Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
MX-6 ringtool "under construction"
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 69, 70, 71  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Di 23 Feb, 2010 20:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er goed uit rob .


Maar misschien dat het al verteld was .

Maar met welke bak ga je rijden K8 of KL ?
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
deventeryannick
Freak


Geregistreerd op: 7-11-2009
Berichten: 210
Woonplaats: deventer

BerichtGeplaatst: Di 23 Feb, 2010 22:03    Onderwerp: re Reageer met quote

k8?wat is t verschil...?
_________________
project: http://www.mijnalbum.nl/Album=NZDXN4VU
groeten yannick
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Di 23 Feb, 2010 22:42    Onderwerp: Reageer met quote

K8 bak heeft kortere versnellingen en andere eind overbrenging .

K8 strek je sneller mee op .
Na deel is dat je ruim 4000 toeren maakt bij de 120 .
De KL maakt er maar 3250 dacht ik .

Alleen de top is hoger bij de KL en bij de k8 wat minder .
Maar daar heb je weinig aan hier in nederland .

Maar omdat rob er mee op de ring rijd vroeg ik me af met welke bak hij gaat rijden .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 23 Feb, 2010 23:32    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga gewoon met de oude bak rijden, de KL dus.
Wel met een K8 vliegwiel en een Masterclutch stage II'R' koppeling/drukgroep.
Vanavond nog een uurtje terug geweest om oven de badges er op te plakken.

Dit is nu zover af.
Het enige wat nog gedaan moet worden zijn andere bougiekabels.
Kabel nr 5 is te kort.
We gaan nu dus zelf een set kabels maken met een vol-koper kern.
Heb een oude set kabels gestript (klemmen+doppen).
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
paulus
Freak


Geregistreerd op: 22-4-2008
Berichten: 178
Woonplaats: eerbeek

BerichtGeplaatst: Wo 24 Feb, 2010 10:52    Onderwerp: Reageer met quote

petje af. ik ben benieuwd hoe die straks rijd. blok ziet er echt goed uit. ben alleen niet zo'n fan van oranje maar dat is voor iedereen verschillend. vind het wel mooi hoe je je blok aangepakt hebt. nou heel houden. veel fun ermee straks Cool
_________________
op weg naar een eaton......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Wo 24 Feb, 2010 21:43    Onderwerp: Reageer met quote

Rob, voor onze ontstekingen hebben je kabels een bepaalde weerstand nodig. Met vol koperen kerns voldoe je daar niet aan.
Ik wissel de kabels meestal om tot het wat beter uit komt, als er nummers op staan dan matchen ze maar niet Very Happy
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ReneD
Freak


Geregistreerd op: 21-9-2006
Berichten: 503
Woonplaats: Aalten

BerichtGeplaatst: Wo 24 Feb, 2010 21:53    Onderwerp: Reageer met quote

paulus schreef:
petje af. ik ben benieuwd hoe die straks rijd. blok ziet er echt goed uit. ben alleen niet zo'n fan van oranje maar dat is voor iedereen verschillend. vind het wel mooi hoe je je blok aangepakt hebt. nou heel houden. veel fun ermee straks Cool


Ik vind het wel een hele cool blok zo. Wilde eigelijk ook alles oranje en zwart onder de kap en de bekleding ook zo laten maken!
Word nou zoeken naar een andere kleuren.

Ziet er erg gaaf uit Rob ben benieuwt hoe die loopt en rijd als die klaar is.
Succes nog verder.

Groeten Rene
_________________
MX-6 2,5 V6 24V KLDE,
Supro Suspension
Supro Exhaust System
182 pk/ 239 Nm

Eventencommissie MX-6 Club Nederland
http://www.cardomain.com/ride/3830092
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Wo 24 Feb, 2010 23:02    Onderwerp: Reageer met quote

Fullsize schreef:
Rob, voor onze ontstekingen hebben je kabels een bepaalde weerstand nodig. Met vol koperen kerns voldoe je daar niet aan.
Ik wissel de kabels meestal om tot het wat beter uit komt, als er nummers op staan dan matchen ze maar niet Very Happy

