Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Zo 10 Okt, 2010 19:45 Onderwerp: |
|
|
Toen wij terug kwamen van de mac merkte ik het al . (Toen je je kop stote)
Ook roy keek ervan op .
Die rijd ook wel eens in mijn auto en die merkte het ook gelijk .
Maar zo zie je maar wat en chip kan doen . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Zo 10 Okt, 2010 21:20 Onderwerp: |
|
|
Het punt met injectoren wisselen is dat grotere injectoren allemaal anders reageren op hoe ze aangestuurd worden.
Wat je kan krijgen is dat na het plaatsen van andere injectoren dat, over het hele toerenbereik bekeken, je een hele andere brandstof lucht verhouding gaat zien. (is dus chip aanpassen)
Ik zou in jullie geval een walbro of andere betrouwbare benzinepomp inbouwen en een fpr. Dan kan je het hele verhaal van grotere injectoren en bijkomende problemen omzeilen. Zoveel meer vermogen dan standaard hebben jullie niet dus die injectoren zijn groot zat.
Door de brandstofdruk te verhogen ten opzichte van origineel zal de injector minder lang open hoeven te staan (duty cycle) waardoor ze in regelbereik blijven (als ze er al uit waren). _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Zo 10 Okt, 2010 21:41 Onderwerp: |
|
|
Ik moet zeggen dat die bank ook niet echt overeen komt met de fabriek cijfers .
Er waren 2 gti's die in de duurt van de 200 whp zouden moeten zitten na alle mods die ze hadden . (Na zeggen)
De ene kwam net boven de 180 whp en de ander aan de 185 whp .(Dit zijn de normale wiel pk's)
Dus het is dan weer moeilijk te zeggen hoe of wat .
Iedere bank geeft andere cijfers .
Dit is alleen voor ons een idee hoeveel er ongeveer zit .
Er was ook een 407 3L v6 die stock 211 pk hebben .
Deze man had er maar 153 op de wielen . (175 op de krukas)
Dat is een verschil van 36 pk op een stock motor .
Als ik onze cijfers dan bekijk dan zouden wij volgens het boekje over de 220 heen zitten .
Het is altijd moeilijk om te zeggen welke bank de echte cijfers geeft .
Ben op zo mobiele bank geweest en dat was met de DE .
Had toen 175 pk en 260 nm koppel .
Als ik hoge cijfers wil hebben dan ga ik op zo bank .
Maar bij hem weet je niks over je A/F ratio .
Nu hebben we de info waar we iets mee kunnen . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Laatst aangepast door Mazdarati op Zo 10 Okt, 2010 22:18, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
barreljan Freak
Geregistreerd op: 19-8-2008 Berichten: 38 Woonplaats: Wieringerwerf
|
Geplaatst: Zo 10 Okt, 2010 22:12 Onderwerp: |
|
|
Bij die mobiele bank kan je op zijn eigen locatie wel meer laten 'meekijken' dan enkel een run op de bank. Als ik het begrijp over welke je het hebt dan tenminste. De beste man doet ook afstellen voor sommige crossers of race auto's
Maakt niet uit, punt blijft wel dat niet elke bank dezelfde waardes geeft. De een laat meer zien , de andere niet... Grappig om wel eens te horen wat er samengevat word van de reacties op evenementen of bij races. Bij de evenementen is het altijd te weinig en bij races te veel want er is een diskwalificatie
Zijn er nog filmpjes of foto's van de dag zelf in Goes? _________________
'95 323F BA 2.5 V6 J-spec @ 215 pk/ 250 nm |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Zo 10 Okt, 2010 22:17 Onderwerp: |
|
|
Als het goed is heeft rob en hoacs de runs gefilmd .
Foto's weet ik niet .
Maar ik zit te wachten op de filmpjes !!!!!!!
_________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Ma 11 Okt, 2010 6:21 Onderwerp: |
|
|
De enige run die ik gefilmd heb is van de Viper.
Ben mijn eigen run in zijn geheel vergeten.
Volgend jaar beter. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Ma 11 Okt, 2010 6:28 Onderwerp: |
|
|
Toch een leuke topic dit .
Maar effe een paar vragen waar ik geen antwoord op weet .
Nu heb ik een A/F ratio van 13,7 a 13,8 .
De meeste mensen op probetalk hebben het er over dat ze de meeste pk's hebben bij de 13 a 13,1 .
Als ik kijk naar mijn uitdraai zie je ook dat de kl31 chip netjes rond de 13,1 zit en de ZE chip rond de 13,7 .
Onderin is de kl31 sterker als die van de ZE tot het mengsel rijker gaat lopen dan wordt de lijn minder na mate de A/F ratio hoger wordt .
Dus die 13,1 kan aardig kloppen denk ik .
Maar als ik nu een fpr erop zet en deze kan af stellen naar een A/F ratio van 13,1 dan heb ik toch geen andere pomp nodig en injectoren ?
Want als ik het zo zie loopt mijn motor op een ratio van 13,1 het beste .
Misschien dat hij op 13,2 of 13,3 nog beter loopt maar dat zou je moeten proberen op een dyno .
Maar 2de ding waar ik aan zat te denken was rob .
Hij heeft zijn volume vergroot in de koppen en in de intake .
Maar aan zijn gasklephuis heeft hij niks gedaan .
Zou het kunnen dat de gasklep toch iets groter zou moeten zijn zodat er meer lucht in de cilinders zouden komen ?
Tis een vraag wat in me op kwam .
Ook het verschil wat wij hebben is dat ik een cai heb met alu buizen die naar onder loopt .
Jij hebt een bak met een inleg filter die lucht pakt via de motor kan .
Zou kunnen dat hier toch ook de lucht iets minder mooi loopt .
Iemand die antwoorden heeft hier op ? _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Ma 11 Okt, 2010 17:23 Onderwerp: |
|
|
Ha mooie film .
Bij mijn eerste run zie je ook dat hij te rijk gaat lopen . (Van groen naar blauw)
Mijn 2de run was weer te arm met de andere ecu .
Alleen het laatste stukje loopt hij in het groen .
Maar waar zijn de filmpjes van jou auto ? _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Ma 11 Okt, 2010 17:30 Onderwerp: |
|
|
Die heb ik helaas niet omdat toen ik wilde gaan filmen de camera een memory fout gaf en dus niet op wilde nemen jammer genoeg. Dus geen beeldmateriaal van de 323. _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Ma 11 Okt, 2010 17:46 Onderwerp: |
|
|
Dat is jammer .
Zeker op het moment dat de nos aan ging dat vond ik echt gaaf om te zien .
Ook het geluid wat de motor dan maakt .
Maar hoe was jou A/F ratio zonder nos ? _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Ma 11 Okt, 2010 17:58 Onderwerp: |
|
|
Mijn A/F was zonder nos net geen 13 zeg maar 12.8 12.9 ongeveer. _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
|
Naar boven |
|
|
SstennizZ Freak
Geregistreerd op: 30-10-2008 Berichten: 61
|
Geplaatst: Ma 11 Okt, 2010 19:01 Onderwerp: |
|
|
Ik hoor slechte verhalen over die universele zooi van ebay..
Ik weet dat MZD en jeroentje die van D1 spec verkopen. Misschien als er meer interesse is een zooi kopen als groupbuy? _________________
Laatst aangepast door SstennizZ op Ma 11 Okt, 2010 19:11, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
|