Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
geluid oude uitlaat
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma 25 Jan, 2010 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

Je ecu regelt de ontsteking zelf dus als hij iets verkeerd staat maakt dat niet uit .
Maar ik weet niet of 8* te veel is voor de ecu .

Het lijkt mij niet dat de onsteking dit probleem geeft .
Ik zelf had dus ook geen fout code van de tps maar hij gaf wel de verkeerde waardes aan de ecu .
Deze heb ik toen vervangen en het probleem was toen weg .
De ecu slaat niet alle fout meldingen op .
Soms moet je eens gewoon een sensor door meten om te weten of ze nog goed zijn .

Heb je dit bij een dealer laten doen ?
Toen ik de mx6 net had was ik ook bij de dealer geweest om hem uit te laten lezen .
Kosten toen 40 euro .
Werd toen gezegt dat de ecu geen fout code's had .
Maar had toen 1 kapote lambdasondes en 1 kapote magneet klep van de vriskleppen .
Dus de dealer maakt ook wel eens fouten .


Misschien als ze de tps opnieuw afstellen dat het probleem weg is .
En kijk even naar de koelslangen van de gasklephuis .
Als deze te warm wordt dan gaat hij ook rare dingen doen .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
The Linkin-Parker
Freak


Geregistreerd op: 5-10-2008
Berichten: 231
Woonplaats: Horn

BerichtGeplaatst: Ma 25 Jan, 2010 22:19    Onderwerp: Reageer met quote

ja toen ik de mx6 nog geen half jaar had.
heb ik dit laten doen.
en mijn monteur heeft afgelopen week aan de onsteking gesleuteld.
en morgen kijkt tie of het een vacuum lek is.
vrijdag als ik de uitlaat eronder laat maken ga ik ook naar robby toe kijkt hij ook er eens effe na of hij er iets aan kan doen.
_________________
een mx-6 is een auto waar je in thuis voelt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma 25 Jan, 2010 22:28    Onderwerp: Reageer met quote

Als je de ontsteking gaat verstellen dan moet je hem wel in diagnose zetten .
Anders loopt de onsteking weer terug naar zijn oude stand .

Als je iets aan de moter veranderd kwa afstellen dan moet hij altijd in diagnose .
Doe je dit niet dan kan de ecu niks opnemen aan wat je hebt veranderd .
Hij zal altijd zoveel mogelijk terug gaan in zijn vorige instellingen .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
The Linkin-Parker
Freak


Geregistreerd op: 5-10-2008
Berichten: 231
Woonplaats: Horn

BerichtGeplaatst: Ma 25 Jan, 2010 22:34    Onderwerp: Reageer met quote

oh oke, weer wat geleerd Smile.
zal het morgen eens melden.
hopelijk is dat probleem snel op gelost.
want die zuipt nu als een gek Very Happy
_________________
een mx-6 is een auto waar je in thuis voelt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
The Linkin-Parker
Freak


Geregistreerd op: 5-10-2008
Berichten: 231
Woonplaats: Horn

BerichtGeplaatst: Ma 08 Mrt, 2010 21:00    Onderwerp: Reageer met quote

ben afgelopen vrijdag naar kampen gereden om een complete rvs sportuitlaat onder mijn mx6 te laten zetten. hier zijn wat foto's

de oude uitlaat

de oude cat

de nieuwe rvs voorpijp (ingereden)

de nieuwe rvs sport cat

de nieuwe rvs uitlaat
de nieuwe rvs einddemper met dubbele rvs sierstuk

nog 1x de dubbele sierstukken

IMG_1827.JPG

of kijk op op mijn hyves http://linkin-park1986gek.hyves.nl/
_________________
een mx-6 is een auto waar je in thuis voelt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
EwoutV6
Freak


Geregistreerd op: 20-11-2004
Berichten: 697
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Di 09 Mrt, 2010 10:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er goed uit! Hoe klinkt hij nu? Razz

En heb je dat probleem nog op kunnen lossen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
The Linkin-Parker
Freak


Geregistreerd op: 5-10-2008
Berichten: 231
Woonplaats: Horn

BerichtGeplaatst: Di 09 Mrt, 2010 17:37    Onderwerp: Reageer met quote

voor mij klinkt tie super Very Happy een mooi v6 geluid Razz.
wilde eigenlijk ook aan de linkerkant het zelfde.
maar dan moes ik de bak van het reserve wiel kapot maken (eruit halen).
of het trek oog enzo eruit slijpen. moet je dus min of meer je halve achterkant kapot slijpen, had ik niet zo veel zin in.
en dan was het gat te ver naar buiten.
maar zal binnen kort effe een filmpje maken van het geluid Wink.
nee nog niet denk das het vacuum lek is Confused .
_________________
een mx-6 is een auto waar je in thuis voelt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
The Linkin-Parker
Freak


Geregistreerd op: 5-10-2008
Berichten: 231
Woonplaats: Horn

BerichtGeplaatst: Do 11 Mrt, 2010 19:18    Onderwerp: Reageer met quote

hey EwoutV6

ben er vandaag er achter gekomen waar het aan lag.
dat de toeren teller op en neer ging bij stoplicht of bleef hangen op 2000 toeren.
vandaag ben ik naar mijn monteur geweest om de cold aire intake te monteren.
de vorige dus die rubbere slang had geen punt waar je het vacuum slangetje kon aan sluiten.
dus hij hing er maar gewoon wat erbij.
en bij de cold aire intake was er wel een punt waar ik het vacuum slangetje kon opzetten.
nou maar hopen dat het ook echt verholpen is Smile.
_________________
een mx-6 is een auto waar je in thuis voelt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group