Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Di 02 Mrt, 2010 20:23 Onderwerp: |
|
|
Gister een mail gehad dat het spul al weer onderweg is van de probestore.
Als het mee zit dan kan ik van het weekeind weer rijden met de auto .
Vandaag ook de nokkenassen opgehaald hij de postkantoor .
Deze zien er goed uit en ben er zeer zeer blij mee .
Ook heb ik vandaag even rond gebeld voor een verdeelkap en rotor .
Bij de probestore verkopen ze het ook maar vond ik een beetje aan de dure kant vergeleken met h-base.nl .
Dus eerst maar eens gebeld bij primaparts en daar kosten het totaal 42 euro .
Dus toen maar effe brezan gebeld en daar konden ze het leveren voor 28 euro .
Dit is wel met club korting en babbel korting .
Morgen kan ik het al weer ophalen .
Toch weer 14 euro verdiend in 5 minuten . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
tijntje Freak
Geregistreerd op: 21-2-2009 Berichten: 123 Woonplaats: rotterdam
|
Geplaatst: Di 02 Mrt, 2010 20:35 Onderwerp: |
|
|
verdelerkap plus rotor onder de 28 euro kom je hem dan halen |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Di 02 Mrt, 2010 21:00 Onderwerp: |
|
|
Dit is wel van Mitsubishi zelf dus niet van nipparts ofzo .
Niet dat nipparts slecht is maar van de fabriek zelf uit zit hier ook mitsubishi op . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
tijntje Freak
Geregistreerd op: 21-2-2009 Berichten: 123 Woonplaats: rotterdam
|
Geplaatst: Di 02 Mrt, 2010 21:02 Onderwerp: |
|
|
ik kan eens navragen hoe het zit
ik krijg dan wel geen clubkorting maar baas zijn korting weet alleen niet hoeveel dit is
als ik eronder kom te zitten ( en dan niet een paar cent) zal ik het laten weten |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Ma 08 Mrt, 2010 16:55 Onderwerp: |
|
|
Weer een kleine update .
De nokkenassen zitten erin .
Moet nog wel alles terug zetten maar het is een hele klus als de motor er nog in zit .
De spanner van de v-snaar kreeg in niet uit de motor ruimte zonder de dynamo en de aircopomp weg te halen .
Dus komt er weer heel wat extra werk bij dan .
Ook zijn vandaag de spullen van de probestore aan gekomen .
Zo als gewoonlijk moest er weer eens iets mis gaan bij mij en kom dus 1 bougie te kort .
Heb wel 6 doosjes maar heb maar 5 bougies gekregen .
1 doosjes was leeg .
Dus een mail gestuurd en er wordt er weer 1 opgestuurd .
Helaas heb ik geen foto's kunnen maken van de hele klus .
Dus kan niks laten zien .
Morgen als het weer goed is ga ik weer verder met de auto en dan is het wachten op de bougie.
En dan kunnen we hem weer testen .
De koppeling laat ik voorlopig nog even zitten .
Dit is ook weer een hele klus en het potje van de auto is nu leeg .
Dus eerst weer effe sparen en dan komt het met de tijd wel . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Wo 10 Mrt, 2010 15:54 Onderwerp: |
|
|
De auto is weer klaar en gister nog even een test rit gemaakt .
Moet zeggen dat het de moeite waard is .
Maar zoals altijd moet er weer iets tegen zitten .
En ja hoor de rotor past niet .
De rotor is te klein om hem op de ontsteking te krijgen dus heb de oude er weer even op gezet .
Ook de oude bougies zitten er nog in dus die moeten ook nog gedaan worden . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
EwoutV6 Freak
Geregistreerd op: 20-11-2004 Berichten: 697 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Wo 10 Mrt, 2010 19:00 Onderwerp: |
|
|
Da's peanuts vergeleken met wat je tot nu toe allemaal hebt gedaan
Nice work!
Het wordt nou toch echt wel tijd voor foto's. (en/of filmpjes) |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Wo 10 Mrt, 2010 21:25 Onderwerp: |
|
|
Foto's zullen niet meer gaan .
Helaas zie je niks van de nokkenassen van de buiten kant .
Filmpjes komen nog .
Alleen slipt de koppeling nog erger als voor heen . (Bij het overschakelen en dan gelijk vol gas )
Bij gewoon gas geven naar de 7000 rpm heb ik nergens last van .
Maar als ik dan overschakel en dan vol het gas in trap dan blijft hij slippen tot ik het gas los laat en weer gas geef .
Als ik iets later gas geef dan gaat het wel maar dat is niet echt fijn bij het sprinten .
Dat kost tijd .
Maar van de rotor dat hij niet past snap ik niet .
Ik heb altijd deze rotor gebruikt en nu past hij in een keer niet .
Heb de oude bon op gezocht en er zit geen verschil in de nummers .
Dus ga morgen maar een effe informeren hoe dat nu zit .
Heb wel wat kunnen vinden over de onsteking .
