Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
MX-6 ringtool "under construction"
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 69, 70, 71  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma 23 Mei, 2011 20:37    Onderwerp: Reageer met quote

Shit man dat is echt zwaar klote .

Heb nog wel 2 ZE koppen liggen rob mocht je onderdelen nodig hebben .
1 van de koppen is wel slecht . (Voorste)

Maar ik weet niet beter of alle k blokken zijn vrijloop blokken .
Kan het niet zo zijn dat het komt omdat ze max gevlakt zijn ?
Je kleppen komen dan wel dichter bij de zuigers .

Misschien net genoeg om het kapot te slaan ?

Als ik me niet vergist heeft willem in het verleden nog eens een klze probeert om te kijken of het een vrijloop was .
Begreep dat hij toen zij dat het klopte .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Ma 23 Mei, 2011 21:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zelf hier ook nog een ZE-kop liggen.
Bij gewoon ronddraaien zal het inderdaad een vrijloopblok zijn waar als er krachten op komen te staan dan kan het net een en ander gaan raken.
Het vlakken zal die kans inderdaad vergroten.
Helaas nog weinig van te zeggen maar we zullen het zien als de koppen eraf zijn.
Voorlopig eerst wat andere dingen die ook nog gedaan moeten worden.
Jammer maar helaas, het seizoen zit er voortijdig op.
Binnenkort wel naar Willem om een en ander terug te brengen en natuurlijk de schroefset op te halen aangezien Marco binnenkort mijn Koni's er onder wilt zetten.
Dan maar effe karren met de Opel, tis niet anders.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Ma 23 Mei, 2011 21:47    Onderwerp: Reageer met quote

Zow, das fucked-up man. Daar houd je echt een dip aan over.
Succes alvast om de boel weer los te halen Rob!
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Ma 23 Mei, 2011 21:56    Onderwerp: Reageer met quote

Balen is het zeker.
De zoveelste aanslag op de portemoniks.
We zien natuurlijk de schade pas als de koppen eraf zijn.
Maar een compressie einddruk van 0 zegt mij iig meer dan voldoende, zeker als het vantevoren 11-11.5 was.
Nu staan de kleppen van de DE en ZE aardig vlak maar als ze niet meer afsluiten dan bouwt hij ook geen druk meer op.
Voordeel is straks dat alles toch weer open ligt ook alles weer optimaal afgesteld kan worden. Wink
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Ma 23 Mei, 2011 22:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ben net weer aardig aan het lezen geweest en het is toch echt overal dat ze zeggen dat de kl motor non-interference is.
Heb je wel gekeken of je cilinder echt in het b.d.p. staat als de pulley op het merkteken staat Misschien een spie die kapot is gedraaid.
Vind het een beetje een vreemde zaak omdat Hoacs met hetzelfde probleem zit.
En die had zover ik weet een aardige misfire gehad toen de riem kapot ging
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2512461
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Di 24 Mei, 2011 14:08    Onderwerp: Reageer met quote

Er zit verschil tussen hoog en laag compressie ZE bij mijn weten. De laag compr is nog wel een vrijloper. De hoog compr niet.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 24 Mei, 2011 14:34    Onderwerp: Reageer met quote

@ Dennis: ik heb wel interresse in 1 van de koppen.
Ik verwacht nog wel wat kleppen nodig te hebben.
Kan nu ook van de gelegenheid gebruik maken om andere klepveren te plaatsen (van de KLDE toch).
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Di 24 Mei, 2011 15:46    Onderwerp: Reageer met quote

Dan zal ik de kop vanavond even bekijken .

De voorste is niet meer bruikbaar omdat de nokkenas zich ik de kop gevreten heeft .
Kleppen zijn nog wel allemaal goed .

Klep veren heb ik helaas niet voor je over .

Ik heb toen der tijd de klepveren gebruikt van de donor klde .
Maar deze wil ik weer met de tijd op bouwen dus moet ik de klepveren hebben van de ZE koppen .

Maar geef maar een gil wat je nodig hebt dan zal ik kijken wat ik nog heb liggen .

Maar de inlaat en uitlaat klepveren zijn het zelfde van de klde .
Dus het maakt niet uit welke je pakt .
Je hebt alleen de veer nodig en de veer schotel .

De laag compressie ZE is er idd . (hybride KLDE)
Deze zat toen ik de rode mx6 die ik gesloopt heb .
Maar op de zuigers staat kl01 .
De verdieping is alleen anders . (Minder diep)
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 24 Mei, 2011 17:45    Onderwerp: Reageer met quote

Voorlopig zal het alleen gaan om 6 inlaatkleppen.
Ik heb zelf nog een complete ZE-kop liggen.
Verder heb ik hier nog een paar DE-koppen liggen waar ik makkelijk de klepveren uit kan halen om te hergebruiken Laughing
Komt er toch weer wat van het oude blok in dit blok.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Di 24 Mei, 2011 18:55    Onderwerp: Reageer met quote

6 inlaat kleppen heb ik wel .

