Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
MX-6 ringtool "under construction"
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 69, 70, 71  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
paulus
Freak


Geregistreerd op: 22-4-2008
Berichten: 178
Woonplaats: eerbeek

BerichtGeplaatst: Zo 06 Jun, 2010 17:04    Onderwerp: Reageer met quote

oke dan. tis wel geen mazda maar wel mooi dus een paar pics is misschien wel leuk. ben benieuwd
_________________
op weg naar een eaton......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
EwoutV6
Freak


Geregistreerd op: 20-11-2004
Berichten: 697
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Zo 06 Jun, 2010 17:51    Onderwerp: Reageer met quote


En ik maar denken dat je hier nog steeds met de bak voor het luchtfilter bezig was Surprised Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Wo 23 Jun, 2010 6:16    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag de MX6 opgehaald bij de garage aangezien de parkeervakken schaars begonnen te worden.
Het pand er naast is weer verhuurd dus nu mochten de auto's er niet meer staan.
Aangezien ik er nu toch een paar maand niks meer aan doet heb ik hem maar thuis neer gezet.
Moest alleen een stukje rijden terwijl de auto niet in de belasting zit en de einddemper zit er nog niet op.
1 ding weet ik echter wel................................hij rijdt SUPER!!!!!!! Buigen Buigen Buigen
Vandaag tevens een verlaat vaderdag kadootje gekregen, een racy-tankdop met vultrechter.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Za 26 Jun, 2010 12:06    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag even terug naar de garage geweest aangezien hij niet meer lekker stationair blijft lopen en wat blijkt.....de lambdasondes zijn kaduk.
Hebben ongeveer 20km er in gezeten.
De aangegeven lambdawaarde is 1.56 terwijl het max 1.06 mag zijn.
CO2 zat op 0.17 wat weer veel te laag is.
Ik had de higher quality van probestore er in zitten maar kreeg nu het advies om er orginele in te zetten.
Die hebben ze als het goed is ook bij probestore voor €87.98 per stuk.
Iemand een idee hoeveel ze hier bij de dealer kosten?
Ik moet de 4-draads hebben.
Dit is die van probestore:
http://www.fordprobestore.co.uk/store/product_info.php?cPath=54_64&products_id=1698

En deze zitten er nu in:
http://www.fordprobestore.co.uk/store/product_info.php?cPath=54_64&products_id=549
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Za 26 Jun, 2010 13:47    Onderwerp: Reageer met quote

Rob,

Hoacs heeft er nog 2 zo goed als nieuwe die over zijn van zijn swap.
Denk dat ie er wel vanaf wil.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Za 26 Jun, 2010 15:59    Onderwerp: Reageer met quote

OK bedankt voor de tip.
Dus, Hoacs, als je dit leest, laat het maar even weten.
Ik stuur je meteen even een PM.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Hoacs
Freak


Geregistreerd op: 18-3-2006
Berichten: 1118
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Za 26 Jun, 2010 18:07    Onderwerp: Reageer met quote

PM terug
_________________
Geen mx6 meer, maar nog wel klze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Wo 07 Jul, 2010 21:46    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag de 2 nieuwe lambda's geplaatst, wat afteken werkzaamheden aan de sideskirts gedaan, de 2 draden van de oliemeters weer teruggehaald tot binnen in de auto en de uitlaat afgemaakt.
Van de 2 kabel-bundels die tot vooraan de sensoren liepen moeten blijkbaar 2 draden binnenin aangesloten worden (+ en massa) en hoeft maar 1 draad naar de sensoren.
Aangezien ik de kabels heb gemonteerd voordat het blok erin zat weet je hoe makkelijk je overal bij kan. Evil or Very Mad
Tijdens het wachten op 2 meter uitlaatbuis ben ik bezig geweest met het uitmeten van de sideskirts en het ontwerp van de brakducts voor achter.
Later een nieuwe buis gebogen voor de einddemper en deze afgelast.

