zetten..en vanzelfspreekend de aandrijflijn:)

ben ondertussen bezig met de audio setup in de kofferbak..fotos volgeng nog..
_________________
project: http://www.mijnalbum.nl/Album=NZDXN4VU
groeten yannick
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Ma 08 Feb, 2010 19:49    Onderwerp: Reageer met quote

OK, iig geen half werk.
v.w.b. de zuigers:
Ik sluit me aan bij Mazdaratie dat je dan het beste de zuigers kan nemen met de laagste compressieverhouding.
Als ik het goed begrepen heb, heb je bij een turbo-setup juist wat ruimte extra nodig om een beter efect te krijgen.
Bestel trouwens je zuigers pas als je het blok al uit elkaar heb liggen.
Mochten er krassen in je cylinderwanden zitten dan kan je deze laten boren en honen en daarna een overmaat zuiger bestellen.
Heb je ze al besteld dan heb je die mogelijkheid niet meer. Wink
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
deventeryannick
Freak


Geregistreerd op: 7-11-2009
Berichten: 210
Woonplaats: deventer

BerichtGeplaatst: Ma 08 Feb, 2010 20:06    Onderwerp: re Reageer met quote

nogmaals bedankt voor je tip(s) zal er veel aan hebben
_________________
project: http://www.mijnalbum.nl/Album=NZDXN4VU
groeten yannick
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group