Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Ma 08 Nov, 2010 18:16 Onderwerp: |
|
|
En hij zit er voorlopig op.
_________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Ma 08 Nov, 2010 19:07 Onderwerp: |
|
|
Ziet erg goed uit hoor, beter als een alluminium bijzettafeltje _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Wo 10 Nov, 2010 21:15 Onderwerp: |
|
|
Vandaag een kleine update.
Kwam toevallig een leuk hebbedingetje tegen die ik toch al wilde plaatsen.
Het is eigenlijk een vochtafscheider, maar als hij water uit lucht kan halen moet het volgens mij ook met olie kunnen.
Deze zal dus op de carterontluchting geplaatst worden.
Aanvoer op foto aan de rechter zijde, breather filter op de linker kant.
Onderin een aftapkraantje om de opvangbak leeg te laten en aan de voorzijde een nivo indicator.
En open.
Het witte deel is een 40 micron filter wat alleen lucht doorlaat.
Vocht slaat neer en val naar beneden (als het goed is).
Ik moet alleen nog op zoek naar een mounting bracket. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Wo 10 Nov, 2010 21:30 Onderwerp: |
|
|
Ziet er goed uit .
Maar ben je niet bang dat hij straks verstopt raakt ?
Olie is toch iets dikker als vocht .
Spoiler staat hem ook goed . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Wo 10 Nov, 2010 22:30 Onderwerp: |
|
|
Misschien een drukmetertje erbij plaatsen zodat je kan zien ofdat hij verstopt begint te geraken.
Kan het alleen maar proberen of het werkt.
Kan altijd nog een echte Oil Catch Tank kopen. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Do 11 Nov, 2010 16:21 Onderwerp: |
|
|
Op welke carterventilatie wil je hem plaatsen?
Je hebt immers 2 mogelijkheden. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
willem Betalend Clublid
Geregistreerd op: 1-11-2002 Berichten: 2104
|
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Do 11 Nov, 2010 19:49 Onderwerp: |
|
|
@Willem
Misschien in de toekomst Willem, maar nu nog niet.
Maar dit is wel zo'n beetje wat ik zou willen.
@Sebas
Ik heb hem op de PCV-vlave aangesloten.
Deze naar voren gericht en de slang via het potjo op de radiator naar beneden geleid naar de plek waar normaal de accu staat.
Tegen de chassis balk heb ik het potje gemonteerd (zonder filter, dat witte ding op de foto).
De retour slang loopt onder het luchtfilter door weer naar de inlaat.
Het systeem lijkt goed te werken.
Op deze manier kan ik ook nog makkelijk bij de drain-plug onder het vaatje.
Door de 1ste slang zo te leggen kan er ook nooit een verstopping ontstaan aangezien alle naar beneden loopt naar het vaatje.
Tevens nog een kleine lekkage gevonden.
Het slangetje van de carterventilatie wat voor het voorste kleppendeksel zit bleek gescheurt te zijn.
Ik kwam vandaag tevens tot de ontdekking dat de quick-release van het stuur kapot was.
Het pennetje wat je normaal in moet drukken voor ontgrendeling was weg.
Ken het stuur bijna zo eraf pakken
Deze is er nu dus tussenuit.
Denk dat ik maar op zoek ga naar een deep-dish stuur, is de zit ook meteen beter. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Za 13 Nov, 2010 17:55 Onderwerp: |
|
|
Vandaag even met de diffusor bezig geweest.
De eerste opzet is klaar maar nu moet de achterbumper eraf om hem te kunnen plaatsen.
_________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Ma 22 Nov, 2010 9:36 Onderwerp: |
|
|
Vanmorgen stond Sinterklaas aan de deur in de vorm van een DPD-medewerker, om mijn kadotje te overhandigen.
Weet iemand toevallig op hoeveel graden de voorste en achterste nokkenas afgesteld moeten worden? _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Ma 22 Nov, 2010 18:18 Onderwerp: |
|
|
Zet ze eerst eens op nul graden, dan kan je er mee rijden.
Om uit te vinden hoeveel vermogen je er mee kan halen zal je toch op een bank moeten staan en telkens verstellen en meten.
Het enige nadeel van deze manier is dat als je de inlaatkleppen eerder laat openen, dat ze dan ook eerder sluiten. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
Whitefinish Freak
Geregistreerd op: 3-4-2007 Berichten: 250 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Ma 22 Nov, 2010 22:19 Onderwerp: |
|
|
Wauw... dat jij nog een set hebt kunnen krijgen.
Toen ik er 1,5 maand een wilde hebben heb ik hard mijn best moeten doen. |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Ma 22 Nov, 2010 23:10 Onderwerp: |
|
|
Heb hem gewoon in Engeland besteld.
Verder vanmiddag bezig geweest met de achterbumper en de diffusor.
Het gat is pas en morgen vroeg maken we hem erin.
Zo kom het er ongeveer uit te zien.
De diffusor wordt straks zwart, net zoals de motorkap, het dak en de achterklep, de rest electric-orange. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
ulixez Freak
Geregistreerd op: 9-3-2005 Berichten: 355 Woonplaats: Vosselaar
|
Geplaatst: Ma 22 Nov, 2010 23:17 Onderwerp: |
|
|
Kan niet wachten totdat hij klaar is om het resultaat te zien!
Het is ook altijd leuk dat mensen zelf zoiets knap in elkaar kunnen knutselen!
Top werk! _________________ 2.5 v6 KL-ZE |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Di 23 Nov, 2010 7:28 Onderwerp: |
|
|
Van achter ziet hij er vaag uit zo met de uitlaat.
Maar van de zij kant ziet het er wel mooi uit .
Maar dit is wel one custom ride . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
|