Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Eerste aanvang aanpassingen voor grotere turbo (Foto's)
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Ma 02 Nov, 2009 21:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ja klopt! Dat zijn wij (auto & ik). Leuk zeg Very Happy
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Za 29 Mei, 2010 12:44    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen week heb ik mijn nieuwe turbo binnen gekregen. Deze is een slag groter dan de originele (TD0516G) en ik verwacht ermee boven de 300pk uit te komen als alles er omheen ook klaar is. De turbo wordt gecombineerd met nieuwe uitlaat headers en een nieuwe uppipe. (nog geen foto's van de headers)
De turbo heeft een probleem en dat is dat een van de aansluitingen niet helemaal overeen komen met de nieuwe (grotere) uppipe.
Ook was het wastegate gat aan de kleine kant en was niet geflowed. Daarom heb ik de turbo uit elkaar gehaald en ben ik hem aan gaan passen.
Hier zie je het verschil in grootte:



Hier ben ik al een stuk verder met frezen:



En hier zijn de gaten zo goed als gelijk:





Vervolgens verder met het wastegate gat:
Het begin, aftekenen en beginnen met het gat groter maken:





Bijna klaar:



En klaar, van 22 naar 26 mm en geflowed:




Het gat in de flens van de nieuwe uppipe was ook kleiner dan de pijpdiameter.
Deze heb ik daarom ook vergroot en afgeschuind om de flow door het gat te verbeteren.
De aanpassing is niet op de foto te zien want de camera was vol...Daarom dus maar een plaatje van hoe het niet moet zijn Laughing


_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
psycholander
Freak


Geregistreerd op: 11-5-2006
Berichten: 1207
Woonplaats: H.I.Ambacht

BerichtGeplaatst: Za 29 Mei, 2010 12:57    Onderwerp: Reageer met quote

Lekker een t klussen sebas!
_________________
Nissan Skyline R33 GTS25T Spec 2 Sonic Silver - RB25DET -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Za 29 Mei, 2010 15:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er goed uit .

Maar hoe ver kan je met het vermogen voor dat je de motor moet aan passen .

Mooie foto's .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Za 29 Mei, 2010 16:01    Onderwerp: Reageer met quote

Een ruime 300 pk is haalbaar, maar met deze motor wil ik +/- 310-315 pk er uit halen. Dan kan ik voorlopig even vooruit tot ik een andere motor op de kop kan tikken. Daar moet dan ook een andere bak bij want de originele krijgt het er moeilijk mee rond de 350pk.
Een bak en blok kosten nogal wat dus daarvoor neem ik de tijd om eens rustig te neuzen. Wanneer er een kans zich voordoet koop ik weer wat.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
psycholander
Freak


Geregistreerd op: 11-5-2006
Berichten: 1207
Woonplaats: H.I.Ambacht

BerichtGeplaatst: Za 29 Mei, 2010 19:11    Onderwerp: Reageer met quote

Fullsize schreef:
Een ruime 300 pk is haalbaar, maar met deze motor wil ik +/- 310-315 pk er uit halen. Dan kan ik voorlopig even vooruit tot ik een andere motor op de kop kan tikken. Daar moet dan ook een andere bak bij want de originele krijgt het er moeilijk mee rond de 350pk.
Een bak en blok kosten nogal wat dus daarvoor neem ik de tijd om eens rustig te neuzen. Wanneer er een kans zich voordoet koop ik weer wat.


Swap m met een RB25 of RB26 joh Laughing die kunnen wat meer paarden houden stock..

Maar goed bezig met je Sub hoor!
_________________
Nissan Skyline R33 GTS25T Spec 2 Sonic Silver - RB25DET -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Za 29 Mei, 2010 20:52    Onderwerp: Reageer met quote

Dat gaat nooit passen joh, die nissan blokken zijn veel te lomp Very Happy
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
psycholander
Freak


Geregistreerd op: 11-5-2006
Berichten: 1207
Woonplaats: H.I.Ambacht

BerichtGeplaatst: Zo 30 Mei, 2010 11:33    Onderwerp: Reageer met quote

Dat klopt ook wel, want bij mij past er ook zonder moeite een v8 in Laughing
Zoon sub is meteen uit zen balans als er zoon zwaar lang hoog blok in lig.

Wel zonde dat die versnellingsbakken zo weinig extra vermogen kunnen handelen want een goeie vervanger loopt aardig in de papieren.
_________________
Nissan Skyline R33 GTS25T Spec 2 Sonic Silver - RB25DET -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
jasper
Freak


Geregistreerd op: 28-12-2005
Berichten: 464
Woonplaats: Hellevoetsluis

BerichtGeplaatst: Zo 13 Jun, 2010 23:20    Onderwerp: Reageer met quote

lagge sebas jij ook al een grotere turbo Razz

ik heb voor mijn mazda 3tje ook een nieuwe gekocht Wink

een een garrett GT2860R maar dan een hybride van mijn eigen turbo zodat de flenzen gewoon zo aan sluiten en alles plug en play is Razz

wil ook ergens uit komen bij de 350pktjes en iets van 550NM maar dat moet wel lukken met de huidige set up.

motor kan zonder de stock internals te upgrade 400PK hebben dus 350 is wel veilig de bak en alles kan gelukig veel meer aan Razz dus dat probleem heb ik niet...

gaan voor de snelste Mazda 3 in Nederland Wink rijd er eentje rond in duitsland die haald de 280 KMph daar moet ik over heen kunnen als ik klaar ben Razz
_________________
-Mazda 3MPS- Cobb Front Mounted Intercooler- Cobb SF Intake - Cobb Turbo Inlet - Cobb Turbo Downpipe - Protegegarage Turbo Manifold - Turbo XS Hybrid Blow off valve - Cobb SwayBars - Denso HR8 Sparkplugs - MDS DashHawk - Piazini Chipped -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group