Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Di 23 Nov, 2010 14:46 Onderwerp: |
|
|
De uitlaat zal waarschijnlijknog een stukje ingekort gaan worden want lijkt nu wel heel ver uit te steken
Verder wordt de diffusor straks zwart waardoor hij waarschijnlijk meer weg zal vallen.
De hoogte ervan is even wennen.
Leek in eerste instantie goed maar lijkt nu toch wat hoog, we zullen zien.
Ook geeft het een vertekend beeld doordat hij op de brug staat.
Zal zo even een foto maken zoals hij momenteel thuis staat.
Hij is momenteel erin gelijmd en staat gestut en getaped in de oprit.
Tevens een paar ledjes gemonteerd die de taak van nummerplaatverlichting over moeten gaan nemen.
De US-plaat past er netjes tussen en wordt waarschijnlijk gewoon er tussen geplakt (of met een houdertje). _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Di 23 Nov, 2010 15:33 Onderwerp: |
|
|
Zonder en met nummerplaat
En de led-verlichting.
Ik heb de plaat nu even met dubbelzijdig vastgezet. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Di 23 Nov, 2010 15:58 Onderwerp: |
|
|
Is het gewicht van de diffusor een beetje binnen de perken gebleven? _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Di 23 Nov, 2010 16:13 Onderwerp: |
|
|
Weegt vrijwel niks
Het orginele plastik wat er uit kwam was zwaarder.
De stevigheid haalt hij uit de bolling van de plaat. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Di 23 Nov, 2010 18:26 Onderwerp: |
|
|
Wil niet vervelend doen maar de kleine plaat ga je denk ik wel gezeur mee krijgen met onze blauwe "vrienden"
Vind de diffuser er wel vet uitzien, ben benieuwd wat je ervan gaat merken. _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Di 23 Nov, 2010 18:53 Onderwerp: |
|
|
v.w.b. de kleine plaat wil ik t.z.t. naar de RDW om hem gewoon op kenteken te krijgen voor zowel voor als achter.
Wie weet krijg ik het voor elkaar, hopelijk.
Anders zou ik zo 123 niet weten waar hij neergezet kan worden.
Ik kan evt nog een kleine motorplaat er op zetten maar dan heb je waarschijnlijk hetzelfde gezeur.
Gaat i.i.g. nog spannend worden of we dat voor elkaar gaan krijgen. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Di 23 Nov, 2010 19:44 Onderwerp: |
|
|
Nog een klein puntje. Het lijkt of de leds direct zichtbaar zijn. Voor de apk mag dat niet, het licht mag alleen afstralen op de plaat en niet direct naar achteren. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Di 23 Nov, 2010 20:46 Onderwerp: |
|
|
Komt nog een afwerking voor in de vorm van een L-profieltje. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
willem Betalend Clublid
Geregistreerd op: 1-11-2002 Berichten: 2104
|
Geplaatst: Wo 24 Nov, 2010 0:44 Onderwerp: |
|
|
Kleine plaat zal je niet voorelkaar krijgen vrees ik
Zijn al vele voor gegaan die zonder toestemming terug konden keren.
Diffuser ziet er goed uit maar de spoiler, nee is niet mijn ding _________________ http://www.cardomain.com/ride/2512461 |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Di 30 Nov, 2010 19:47 Onderwerp: |
|
|
Komt weer een klus aan bij de daily.
Afgelopen zomer al de thermostaat vervangen van de Opel Diesel toen we al het vermoeden hadden dat de koppakking wel eens heen kon zijn.
Nu kom ik er achter dat hij dus koelvloeistof verbruikt.
Donderdag gaat hij dus ook onder het mes.
Het inlaatspruitstuk zal wel een dagje in de koudontvetter moeten om de aanslag er vanaf te krijgen.
Verder gaat ook hier de EGR er vanaf.
Buiten de koppakking worden ook de klepseals vervangen.
Wat neerkomt op kleppen opnieuw inschuren.
Meteen de mogelijkheid om alles eens netjes schoon te maken.
Ook deze foto's volgen natuurlijk.
Nogmaals de gevolgen van de EGR. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Dannzor Freak
Geregistreerd op: 15-6-2010 Berichten: 97 Woonplaats: Vlissingen
|
Geplaatst: Di 30 Nov, 2010 20:37 Onderwerp: |
|
|
tering vette diffusor gast!! |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Do 02 Dec, 2010 20:24 Onderwerp: |
|
|
De koppakking wordt maandag pas vervangen.
Onderdelen komen waarschijnlijk pas morgen aan het eind van de dag.
Er werd niks bezorgt door het weer, wat een BULLSHIT.
Vandaag dus maar de hele dag lopen klussen in de garage, was toch een weekend dag. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Ma 06 Dec, 2010 23:35 Onderwerp: |
|
|
Ben vanmorgen begonnen met het demonteren van de cylinderkop van de opel.
Hier de gevolgen van de EGR.
De smoorklep voor de inlaat.
Het ronde gat links komt vanaf de uitlaat.
Dit is de kap die er op zit, ook vol.
Hier een blik op het uitlaatspruitstuk met EGR (rechtse pijp)
En de zuiger.
Zuigers en cylinderwanden zien er goed uit.
Na 276000km zitten zelfs de hoon-groeven er nog in.
Schade:
-dieselleidingen hard/afgebroken -> diesellekkage.
-gloeibougie kapot -> loopt koud op 3 cylinders
-lekkage tussen 2 cylinders
-inlaatpoorten nagenoeg dichtgegroeid met kool/olie
-vacuumlek net onder de vacuumpomp.
EGR wordt afgedopt bij de uitlaat.
Kop ligt in de ontvetter.
smoorklep gaat er tussenuit.
Morgenvroeg weer aan de gang, kleppen eruit, inschuren en weer in elkaarzetten en daarna weer opbouwen.
Morgenmiddag zelf aan het werk dus wordt het door de garage afgemaakt. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Di 07 Dec, 2010 20:15 Onderwerp: |
|
|
Wat een zooi zeg... _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Di 07 Dec, 2010 23:19 Onderwerp: |
|
|
Lekkende EGR (kon de druk waarschijnlijk niet meer kwijt) en lekkende turbo-leiding (halve o-ring ipv een hele) zorgen voor aardig wat vettigheid.
De binnenkant was ook aardig dichtgekoekt zoals te zien.
Het enige verschil met de MX6 is dat dit blok verder weinig schade heeft geleden.
Verder zie je meteen hoeveel ellende een EGR veroorzaakt.
Nu is alles schoon, kleppen opnieuw ingeschuurd en nieuwe seals zodat ook het olieverbruik weer wat zal dalen (Opel kwaaltje), EGR afgedicht en de smoorkleppen verwijderd, nieuwe brandstofleidingen, gloeibougies, vacuumleidingen en pakkingen.
Eigenlijk een heel nieuw blok.
Het zal me benieuwen hoe hij nu rijdt.
Ga hem morgen ophalen. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
|