Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
itbs
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Gevraagd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
michel 30
Freak


Geregistreerd op: 14-12-2009
Berichten: 96
Woonplaats: gouda

BerichtGeplaatst: Ma 22 Feb, 2010 16:59    Onderwerp: itbs Reageer met quote

weet iemand waar je itbs van daan kan halen .
zag bij hoacs bij film en foto,s een fimlpje op youtube hier op het forum .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Ma 22 Feb, 2010 18:38    Onderwerp: Reageer met quote

Bedoel je een losse universelen of een opgeboorde standaard?
De losse universele moet aan het bestaande spruitstuk gelast worden en niet iedereen heeft daar mogelijkheden voor. Ook moet bij een universele wat bedacht worden voor de tps en de stationair regeling want die passen ook niet meer.

De opgeboorde standaard gasklephuizen heb ik nog niet anderrs dan lek gezien. Ze sluiten slecht waardoor de stationaire loop niet meer goed te krijgen is. (1200+tpm)
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hoacs
Freak


Geregistreerd op: 18-3-2006
Berichten: 1118
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Ma 22 Feb, 2010 19:12    Onderwerp: Reageer met quote

Denk dat ie itb bedoeld met individual throttle bodies dus per cilinder een gasklep zeg maar. Is volgens mij niet te koop maar je zult zelf iets moeten laten maken en dat is niet goedkoop.
_________________
Geen mx6 meer, maar nog wel klze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma 22 Feb, 2010 19:27    Onderwerp: Reageer met quote

Heb ook al eens een beetje zitten googlen .

Vaak gebruiken ze motor carburateurs .
Deze zijn vrij klein kwa diameter .
De gasklep mag ook weer niet te groot zijn .

Maar met google kom je een heel eind . Wink
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Ma 22 Feb, 2010 19:49    Onderwerp: Reageer met quote

Is dit soms de bedoeling?

http://www.youtube.com/watch?v=a00v0xPPp1c

Dit is een zogenaamd F3 systeem.
Gylotine schuifjes, maar aardig aan de prijs.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Ma 22 Feb, 2010 19:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ow ja natuurlijk Smile
Dus geen inlet throttle bodies maar individual....
Dan zou ik ook op zoek gaan voor tb's van een motorfiets.
Je moet dan wel een motorfiets tb hebben die zoveel flowt dat het geen restrictie oplevert. Zo'n slordige 1350l/m moet er doorheen kunnen bij vol gas.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Ma 22 Feb, 2010 19:52    Onderwerp: Reageer met quote

Die in jouw filmpje heeft geen guillotine klepjes maar vlinderkleppen.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Ma 22 Feb, 2010 19:55    Onderwerp: Reageer met quote

Had er ook aan zitten denken om het zo te maken nu we toch bezig waren.
Wij zouden schuifjes gebruikt hebben gecombineerd met lange kelken voor een betere menging. Wink
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Ma 22 Feb, 2010 20:04    Onderwerp: Reageer met quote

rob.showa schreef:
met lange kelken voor een betere menging. Wink

En een decoupeerzaag voor het gat in je kap Laughing
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Ma 22 Feb, 2010 20:05    Onderwerp: Reageer met quote

Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Buigen
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
michel 30
Freak


Geregistreerd op: 14-12-2009
Berichten: 96
Woonplaats: gouda

BerichtGeplaatst: Ma 22 Feb, 2010 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

rob.showa schreef:
Is dit soms de bedoeling?

http://www.youtube.com/watch?v=a00v0xPPp1c

Dit is een zogenaamd F3 systeem.
Gylotine schuifjes, maar aardig aan de prijs.




ja dat bedoel ik .
is dit ook met turbo mogelijk .
denk als dat kan dat het stront dan op je rug zit .hahahah Laughing Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Di 23 Feb, 2010 18:58    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, dat kan niet gecombineerd met een turbo.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
paulus
Freak


Geregistreerd op: 22-4-2008
Berichten: 178
Woonplaats: eerbeek

BerichtGeplaatst: Di 23 Feb, 2010 19:55    Onderwerp: Reageer met quote

waarom niet ? een bmw m3 heeft ook itb's en daar bouwen ze ook een turbo op. ik denk niet dat het logisch is omdat je dan een bouwwerk boven je motorkap krijgt waar je u tegen zegt maar teoretisch moet het te doen zijn volgens mij
_________________
op weg naar een eaton......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ReneD
Freak


Geregistreerd op: 21-9-2006
Berichten: 503
Woonplaats: Aalten

BerichtGeplaatst: Di 23 Feb, 2010 20:10    Onderwerp: Reageer met quote

Fullsize schreef:
Nee, dat kan niet gecombineerd met een turbo.


Kan wel met Turbo word alleen alles goed afstellen! Of lees nou iets over het hoofd gaat toch over throttle bodies.
Want me broers Punto zitten die ook op. Wel in een box dan. www.supro.nl

Groeten Rene
_________________
MX-6 2,5 V6 24V KLDE,
Supro Suspension
Supro Exhaust System
182 pk/ 239 Nm

Eventencommissie MX-6 Club Nederland
http://www.cardomain.com/ride/3830092
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Di 23 Feb, 2010 20:56    Onderwerp: Reageer met quote

Tjsa, aftermarket is alles mogelijk. Zodra je met een turbo gaat werken verlaat je het originele principe van de itb's je kan dan eenvoudiger met 1 gasklep gaan werken wat dan ook de meeste fabrikanten doen op fabrieks motoren.
Als je het heel letterlijk bekijkt heeft de KLDE/ZE ook itb's maar dan zonder 1 gasklep per cylinder. Very Happy

In die Punto zitten bij mijn weten geen itb's met gaskleppen Rene, maar het is ook al een tijd geleden dat ik daar een update van ben tegen gekomen.

Het principe waar hier over gesproken wordt is de originele spruitstukken vervangen door itb's waarin per itb een gasklep is opgenomen.

Wat Michel wil, is een spruitstuk vervangen door itb's met gaskleppen en daar vervolgens weer een turbo op plaatsen. Inderdaad, het kan wel, maar het is te idioot voor woorden. Dat was voor mij de reden te zeggen dat het niet kan. Mr. Green
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Gevraagd Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group