Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Originele Veren Snel nodig..

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Gevraagd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MrSharkDog
Freak


Geregistreerd op: 30-11-2010
Berichten: 20

BerichtGeplaatst: Di 22 Mrt, 2011 16:15    Onderwerp: Originele Veren Snel nodig.. Reageer met quote

Hey jongens ik heb een nieuwe set velgen gekocht 19" lexus velgen voor me mx6 245 breedt 35 hoog maar de mijne is verlaagd.. en kom ik niet uit met me wielkassen heb nog maar 2 cm over en dat gaat problemen opleveren met hobbels.. dus k ben op zoek naar een set standaard veren .. dan gaat me auto weer 4 cm omhoog en heb ik de speling weer wel Wink

(en voor de wijsneuzen onder ons ik ben op de hoogte van het omtrekverschil maar ik zet ook waarschijnlijk een andere band op de velgen waardoor het omtrekverschil weer naar miniem wordt truggebracht.. en de banden verkoop ik wel weer via internet)

Ik weet dat de meeste op zoek zijn naar verlagingsveren nja en deze zitten er niet zolang onder.. ongeveer een half jaartje .. dus zo kan ik iemand gelijk goed helpen aan een verlagingsetje voor weinig..

dus 2 opties .. of een setje originele veren in de verkoop.. dan verkoop ik me verlagingsset wel via internet.. of een ruil.. verlagingset tegen standaard + 50 euro erbij lijkt me redelijk... dan ben je van je originele set af en je mazda is verlaagd voor heel weinig..

ik hoop snel te horen of er mensen interesse in hebben... want er is wel enige haast bij heb namelijk een kapotte 17" velg.. en me reserve band zit om een of andere wonderbaarlijke reden een groef over de band heen en om nou een nieuwe band erop te zetten vind ik onzin aangezien als ik me nieuwe velgen eronder heb zitten ik 3 reserve velgen heb Razz ( 17" BBS'jes ) en een standaard 14" velg mja met die slechte band ...


Gr,

MrSD

ps. Bel me als je interesse hebt: 06 46 33 92 19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ReneD
Freak


Geregistreerd op: 21-9-2006
Berichten: 503
Woonplaats: Aalten

BerichtGeplaatst: Do 24 Mrt, 2011 11:02    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien een idee om een hele andere set up te nemen.
Want dan zet straks 19" er onder dan staat die weer hoger maar hoe zit het straks als je iemand achter in gaat zitten. Dan zakt die weer en komt die weer tegen de banden aan.
Ik zal ook sterke schokdempers nemen (schroefset).

Groeten René
_________________
MX-6 2,5 V6 24V KLDE,
Supro Suspension
Supro Exhaust System
182 pk/ 239 Nm

Eventencommissie MX-6 Club Nederland
http://www.cardomain.com/ride/3830092
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Do 24 Mrt, 2011 15:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb hier nog wel een setje orginele veren liggen maar ik moet me bij Rene aansluiten.
Heb je trouwens al gekeken naar de breedte van de velg en de offset?
Op de standaard MX6 past namelijk niet zo bar breed.
Mijn velgen zijn 7J breed en met 225/45-17 moesten hier de wielkasten al uitgerold worden.
De offset is volgens mij hetzelfde als standaard, ik dacht -35? Confused
De auto is wel 3-4cm verlaagd.
Met een schroefset kan je veel breder gaan.
Willem heeft achterop volgens mij 265 Twisted Evil
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
MrSharkDog
Freak


Geregistreerd op: 30-11-2010
Berichten: 20

BerichtGeplaatst: Do 24 Mrt, 2011 18:50    Onderwerp: Reageer met quote

ik snap jullie punt volkomen en dit wist ik ook al Wink.. maar mijn wielkassen zijn nog niet uitgerold (dit gaat wel gebeuren.. en er gaan andere banden onder ) .. maar het veer probleem los ik op dmv veerwegbegrenzers..

Ik heb et vandaag ook ff nader bekeken & bedacht.. en mijn plan van aanpak is als volgt...

allereerst natuurlijk de auto verhogen anders kan ik de velgen er niet ( veilig ) onder plaatsen.. anders zit ik met die 2 cm speling tussen me wielkassen dus dat is het eerste punt wat mij dus 4 cm omhoog helpt en dus 6 cm speling creeerd vervolgens doe ik er veerwegbegrenzers op zodat ik niet op mijn band kan inveren.. en zodat mijn band dus veilig is ten opzichte van mijn wielkassen.. nja over de schokdempers weet ik momenteel niet wat er onder gemonteerd is .. maar dit bekijk ik als de velgen onder de auto gemonteerd zijn en of de wegligging drastisch is aangetast.. ik weet wel dat de auto vrij stug is dus ik denk niet dat het standaard dempers zijn mja hier kom ik gauw achter en anders moet ik idd een nieuwe set dempers kopen.. maar dat is terzijnertijd..