Klopt, met een koperen kern heb je geen weerstand.
De weerstand bij de kabels verschilt tussen 6 Ohm voor de kortste tot 25 Ohm voor de langste.
Buiten het feit dat dit zorgt voor een vertraging van de vonk, beperkt hij de vonk ook in kracht.
Zonder weerstand heb je dus direct een krachtigere vonk die zorgt voor een betere verbranding.
In een oud stukje van je las ik dat de bobine een spanning opwekt van 16.000V, wat niet bar krachtig is als je het vergelijkt met de 60.000V die de modernere produceren.
Zelfs de bobine van een oude kadet levert al 40.000V
De kabel die ik besteld heb (op rol) wordt ook in de racerij gebruikt en volgens Limpex-tuning kan het gewoon.
Maar wat is jouw redenatie om het juist niet te doen?
Waarom heb je juist die weerstand, en dus het verlies en vertraging, wel nodig?
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Wo 24 Feb, 2010 23:11    Onderwerp: Reageer met quote

ReneD schreef:
paulus schreef:
petje af. ik ben benieuwd hoe die straks rijd. blok ziet er echt goed uit. ben alleen niet zo'n fan van oranje maar dat is voor iedereen verschillend. vind het wel mooi hoe je je blok aangepakt hebt. nou heel houden. veel fun ermee straks Cool


Ik vind het wel een hele cool blok zo. Wilde eigelijk ook alles oranje en zwart onder de kap en de bekleding ook zo laten maken!
Word nou zoeken naar een andere kleuren.

Ziet er erg gaaf uit Rob ben benieuwt hoe die loopt en rijd als die klaar is.
Succes nog verder.

Groeten Rene


Ik hou je niet tegen hoor.
Bij mij komt het alleen nog op de buitenkant, binnen blijft kaal & zwart. Wink
De motorruimte wordt verder helemaal zwart (valt het blok mooi op).
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Do 25 Feb, 2010 0:18    Onderwerp: Reageer met quote

Een hogere weerstand in de kabel kan juist je vonk versterken doordat deze een hogere spanning op moet bouwen voordat hij overspringt. Bewijs heb ik nog niet gezien dat dat aantoont dat er herkenbaar meer vermogen vrij kwam door andere 'betere' kabels te monteren.

Ik zou het zelf liever niet proberen, das alles.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Vr 26 Feb, 2010 22:02    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag slecht nieuws van Willem.
Ik heb hier een set polyurethaan motormountinserts liggen maar de achterste motorsteun past niet.
Ik ben natuurlijk in het bezit van een early model MX6 2-gen en die heeft een afwijkende motorsteun.
Dus vandaag maar aan de slag geweest met een rubbercompound en de hele steun ermee gevuld.
Je moet toch wat.
Verder niks veranderd.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Zo 28 Feb, 2010 14:42    Onderwerp: Reageer met quote

Dennis, nog bedankt voor dat schema voor het vacuum.
Het blijkt gewoon goed te zitten dus het probleem is de wereld uit.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 28 Feb, 2010 18:03    Onderwerp: Reageer met quote

Graag gedaan .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Wo 03 Mrt, 2010 20:04    Onderwerp: Reageer met quote

Fullsize schreef:
Een hogere weerstand in de kabel kan juist je vonk versterken doordat deze een hogere spanning op moet bouwen voordat hij overspringt. Bewijs heb ik nog niet gezien dat dat aantoont dat er herkenbaar meer vermogen vrij kwam door andere 'betere' kabels te monteren.

Ik zou het zelf liever niet proberen, das alles.


Via Limpex-tuning een set kabels besteld speciaal voor de KLZE.
Het zijn, zoals de losse kabel, een koperen kern met 0-weerstand maar met speciale doppen.
Nu alleen nog effe wachten want ze waren niet op voorraad en kon wel een weekje gaan duren.
Over de prijs hadden ze het niet gehad Evil or Very Mad
De losse kabel was echter €21,- per strekkende meter en er ging 6,5m kabel in zitten (alleen de kabel dus al €136.50)
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Wo 03 Mrt, 2010 20:14    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag tevens even met de motorruimte bezig geweest.
Ooit is de dop van mijn stuurbekrachtigingsvat gescheurd wat heeft gezorgt voor een gigantische bende maar dat is inmiddels weer mooi schoon.
Tevens heeft een kapotte aandrijfashoes er voor gezorgt dat er wat vet in de rondte geslingerd is geweest.
Knoeien met remvloeistof heeft ervoor gezorgt dat de onderzijde van de druktrommel voorzien van een dikke laag roest, dus die ontroest en in de zinkspray gezet en later voorzien van een nieuwe laag zwarte lak.
Ook de cruisecontrol verwijderd aangezien ik die toch niet gebruik en op die manier wordt het weer een stuk rustiger onder de kap.
Hier wat foto's.











Vooral op de plek waar de accu stond zit nog wat roest en onderin waar de radiator staat, dus daar zal nog wat moeten gaan gebeuren.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 69, 70, 71  Volgende
Pagina 23 van 71

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group