Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Di 23 Feb, 2010 20:02 Onderwerp: |
|
|
Ziet er goed uit rob .
Maar misschien dat het al verteld was .
Maar met welke bak ga je rijden K8 of KL ? _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
deventeryannick Freak
Geregistreerd op: 7-11-2009 Berichten: 210 Woonplaats: deventer
|
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Di 23 Feb, 2010 22:42 Onderwerp: |
|
|
K8 bak heeft kortere versnellingen en andere eind overbrenging .
K8 strek je sneller mee op .
Na deel is dat je ruim 4000 toeren maakt bij de 120 .
De KL maakt er maar 3250 dacht ik .
Alleen de top is hoger bij de KL en bij de k8 wat minder .
Maar daar heb je weinig aan hier in nederland .
Maar omdat rob er mee op de ring rijd vroeg ik me af met welke bak hij gaat rijden . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Di 23 Feb, 2010 23:32 Onderwerp: |
|
|
Ik ga gewoon met de oude bak rijden, de KL dus.
Wel met een K8 vliegwiel en een Masterclutch stage II'R' koppeling/drukgroep.
Vanavond nog een uurtje terug geweest om oven de badges er op te plakken.
Dit is nu zover af.
Het enige wat nog gedaan moet worden zijn andere bougiekabels.
Kabel nr 5 is te kort.
We gaan nu dus zelf een set kabels maken met een vol-koper kern.
Heb een oude set kabels gestript (klemmen+doppen). _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
paulus Freak
Geregistreerd op: 22-4-2008 Berichten: 178 Woonplaats: eerbeek
|
Geplaatst: Wo 24 Feb, 2010 10:52 Onderwerp: |
|
|
petje af. ik ben benieuwd hoe die straks rijd. blok ziet er echt goed uit. ben alleen niet zo'n fan van oranje maar dat is voor iedereen verschillend. vind het wel mooi hoe je je blok aangepakt hebt. nou heel houden. veel fun ermee straks _________________ op weg naar een eaton...... |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Wo 24 Feb, 2010 21:43 Onderwerp: |
|
|
Rob, voor onze ontstekingen hebben je kabels een bepaalde weerstand nodig. Met vol koperen kerns voldoe je daar niet aan.
Ik wissel de kabels meestal om tot het wat beter uit komt, als er nummers op staan dan matchen ze maar niet _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
ReneD Freak
Geregistreerd op: 21-9-2006 Berichten: 503 Woonplaats: Aalten
|
Geplaatst: Wo 24 Feb, 2010 21:53 Onderwerp: |
|
|
paulus schreef: | petje af. ik ben benieuwd hoe die straks rijd. blok ziet er echt goed uit. ben alleen niet zo'n fan van oranje maar dat is voor iedereen verschillend. vind het wel mooi hoe je je blok aangepakt hebt. nou heel houden. veel fun ermee straks |
Ik vind het wel een hele cool blok zo. Wilde eigelijk ook alles oranje en zwart onder de kap en de bekleding ook zo laten maken!
Word nou zoeken naar een andere kleuren.
Ziet er erg gaaf uit Rob ben benieuwt hoe die loopt en rijd als die klaar is.
Succes nog verder.
Groeten Rene _________________ MX-6 2,5 V6 24V KLDE,
Supro Suspension
Supro Exhaust System
182 pk/ 239 Nm
Eventencommissie MX-6 Club Nederland
http://www.cardomain.com/ride/3830092 |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Wo 24 Feb, 2010 23:02 Onderwerp: |
|
|
Fullsize schreef: | Rob, voor onze ontstekingen hebben je kabels een bepaalde weerstand nodig. Met vol koperen kerns voldoe je daar niet aan.
Ik wissel de kabels meestal om tot het wat beter uit komt, als er nummers op staan dan matchen ze maar niet |
Klopt, met een koperen kern heb je geen weerstand.
De weerstand bij de kabels verschilt tussen 6 Ohm voor de kortste tot 25 Ohm voor de langste.
Buiten het feit dat dit zorgt voor een vertraging van de vonk, beperkt hij de vonk ook in kracht.
Zonder weerstand heb je dus direct een krachtigere vonk die zorgt voor een betere verbranding.
In een oud stukje van je las ik dat de bobine een spanning opwekt van 16.000V, wat niet bar krachtig is als je het vergelijkt met de 60.000V die de modernere produceren.