ik weet wel met de nieuwe velgen met de huidige set up die ik heb dat als ik mijn wielen geheel 1 kant op draai dat aan 1 kant mijn band dan de binnenkant van de wielkassen raakt.. dus mijn ET waarde is niet helemaal optimaal denk ik dit is evt. op te lossen met spoorverbreders.. maar dit alles bekijk ik samen met de man waar ik ze van gekocht heb.. dat is een klant van mijn werk die veel doet in handel in banden & velgen.. hij heeft de velgen ook egt gezocht voor mijn auto en bovendien die het ook leuk vind om zo'n projectje tot een goed einde te laten lopen.. dus mocht het EGT niet gaan neemt hij ze ook zonder problemen trug.. ( kan ze nog beter op internet verkopen want hij doet et egt voor spot prijzen ) mja het geheel uitdraaien voer je alleen uit met in en uit parkeren verder niet ...

voor deze maand heb ik niet genoeg over om mijn wielkassen te laten uitrollen en nieuwe banden op de velgen te zetten.. we gaan het uiteindelijk nog wel nader bekijken maar we hadden et al over een 225/30 banden maat "voor" dacht ik en "achter" net wat breder of net zo breed ligt er net aan wat beter uitkomt.. en daarmee gaat de bandhoogte ook met een 2 - 3 cm omlaag,, want een minder brede band resulteerd ook in een minder hoge band..

maar dat kunnen we in de komende maand bekijken hoe of wat .. en volgende maand de aankopen doen die benodigd zijn zo dadelijk...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MrSharkDog
Freak


Geregistreerd op: 30-11-2010
Berichten: 20

BerichtGeplaatst: Do 24 Mrt, 2011 18:56    Onderwerp: Reageer met quote

rob.showa schreef:
Ik heb hier nog wel een setje orginele veren liggen maar ik moet me bij Rene aansluiten.
Heb je trouwens al gekeken naar de breedte van de velg en de offset?
Op de standaard MX6 past namelijk niet zo bar breed.
Mijn velgen zijn 7J breed en met 225/45-17 moesten hier de wielkasten al uitgerold worden.
De offset is volgens mij hetzelfde als standaard, ik dacht -35? Confused
De auto is wel 3-4cm verlaagd.
Met een schroefset kan je veel breder gaan.
Willem heeft achterop volgens mij 265 Twisted Evil


hey rob wat wil je trouwens hebben voor het setje ? maar ik bekijk alles wel hoor dat komt goed Wink en die 245 die blijft er niet onder Wink dacht idd ook dat de offset rond die 35 lag.. maar nogmaals stap voor stap Razz en de mijne is ook 4 cm verlaagd..

maar das wel ziek 265 onder een mazda .. zal wel leuk ogen ook denk ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Do 24 Mrt, 2011 20:49    Onderwerp: Reageer met quote

Dat setje mag je gewoon op komen halen Wink
v.w.b. de banden: ik verwacht dat 225 breed het maximaal haalbare zal zijn zonder gebruik te maken van een schroefset.
Zoals geschreven heb ik deze maat er ook onder liggen op een 7J velg en ik heb bijna geen ruimte bij de schokbrekers en ook niet bij de wielkasten.
Ik heb de wielkasten zelfs uit laten rollen omdat ik op het circuit gewoon de wielkasten raakte.
225 op een 8J velg (voorbeeld) is zelfs weer breder.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
MrSharkDog
Freak


Geregistreerd op: 30-11-2010
Berichten: 20

BerichtGeplaatst: Vr 25 Mrt, 2011 13:54    Onderwerp: Reageer met quote

rob.showa schreef:
Dat setje mag je gewoon op komen halen Wink
v.w.b. de banden: ik verwacht dat 225 breed het maximaal haalbare zal zijn zonder gebruik te maken van een schroefset.
Zoals geschreven heb ik deze maat er ook onder liggen op een 7J velg en ik heb bijna geen ruimte bij de schokbrekers en ook niet bij de wielkasten.
Ik heb de wielkasten zelfs uit laten rollen omdat ik op het circuit gewoon de wielkasten raakte.
225 op een 8J velg (voorbeeld) is zelfs weer breder.


ok top man.. wat is het adres en je telefoonnummer? dan kom ik ze oppikken zodra ik et berichtje heb gelezen ( en je tijd hebt natuurlijk Wink )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Gevraagd Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group