Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Wo 05 Mei, 2010 19:00 Onderwerp: |
|
|
Tis nog niet helemaal klaar, maar de auto rijdt al wel. Nog een paar laatste dingen aanpassen en dan zou die een heel eind klaar moeten zijn. Kan zeggen het weer erg leuk is om weer eens lekker rond te rijden met de ZE aan boord. Ben ook al de weegbrug opgeweest en de auto weegt nu 1040kg met een volle tank
Genoeg gepraat hier zijn de foto's.
_________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
EwoutV6 Freak
Geregistreerd op: 20-11-2004 Berichten: 697 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Wo 05 Mei, 2010 19:23 Onderwerp: |
|
|
insane!
Misschien heb je geen mx-6 meer... maar de 323 heeft wel een mx-6 hart! en wat voor een! |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Wo 05 Mei, 2010 19:55 Onderwerp: |
|
|
'T is echt een mooi project.
Een paar puntjes voor de oplettende kijker:
Radiateur op maat. Een slimfan aan de voorkant van de radiateur. Motorkapslot is komen te vervallen. Aerocatch motorkapsluitingen.
Vergrote inlaat voor de luchtmassameter. Cold air intake.
Camber plates. Accu achterin.
Al het custom werk dat verder nog verricht is valt (bijna) niet op _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
willem Betalend Clublid
Geregistreerd op: 1-11-2002 Berichten: 2104
|
Geplaatst: Wo 05 Mei, 2010 21:29 Onderwerp: |
|
|
Mooi dat ie nu rijdbaar is de mx363 kl-ze En inderdaad het custom werk valt bijna niet op maar dat er genoeg gebeurd is heb ik wel gezien.
En wat de laatste dingetjes betreft dat gaat vast goed komen, mocht je dan nog wat sneller willen Heb ik nog wel wat liggen _________________ http://www.cardomain.com/ride/2512461 |
|
Naar boven |
|
|
Tim Freak
Geregistreerd op: 19-4-2008 Berichten: 408 Woonplaats: Badhoevedorp
|
Geplaatst: Do 06 Mei, 2010 8:06 Onderwerp: |
|
|
Ziet er goed uit hoor, dat zal wel rijden !
Is je MX6 nou helemaal weg? |
|
Naar boven |
|
|
edwin_oss Freak
Geregistreerd op: 28-12-2008 Berichten: 26
|
Geplaatst: Do 06 Mei, 2010 12:47 Onderwerp: |
|
|
Echt een gaaf project. Dit is met recht een wolf in schaapskleren |
|
Naar boven |
|
|
willem Betalend Clublid
Geregistreerd op: 1-11-2002 Berichten: 2104
|
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Do 06 Mei, 2010 15:39 Onderwerp: |
|
|
Dat ziet er goed uit .
Ga je 30 mei ook nog naar de meeting ?
Wil wel eens het verschil zien . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Tim Freak
Geregistreerd op: 19-4-2008 Berichten: 408 Woonplaats: Badhoevedorp
|
Geplaatst: Do 06 Mei, 2010 15:49 Onderwerp: |
|
|
@ Willem: Stomme vraag eigenlijk van mij haha ! |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Do 06 Mei, 2010 21:57 Onderwerp: |
|
|
Mazdarati schreef: | Dat ziet er goed uit .
Ga je 30 mei ook nog naar de meeting ?
Wil wel eens het verschil zien . |
Kan wel even langskomen, is niet erg ver rijden en leuk om nog eens wat mx6en bij elkaar te zien.
Welk verschil wil je zien dan? _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Vr 06 Aug, 2010 17:10 Onderwerp: |
|
|
Vandaag voor de keuring geweest bij de rdw. S'ochtends aangemeld voor keuren zonder afspraak. Toen was het een kwestie van wachten op mijn beurt. Eerst hebben ze naar de motorinbouw gekeken en toen ging de brug omhoog. Even eronder door gelopen was allemaal prima
Toen even een remmentest wat ook weer in orde was en een uitstootmeting wat met kat was dus geen probleem, moest alleen even de kat opwarmen.
