Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
MX-6 ringtool "under construction"
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 69, 70, 71  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 23 Nov, 2010 14:46    Onderwerp: Reageer met quote

De uitlaat zal waarschijnlijknog een stukje ingekort gaan worden want lijkt nu wel heel ver uit te steken Laughing
Verder wordt de diffusor straks zwart waardoor hij waarschijnlijk meer weg zal vallen.
De hoogte ervan is even wennen.
Leek in eerste instantie goed maar lijkt nu toch wat hoog, we zullen zien.
Ook geeft het een vertekend beeld doordat hij op de brug staat.
Zal zo even een foto maken zoals hij momenteel thuis staat.
Hij is momenteel erin gelijmd en staat gestut en getaped in de oprit.
Tevens een paar ledjes gemonteerd die de taak van nummerplaatverlichting over moeten gaan nemen.
De US-plaat past er netjes tussen en wordt waarschijnlijk gewoon er tussen geplakt (of met een houdertje).
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 23 Nov, 2010 15:33    Onderwerp: Reageer met quote



Zonder en met nummerplaat





En de led-verlichting.



Ik heb de plaat nu even met dubbelzijdig vastgezet.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Di 23 Nov, 2010 15:58    Onderwerp: Reageer met quote

Is het gewicht van de diffusor een beetje binnen de perken gebleven?
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 23 Nov, 2010 16:13    Onderwerp: Reageer met quote

Weegt vrijwel niks Wink
Het orginele plastik wat er uit kwam was zwaarder.
De stevigheid haalt hij uit de bolling van de plaat.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Hoacs
Freak


Geregistreerd op: 18-3-2006
Berichten: 1118
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Di 23 Nov, 2010 18:26    Onderwerp: Reageer met quote

Wil niet vervelend doen maar de kleine plaat ga je denk ik wel gezeur mee krijgen met onze blauwe "vrienden"
Vind de diffuser er wel vet uitzien, ben benieuwd wat je ervan gaat merken.
_________________
Geen mx6 meer, maar nog wel klze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 23 Nov, 2010 18:53    Onderwerp: Reageer met quote

v.w.b. de kleine plaat wil ik t.z.t. naar de RDW om hem gewoon op kenteken te krijgen voor zowel voor als achter.
Wie weet krijg ik het voor elkaar, hopelijk.
Anders zou ik zo 123 niet weten waar hij neergezet kan worden.
Ik kan evt nog een kleine motorplaat er op zetten maar dan heb je waarschijnlijk hetzelfde gezeur.
Gaat i.i.g. nog spannend worden of we dat voor elkaar gaan krijgen.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Di 23 Nov, 2010 19:44    Onderwerp: Reageer met quote

Nog een klein puntje. Het lijkt of de leds direct zichtbaar zijn. Voor de apk mag dat niet, het licht mag alleen afstralen op de plaat en niet direct naar achteren.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 23 Nov, 2010 20:46    Onderwerp: Reageer met quote

Komt nog een afwerking voor in de vorm van een L-profieltje.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Wo 24 Nov, 2010 0:44    Onderwerp: Reageer met quote

Kleine plaat zal je niet voorelkaar krijgen vrees ik
Zijn al vele voor gegaan die zonder toestemming terug konden keren.
Diffuser ziet er goed uit maar de spoiler, nee is niet mijn ding
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2512461
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 30 Nov, 2010 19:47    Onderwerp: Reageer met quote

Komt weer een klus aan bij de daily.
Afgelopen zomer al de thermostaat vervangen van de Opel Diesel toen we al het vermoeden hadden dat de koppakking wel eens heen kon zijn.
Nu kom ik er achter dat hij dus koelvloeistof verbruikt.
Donderdag gaat hij dus ook onder het mes.
Het inlaatspruitstuk zal wel een dagje in de koudontvetter moeten om de aanslag er vanaf te krijgen.
Verder gaat ook hier de EGR er vanaf.
Buiten de koppakking worden ook de klepseals vervangen.
Wat neerkomt op kleppen opnieuw inschuren.
Meteen de mogelijkheid om alles eens netjes schoon te maken.
Ook deze foto's volgen natuurlijk. Wink
Nogmaals de gevolgen van de EGR.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dannzor
Freak


Geregistreerd op: 15-6-2010
Berichten: 97
Woonplaats: Vlissingen

BerichtGeplaatst: Di 30 Nov, 2010 20:37    Onderwerp: Reageer met quote

tering vette diffusor gast!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Do 02 Dec, 2010 20:24    Onderwerp: Reageer met quote

De koppakking wordt maandag pas vervangen.
Onderdelen komen waarschijnlijk pas morgen aan het eind van de dag.
Er werd niks bezorgt door het weer, wat een BULLSHIT.
Vandaag dus maar de hele dag lopen klussen in de garage, was toch een weekend dag.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Ma 06 Dec, 2010 23:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ben vanmorgen begonnen met het demonteren van de cylinderkop van de opel.
Hier de gevolgen van de EGR.

De smoorklep voor de inlaat.
Het ronde gat links komt vanaf de uitlaat.

Dit is de kap die er op zit, ook vol.

Hier een blik op het uitlaatspruitstuk met EGR (rechtse pijp)

En de zuiger.
Zuigers en cylinderwanden zien er goed uit.
Na 276000km zitten zelfs de hoon-groeven er nog in.

Schade:
-dieselleidingen hard/afgebroken -> diesellekkage.
-gloeibougie kapot -> loopt koud op 3 cylinders
-lekkage tussen 2 cylinders
-inlaatpoorten nagenoeg dichtgegroeid met kool/olie
-vacuumlek net onder de vacuumpomp.

EGR wordt afgedopt bij de uitlaat.
Kop ligt in de ontvetter.
smoorklep gaat er tussenuit.

Morgenvroeg weer aan de gang, kleppen eruit, inschuren en weer in elkaarzetten en daarna weer opbouwen.
Morgenmiddag zelf aan het werk dus wordt het door de garage afgemaakt.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Di 07 Dec, 2010 20:15    Onderwerp: Reageer met quote

Wat een zooi zeg...
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 07 Dec, 2010 23:19    Onderwerp: Reageer met quote

Lekkende EGR (kon de druk waarschijnlijk niet meer kwijt) en lekkende turbo-leiding (halve o-ring ipv een hele) zorgen voor aardig wat vettigheid.
De binnenkant was ook aardig dichtgekoekt zoals te zien.
Het enige verschil met de MX6 is dat dit blok verder weinig schade heeft geleden.
Verder zie je meteen hoeveel ellende een EGR veroorzaakt.
Nu is alles schoon, kleppen opnieuw ingeschuurd en nieuwe seals zodat ook het olieverbruik weer wat zal dalen (Opel kwaaltje), EGR afgedicht en de smoorkleppen verwijderd, nieuwe brandstofleidingen, gloeibougies, vacuumleidingen en pakkingen.
Eigenlijk een heel nieuw blok.
Het zal me benieuwen hoe hij nu rijdt.
Ga hem morgen ophalen.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 69, 70, 71  Volgende
Pagina 39 van 71

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group