Maar die van de klde zijn ook 33 mm he . Wink
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 24 Mei, 2011 22:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb hier de kleppen van de DE even nagemeten maar bij mij waren ze echt allemaal 28mm.
In de DE zitten 24 dezelfde kleppen (28mm).
De uitlaatkleppen van de ZE zijn hetzelfde als die van de DE, dus ook 28mm.
De inlaatkleppen zijn aanzienlijk groter dan die van de DE, deze zijn 33mm.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Di 24 Mei, 2011 22:12    Onderwerp: Reageer met quote

Er zit idd nog wel eens verschil in de koppen .
Ben er mee bezig geweest bij probetalk maar die vonden het erg raar dat er even grote kleppen in zaten .
Echt een duidelijk antwoord heb ik noot gehad .

Maar die van de ZE heb ik liggen .

De klde (kl1a1 en kl101) koppen die ik hier thuis heb hebben ook 33 mm inlaat kleppen maar wel de 30 mm hla's .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 24 Mei, 2011 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt, de HLA's zijn bij de ZE allemaal even groot en hetzelfde als de DE.
Het enige verschil zit hem in de inlaatkleppen.
Toen ik vorig jaar die washer nodig had voor onder de inlaatklepveer werd me meegedeeld dat er bij de DE 24 stuks dezelfde kleppen en klepveren inzaten.
Bij de ZE zijn de inlaatkleppen maar ook de klepveren net een slag groter.
Als bij jou de inlaatkleppen van de DE groter zijn (33mm) dan heb ik toch echt het vermoeden dat er koppen op zitten die niet standaard zijn.
De inlaatopening van een DE zijn ovaal en die van de ZE-longneck zijn bijna vierkant, hoe zien ze er van de ZE-curved neck uit?
Toevallig ook ovaal?
Dan zou het kunnen zijn dat je koppen van een curved neck zijn.
Is de ZE-curved neck de laag compressie(9.5:1) variant en de longneck de hoogcompressie (10.2:1) ?
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Wo 25 Mei, 2011 20:17    Onderwerp: Reageer met quote

De inlaat hla's van een ZE zijn 33 mm .
De uitlaat hla's zijn 30 mm .

Die van de DE zijn beide 30 mm .
Als jou klepveren 33mm zijn dan hadden de 30mm hla's nooit gepast . Wink

De curvedneck heeft de zelfde koppen als een longneck .
Mijn ZE is eigenlijk een curvedneck maar ik heb er kl31 nokkenassen in gezet en een longneck intake .

Normaal zijn de kleppen van de klde en klze gelijk .
Als je kijk bij mark op zijn site dan zie je ook dat hij 2 soorten verkoopt .
1 inlaat en 1 van de uitlaat .
Ik denk eerder dat jij een andere kop erop heb zitten .
Want de mensen op mx6.com en probetalk vonden het ook al raar dat deze kleinere kleppen had .

De longneck en de curvedneck hebben alle bij een compressie van 10,1:1 .
Alleen de hybride klde heeft de 9,5:1 zuigers .
Deze blokken zitten dus in de 95 xedos 9 .
In het verleden zeiden de mensen dat is een laag compressie klze was .
Maar deze blokken komen gewoon uit europa en de vs .


In de mx6 die ik gesloopt hebt zat dus ook zo hybride klde .
Maar dit zijn gewoon kl01 zuigers alleen de verdieping is minder diep waardoor je compressie hoger is .
Deze blokken leveren 175 pk .
Ik heb bij de dealer het nummer van het blok na laten kijken en deze kwam idd uit een 95 xedos 9 met automaat .

Het blijft een discussie om te zeggen dat het een hybride DE is of een laag compressie ZE .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Do 26 Mei, 2011 9:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb net even de 2 koppen vergeleken en je hebt helemaal gelijk.
De kleppen van de DE (KL-1A1)en de ZE (KL31-101) zijn inderdaad gelijk.
Beiden 30mm uitlaatkleppen en 33mm inlaatkleppen.
Ik moet dus voldoende kleppen op voorraad hebben.
Het verschil zit hem in de inlaatopening, ovaal bij de DE en vierkant bij de ZE en in de HLA's (33mm inlaat en 30mm uitlaat bij de ZE en alles 30mm bij de DE).
Ik kwam bij het googelen echter wel tegen dat er ZE's zijn met een lagere compressie, dus DE zuigers in een ZE kop maar wel met 200pk.
Het verschil zat hem dan in de plek van het meeste vermogen, bij de een onderin en de ander bovenin het toerengebied.
Ben er ook achter dat er aardig wat afgewisseld/geknutseld wordt met de blokken.
Als het goed is hebben beide ZE-blokken wel de vierkante inlaatopeningen.
Als vreemde eend in de beit heb je als 3de de ZE-miller, maar daar weet ik zo de gegevens niet meer van.
Bij het opnieuw opbouwen moet ik nu de 30mm inlaatklepveren van de DE gaan gebruiken omdat die op hogere toeren beter zouden zijn toch.
Ik neem aan dat ik dan ook de 30mm shim's moet gebruiken of heb ik daarvoor weer de 33mm nodig?
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 69, 70, 71  Volgende
Pagina 48 van 71

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group