Er zijn 2 type's als ik het goed begrijp .
KL01-18-V05A
KL01-18-V05
Dus misschien dat het daar in zit .
Ook moet het toerental iets omhoog . (50 rpm)
Je voelt de motor in de auto als je stil staat . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Wo 10 Mrt, 2010 21:47 Onderwerp: |
|
|
Het is gelukt met de camera .
De linkse is de oude rotor .
Groter formaat foto .
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GBBZYXXP.jpg
De aansluiting is anders .
Ook is het niet de zelfde soort rotor .(Ander merk)
Het plastic is anders en ook de vorm .
Als ik naar de foto's kijk van h-base lijkt deze meer op een rotor van nipparts . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Do 11 Mrt, 2010 16:41 Onderwerp: |
|
|
Nou mensen ik ben eruit .
Brezan kon geen andere rotor leveren en zij gewoon dat ze me niet konden helpen .
k*t bedrijf
Dus toen maar naar primaparts gegaan en daar konden ze me wel helpen .
Voor de kl01 onsteking heb je 2 soorten .
De KL01-18-V05A en de KL01-18-V05
De rotor die ik van brezan kreeg was er een voor de KL01-18-V05 .
De gene die ik moest hebben was de KL01-18-V05A .
De KL01-18-V05A onsteking heeft een iets ander asje .
De KL01-18-V05A rotor past op alle 2 de onstekingen .
Alleen de KL01-18-V05 rotor past alleen op de KL01-18-V05 onsteking
Primaparts kon deze alle 2 leveren .
Maar meestal geven ze de rotor KL01-18-V05A mee omdat deze zeker weten past . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Di 16 Mrt, 2010 22:30 Onderwerp: |
|
|
Nou vandaag heb ik de laatste bougie binnen gekregen .
Het bevalt me prima met de nokkenassen .
Vandaag al weer de eerste kill tegen een type 3 VR6 .
Het enige waar ik nog naar moet kijken is het toerental .
De ene keer loopt hij netjes rond de +- 750 toeren en de andere keer loopt hij rond de 1000 a 1100 toeren .
Hoe dat kan weet ik nog niet .
Dus denk als ik tijd heb dat ik de motor nog maar eens ga afstellen .
Had de ontsteking gemerkt dus die zou goed moeten staan .
Misschien dat door de nokkenassen de timing heel anders is en dat hij misschien te ver van de 10 graden staat en dat de ecu hem niet kan bij stellen . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Do 25 Mrt, 2010 20:11 Onderwerp: |
|
|
Nou de koppeling is dus helaas op .
Dus deze moeten we maar eens gaan vervangen voor een 6puck stage 3 koppeling .
Zat eerste nog te twijvelen voor een gripforce vliegwiel en een stage 3 koppeling .
Dus even met fullsize overlegt wat het beste is .
Maar ik ga dus denk ik voor de K8 vliegwiel en stage 3 koppeling .
Het wordt er 1 van XTD of van gripforce .
Als ik het allemaal had geweten dan had ik gewoon het blok eruit gehaald en de nokkenassen en de koppeling tegelijk gedaan .
Maar ja wist niet dat de koppeling het niet zou trekken . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Whitefinish Freak
Geregistreerd op: 3-4-2007 Berichten: 250 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Do 25 Mrt, 2010 21:33 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een XTD koppeling gehad en dat ding was waardeloos !! Binnen 30k was ie op (zonder echt te racen, af en toe flink doortrekken)
Ga liever voor een centerforce of slavemasters |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Do 25 Mrt, 2010 23:11 Onderwerp: |
|
|
Ik heb ongeveer €350,- betaald voor de koppeling + drukgroep + lager + de polyurethaan motorsteun-inserts, incl btw en transport vanuit de USA.
Ik weet verder niet of het bevalt aangezien ik er nog niet mee heb gereden.
Gekocht bij RR-racing: Masterclutch Stage II-R _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Oop Freak
Geregistreerd op: 5-1-2009 Berichten: 23 Woonplaats: Monster
|
Geplaatst: Vr 16 Apr, 2010 18:15 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een keramische besteld bij Jeroentje.nl:
http://www.jeroentje.nl/index.php?page=product_view&auto_id=0104&product_id=60104050
Heel compleet en mooi spul. Kan tot ca. 400pk aan. MAAR: het is alleen aan of uit met die koppeling. Milimeterwerk met het koppelingspedaal dus. Het went nooit helemaal (bij mij niet tenminste). Met wat meer toeren wegrijden gaat wel een heel stuk soepeler.
Vreemd genoeg gaat 't ook soepeler na een stuk flink blazen, maar daarna wordt 't langzamerhand weer happeriger.
Maar ik gebruik 'm voornamelijk voor woon-werk en dan is zo'n aan/uit koppeling dus niet echt ideaal... _________________ Mazda 323f BA 2.5l V6 KLZE |
|
Naar boven |
|
|
|