Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Een bak met vragen :O wat betreft turbo.
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dannzor
Freak


Geregistreerd op: 15-6-2010
Berichten: 97
Woonplaats: Vlissingen

BerichtGeplaatst: Di 03 Aug, 2010 21:51    Onderwerp: Reageer met quote

ja, maar je weet toch dat ik er geen klze in ga leggen.
plus ook nog dat je dan een andere motor hebt, dus moet je alsnog naar de keuring
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Wo 04 Aug, 2010 0:14    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, klopt.
Was ook eigenlijk bedoeld voor diegene die al een 2.5V6 hebben.
Vergeten erbij te zetten.

Dat betekend echter wel dat als je standaard 118pk hebt + 20% = max op 141 pk uit mag komen.
Ik verwacht dat als je er een turbo op zet dat je toch echt wel hoger uit zal komen.
Nou weet ik niet in hoeverre turbodruk geregeld kan worden, maar volgens mij kan dat alleen door de turbo te vervangen door een grotere of kleinere.
Voor de keuring zal je dus met een kleinere moeten komen en daarna vervangen door een grotere.
Als het ook anders te regelen is hoor ik het wel.

Maar waarom een turbo en waarom dus geen supercharger?
Werkt volgens mij een stuk beter en voordeel is dat je dan al het vermogen over je complete bereik hebt.(+ een mooie fluittoon de hele tijd).
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dannzor
Freak


Geregistreerd op: 15-6-2010
Berichten: 97
Woonplaats: Vlissingen

BerichtGeplaatst: Wo 04 Aug, 2010 6:22    Onderwerp: Reageer met quote

Jah ik weet het, en me die turbo ben ik ook van plan om meer als 140pk te draaien, maar de druk van je turbo word geregeld door je wastegate, en je kan deze minder maken door een andere veer erin te zetten, maar je kan ook een boost controller ertussen zetten, dan kan je het manipuleren, en dus meer of minder druk geven, want je bc zit tusse de slang die van de turbine kant komt en de wastegate en is eigenlijk gewoon een soort van ventiel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Wo 04 Aug, 2010 19:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het er vandaag nog even met Sebas (Fullsize) over gehad.
Mocht je er mee naar de RDW gaan om de auto te laten herkeuren zorg er dan voor dat hij op max kan draaien.
Ook zij weten om te gaan met turbo-druk en boostcontrollers.
En als ze hem testen dan gaat alles waarschijnlijk gewoon op max.

Misschien nog een reactie op waarom geen supercharger maar perse een turbo?
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dannzor
Freak


Geregistreerd op: 15-6-2010
Berichten: 97
Woonplaats: Vlissingen

BerichtGeplaatst: Wo 04 Aug, 2010 19:39    Onderwerp: Reageer met quote

hmm , max gaat um niet worden , want dan zou ik me hele blok moeten verbouwen.
die turbo die ik haal is een stage 3, zelfde als robbi san eerst had een t04e,
die kan max 450 bhp halen.
op een 2 liter gaat dat hem niet worden , MAX = BOOM!

maare , waarom een turbo en geen supercharger.
meerdere redenen.
een super charger lijkt me persoonlijk moeilijker te monteren, aangezien je een locatie voor dat ding moet zoeken, en een extra riem erop moet zetten.
plus ik vind het geluik van een charger niet echt bijzonder..
en ik weet dat ie over het hele toerenbereik kracht geeft, maar als het goed is, is het op hogen toeren minder, in tegen stelling tot een turbo , dit kickt op een bepaald gebied in.
en ik wil me auto ook nog normaal kunnen rijden, op laag toeren.
en mja een turbo lijkt me leuker om erop te knallen.
mooie blow off valve sound is ook leuk (vind ik persoonlijk)
en mja je krijgt een flinke douw in de rug wanneer je turbo inkickt, dat is niet zo bij een supercharger, want die doet altijd mee.

dat is eigenlijk de reden dat ik voor een turbo wil gaan en niet voor een supercharger.

duidelijk genoeg?Razz


Laatst aangepast door Dannzor op Wo 04 Aug, 2010 20:38, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Wo 04 Aug, 2010 20:36    Onderwerp: Reageer met quote

Yep.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazda_mx6
Freak


Geregistreerd op: 18-6-2010
Berichten: 109
Woonplaats: Deventer

BerichtGeplaatst: Do 05 Aug, 2010 21:52    Onderwerp: Reageer met quote

rob.showa schreef:
Quote:
- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;

- het wijzigen van het aantal cilinders;

- het wijzigen van de cilinderinhoud;

- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;

- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).



En val je gelukkig nog net binnen de grens van 20% vermogenstoename als je er een KLZE in lepelt (167 + 20% = 200) Cool

Maar weet iemand de risico's als je meer vermogen onder de kap hebt liggen?

Buiten het feit dat je ook de remmen aan zult moeten passen is het ook zo dat de verzekeringsmaatschappij ook wel eens niet uit zou kunnen betalen als er stront aan de knikker is.
Het wordt gewoon gezien als opvoeren.
Een opgevoerde brommer valt namelijk ook buiten de verzekering.


Jongens even voor de deudelijkheid wand er staat weer iets dat niet klopt wat de rdw zeg. Er staat namelijk :het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
Maar dit is niet juist je mag namelijk 40% procent afwijken van de waarde. Ik heb het gevraag aan onze keurmeester en die zegt dit en ik ben zelf ook automonteur en heb de nieuwe schoolboeken binnen (voor keurmeester) en het staat ook in de boeken dat het 40% mag afwijken dus hoe ze dan bij 20% komen is mij een raadsel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group