Verder nog even gewogen en alles was in orde dus als het goed gaat heb ik volgende week de papieren dat er een 2.5 V6 in ligt op kenteken
Ben er erg blij mee dat het tegenwoordig voor een auto van voor 1998 niet heel erg moelijk meer is om gekeurd te worden tegen over vroeger.
Anyway mijn dag is helemaal goed en ik rij nu weer netjes legaal rond _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
willem Betalend Clublid
Geregistreerd op: 1-11-2002 Berichten: 2104
|
Geplaatst: Vr 06 Aug, 2010 17:20 Onderwerp: |
|
|
Das helemaal mooi dat ie nu op kentk. staat
Word ie meteen weer een beetje unieker van Nu maar snel een turbo erop _________________ http://www.cardomain.com/ride/2512461 |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Vr 06 Aug, 2010 17:54 Onderwerp: |
|
|
Super dat het gelukt is en nog in 1 keer ook .
Veel suc6 ermee .
Maar hoe heb je het nu gedaan met de remmen ?
Achter remmen gebruikt van de mx-3 ofzo ? _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Vr 06 Aug, 2010 18:53 Onderwerp: |
|
|
Zou erg graag een turbo erop willen Zijn alleen nogal wat lastige punten waar je tegen aan loopt die mij nogal tegenhouden op het moment. Wil eerst de andere headers erop hebben met een fatsoenlijke diameter uitlaat om dan is te kijken naar een andere management die ik dan tzt ook met turbo zou kunnen gaan gebruiken. Blijft een lastige keus maar wil eerst een vrij programeerbaar systeem hebben waar ik zelf mee over weg kan n/a, voordat ik aan turbo ga denken.
De remmen achter zijn nog de orginele trommels heb al een andere as liggen met schijven waar ik nog mee aan de gang moet maar of het nodig is? Voor heb ik hetzelfde merk schijven als ik onder de mx6 had met greenstuff en bevalt eigenlijk prima zo.
Voorlopig eerst maar weer sparen want de pot is weer leeg _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Za 30 Okt, 2010 13:59 Onderwerp: |
|
|
Afgelopen vrijdag richting het hoge noorden gereden voor het monteren van de pacesetter header. S'ochtens aangekomen eerst even een bakkie gedaan en toen begonnen met de montage.
Nu was bekend dat de montage wel lastig zou worden want de pasvorm is niet 100% had ik op wat andere fora's gelezen. Kan nu wel zeggen dat het geen pacesetter header meer is maar meer een fullsize customs headers
Misschien dat het met een mx6 makkelijker past maar op een 323 in ieder geval niet. In totaal geloof ik op 4 punten verslepen en verlast dus een mooi custom klusje was het absoluut. Verschil in headers was ook behoorlijk te noemen hier de eerste verschillen even vastgelegd.
Je ziet dat de rvs versie grotere ingangen heeft maar deze zijn eigenlijk te groot te zien aan de sporen op het blok rondom de poorten. De pacesetter is nagenoeg gelijk aan origineel dus hier zit al wat verschil.
Hier zie je mooi dat de pacesetter header een klap dikker is vanaf de runners naar achteren dus hier zit ook weer verschil in. Uiteraard is de lus die in de rvs versie zit ook niet aanwezig dus is deze korter.
Verder toen alles gemonteerd zat bleek dat de draadbus waar de lambda in moest niet goed of eigenlijk helemaal niet was getapt dus hier is dus een nieuwe op gelast waar de lambda wel ik kon.
Conclusie is dus dat de pasvorm behoorlijk beroerd is en ook de afwerking had beter gekunt vanuit de fabriek ivm onder andere de slechte getapte bus.
Toen kwam dus het moment dat er gestart werd en hoorde eigenlijk gelijk al dat er toch een behoorlijk andere sound uit de uitlaat kwam. Hij bromde nu lekker zwaar en dit was binnen in de auto ook goed merkbaar Het mooiere v6 geluid is nu niet meer aanwezig maar dit heeft plaatsgemaakt voor een nog dikkere roffel en klinkt ook een stuk agressiever nu dus best wel lekker eigenlijk. Ook in toeren klimt die nog sneller en boven in de toeren ook een stuk rapper dan dat ie al was. Gisteren kwam er bij overschakelen een mooie klap uit de uitlaat dus helemaal goed _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
|