Er komt nu weer een mooie roffel uit.
1 ding waar ik niet blij mee ben is dat de auto als hij warm is toch weer problemen geeft.
Hij loopt dan onregelmatig en slaat af.
Ik heb vanavond de accu-polen er een tijdje afgehad, een minuutje of 10, en hem daarna weer even laten lopen.
Eerst liep hij lekken maar als hij dan weer warm wordt begint het toerental weer te zwabberen en slaat hij af.
Eens kijken of men hier in de buurt de OBD1 uit kunnen lezen want dat lukt in de garage niet.
Een dealer zit in Bemmel maar aangezien de auto niet in de belasting zit is 20km snelweg toch echt iets te ver.
Iemand een idee waar ik moet gaan zoeken?
Kwa vacuum is alles volgens schema aangesloten.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Wo 07 Jul, 2010 22:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een hele tijd geleden ook dat soort problemen gehad .
Ik heb toen de ecu uitgelezen en kreeg een fout code van TPS .
Deze heb ik toen vervangen en het probleem was weg .

Als de auto koud was was er niks aan de hand maar na 10 min schommelde het toerental vaak .

http://www.youtube.com/watch?v=VEuKZd8YeZ8
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Do 08 Jul, 2010 13:14    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben net even bij de dealer langs geweest om hem uit te laten lezen.
Het lukte echter niet.
Ze hebben het met 2 verschillende apparaten geprobeerd maar ze kregen geen verbinding met de auto.
Dus niet uitgelezen.
Ik heb nog een gasklep op de zolder liggen met een goede TPS-sensor dus gaan we die maar proberen.
Verder rijdt de auto goed.
Hij trekt lekker door alhoewel ik nog niet meer dan 4000rpm gereden heb.
Tevens zit er een lekker geluidje in de uitlaat, toch anders dan met de KLDE.
Nu eerst de gasklep opduikelen.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Do 08 Jul, 2010 15:21    Onderwerp: Reageer met quote

Probeer het anders even op de led manier .

Ik heb zelf ook last gehad dat ik de ecu niet kon uit lezen na dat hij gechipt was .
Weet niet waarom maar als ik de chip in een andere ecu deed dan dee die het wel .
Probeer anders eens eerst op de led manier .
Moch het ledje dan blijven branden dan lukt het niet .
Heb nog wel een stock klde ecu liggen die kan je anders wel effe lenen om te kijken of hij het dan wel doet .

Maar geeft hij de zelfde problemen als ik had ?
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Do 08 Jul, 2010 16:48    Onderwerp: Reageer met quote

Jep,

Ik heb inmiddels de TPS-sensor doorgemeten.
Volgens de manual moet je hem zo afstellen dat hij 0.5-1.0V geeft met een max van 5V
Als ik hem meet en verdraai komt hij niet onder de 5V, hij blijft continu staan.
Volgens de dealer is hij dan kapot.
Nu had ik er gelukkig nog 2.
De eerste blijkt ook kapot en de 3de meet ik zodadelijk na het eten door.
Hopelijk is die wel goed.
Dat is trouwens diegene die op mijn oude gasklep zat dus die moet goed zijn (duim-duim).
Bij de dealer kost hij trouwens €250,- ex. Shocked
Dus dubbel duimen dat hij goed is.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Do 08 Jul, 2010 17:06    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb er nog zat liggen Rob dus als je eentje nodig mocht hebben...
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Do 08 Jul, 2010 19:30    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je aanbod maar is gelukkig niet nodig.
De oorzaak is gevonden.
Het blijkt een vacuumlek te zijn, 1 hele grote. Shocked
In de knik tussen je luchtfilter en de gasklep zit een 90 graden knie en deze was eruitgeschoten.
Dit komt doordat de verdikking af was gebroken tijdens het monteren en blijkbaar niet meer op gelet / vergeten een nieuwe te halen.
Nadat hij er weer in is gezet loopt hij mooi stationair dus meteen even met duchtape vastgezet en een nieuwe halen.
De TPS-sensoren zijn goed, het helpt als je op de juiste draad meet.
De sensor de wel overleden is is de klop-sensor.
De draad onder de connector zag er niet helemaal jofel uit en met het nameten kwamen we er achter dat hij een weerstand had van 568M-Ohm terwijl het 560 Ohm mag zijn.
Hier zal dus ook een nieuwe voor moeten komen.
Nadeel is dat het halve blok weer uit elkaar moet. Evil or Very Mad
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Do 08 Jul, 2010 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nog wel een knock sensor liggen als je er 1 moet hebben .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 69, 70, 71  Volgende
Pagina 32 van 71

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group