Zelfs de bobine van een oude kadet levert al 40.000V
De kabel die ik besteld heb (op rol) wordt ook in de racerij gebruikt en volgens Limpex-tuning kan het gewoon.
Maar wat is jouw redenatie om het juist niet te doen?
Waarom heb je juist die weerstand, en dus het verlies en vertraging, wel nodig? _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Wo 24 Feb, 2010 23:11 Onderwerp: |
|
|
ReneD schreef: | paulus schreef: | petje af. ik ben benieuwd hoe die straks rijd. blok ziet er echt goed uit. ben alleen niet zo'n fan van oranje maar dat is voor iedereen verschillend. vind het wel mooi hoe je je blok aangepakt hebt. nou heel houden. veel fun ermee straks |
Ik vind het wel een hele cool blok zo. Wilde eigelijk ook alles oranje en zwart onder de kap en de bekleding ook zo laten maken!
Word nou zoeken naar een andere kleuren.
Ziet er erg gaaf uit Rob ben benieuwt hoe die loopt en rijd als die klaar is.
Succes nog verder.
Groeten Rene |
Ik hou je niet tegen hoor.
Bij mij komt het alleen nog op de buitenkant, binnen blijft kaal & zwart.
De motorruimte wordt verder helemaal zwart (valt het blok mooi op). _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Do 25 Feb, 2010 0:18 Onderwerp: |
|
|
Een hogere weerstand in de kabel kan juist je vonk versterken doordat deze een hogere spanning op moet bouwen voordat hij overspringt. Bewijs heb ik nog niet gezien dat dat aantoont dat er herkenbaar meer vermogen vrij kwam door andere 'betere' kabels te monteren.
Ik zou het zelf liever niet proberen, das alles. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Vr 26 Feb, 2010 22:02 Onderwerp: |
|
|
Vandaag slecht nieuws van Willem.
Ik heb hier een set polyurethaan motormountinserts liggen maar de achterste motorsteun past niet.
Ik ben natuurlijk in het bezit van een early model MX6 2-gen en die heeft een afwijkende motorsteun.
Dus vandaag maar aan de slag geweest met een rubbercompound en de hele steun ermee gevuld.
Je moet toch wat.
Verder niks veranderd. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Zo 28 Feb, 2010 14:42 Onderwerp: |
|
|
Dennis, nog bedankt voor dat schema voor het vacuum.
Het blijkt gewoon goed te zitten dus het probleem is de wereld uit. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Zo 28 Feb, 2010 18:03 Onderwerp: |
|
|
Graag gedaan . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Wo 03 Mrt, 2010 20:04 Onderwerp: |
|
|
Fullsize schreef: | Een hogere weerstand in de kabel kan juist je vonk versterken doordat deze een hogere spanning op moet bouwen voordat hij overspringt. Bewijs heb ik nog niet gezien dat dat aantoont dat er herkenbaar meer vermogen vrij kwam door andere 'betere' kabels te monteren.
Ik zou het zelf liever niet proberen, das alles. |
Via Limpex-tuning een set kabels besteld speciaal voor de KLZE.
Het zijn, zoals de losse kabel, een koperen kern met 0-weerstand maar met speciale doppen.
Nu alleen nog effe wachten want ze waren niet op voorraad en kon wel een weekje gaan duren.
Over de prijs hadden ze het niet gehad
De losse kabel was echter €21,- per strekkende meter en er ging 6,5m kabel in zitten (alleen de kabel dus al €136.50) _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Wo 03 Mrt, 2010 20:14 Onderwerp: |
|
|
Vandaag tevens even met de motorruimte bezig geweest.
Ooit is de dop van mijn stuurbekrachtigingsvat gescheurd wat heeft gezorgt voor een gigantische bende maar dat is inmiddels weer mooi schoon.
Tevens heeft een kapotte aandrijfashoes er voor gezorgt dat er wat vet in de rondte geslingerd is geweest.
Knoeien met remvloeistof heeft ervoor gezorgt dat de onderzijde van de druktrommel voorzien van een dikke laag roest, dus die ontroest en in de zinkspray gezet en later voorzien van een nieuwe laag zwarte lak.
Ook de cruisecontrol verwijderd aangezien ik die toch niet gebruik en op die manier wordt het weer een stuk rustiger onder de kap.
Hier wat foto's.
Vooral op de plek waar de accu stond zit nog wat roest en onderin waar de radiator staat, dus daar zal nog wat moeten gaan gebeuren. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
|