Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
MX-6 ringtool "under construction"
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 69, 70, 71  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Do 26 Mei, 2011 17:22    Onderwerp: Reageer met quote

Die van de ZE zijn korter als die van de klde .
Maar ze zijn ook slapper .


Links die van de klde en rechts die van de klze

Die van de ZE kunnen gaan zweven bij de 6500 toeren .
Elke keer dat de veer zweeft dan krijgt de klepveerschotel een klap .
Op ten duur breekt de klepveerschotel met als gevolg een klep die in je cilinder valt .

Die van een klde gaan pas zweven rond de 8500 toeren .
Daar komen wij nooit met de ZE dus daar zit je dan wel save .

Die shim's die jij bedoelt bedoel je daar de ringen mee die tussen de veer en kop zit ?
Zoja dan moet je die laten zitten .
Het enige wat je nodig hebt zijn de veren en de schotels .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Do 26 Mei, 2011 21:49    Onderwerp: Reageer met quote

Die bedoelde ik ja.
Maar welke moet ik er dan onder zetten, die van de DE of van de ZE?
Zit er nog verschil tussen de veren en de schotels van de inlaat en de uitlaatzijde van de DE of zijn dit dezelfde veren?
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Do 26 Mei, 2011 21:55    Onderwerp: Reageer met quote

Die van de ZE moet je laten zitten .

Voor zo ver ik weet zijn de veren het zelfde net als de schotels .
Dus het enige wat je over zet zijn de veren en de schotels en dan ben je er al .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Ma 30 Mei, 2011 23:18    Onderwerp: Reageer met quote

Zondag even ope en neer gependeld naar Willem om wat onderdelen terug te brengen.
Willem nog bedankt voor het lenen van de velgjes en de stroomverdeler.
Aangezien de station nu toch leeg was meteen Willem van wat overbodige meuk af geholpen en een schade bumpertje ingeladen.
Als het wilt lukken dan komt er dus een andere neus voorop, maar er zit nog werk zat aan.
Ben er vandaag wel al af en toe mee bezig geweest, wat dremelen en opvullen, tevens een nieuw bevestigingspunt gemaakt, nu de andere kant nog.
Verder ook de D2-RS schroefset ingeladen waarvoor we uiteindelijk naar het hoge noorden af waren gereisd.
Nu even kijken of we hem er binnenkort onder krijgen.
Daarna komt de auto weer thuis te staan en kan het demonteren gaan beginnen.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Do 23 Jun, 2011 22:18    Onderwerp: Reageer met quote

Inmiddels in de schuur een werkbank gebouwd zodat we hier wat werk kunnen doen aan de kleppies.
Wel handig als je niet aan het aanrecht hoeft te gaan staan.
Nu de zooi eerst opruimen en dan kunnen we binnenkort ook aan de gang.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Ma 27 Jun, 2011 1:43    Onderwerp: Reageer met quote

Effe een vraagje.
Weet iemand hoe diep de 2 goten links en rechts op het dak zijn als ik de strip er uit haal?
Aan de voorzijde bij de voorruit zit er roest onder en dat zal er toch onderuit moeten maar daarna zal het toch weer opgevuld moeten worden als het te diep is.

Verder zijn we er over uit dat de auto mat-zwart gaat worden met een hoogglans streep er overheen afgemaakt met rode spiegels en reclame.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Ma 27 Jun, 2011 15:55    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn minstens een centimeter op het diepste punt
Maar ik kon ze er heel gemakkelijk uit halen, dus zal terugzetten met een goeie kit ook wel gaan
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2512461
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 28 Jun, 2011 4:22    Onderwerp: Reageer met quote

thanks Wink
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Do 30 Jun, 2011 18:29    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag eindelijk de tijd gehad om de schroefset onder de auto te zetten.
Wat een k*tklus, vooral de achterzijde, maar het is gelukt.
Ik heb hem om de ingestelde stand laten staan en eigenlijk vind ik die wel mooi al zal het rustigaan worden bij drempels.
Even zo als het was....

En zoals het nu is....




Tevens aan de achterzijde de reversed swaybar van King6fab gemonteerd.
Al valt hij niet echt op doordat hij zwart is.





Voor een vergelijking met mijn dagelijks vervoer.



Verder ook af en toe bezig met de voorbumper,
Momenteel ziet hij er niet uit.



Voor het toekomstige werk aan de koppen heb ik eerst maar een werkbank gemaakt, wel zo handig.


_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Marky Mark
Freak


Geregistreerd op: 8-11-2003
Berichten: 965
Woonplaats: Renkum

BerichtGeplaatst: Do 30 Jun, 2011 19:04    Onderwerp: Reageer met quote

He Rob,

je bent echt monsterlijk goed bezig. Ik volg je topic met veel plezier. Ik zag hem laatst ook staan toen ik ff naar de Bever moest voor mijn bussie.
Maar het zit je ook niet mee met al die leende met je blok. Hoop voor jou en de mx6 dat het nu de laatste keer is dat dat soort dingen gebeuren.
De mx6 is nu wel heel mooi laag, hop dat het niet te laag wordt voor je nieuwe bumper. Heb je dat al gecontroleerd??

Greetz Mark
_________________
Life is a gift, and a gift can be a life.

Wel dwars, maar zeker niet lazy!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Do 30 Jun, 2011 19:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ha Mark,

Hij staat daar inderdaad mooi te kijk Laughing
Ik heb het nog niet bekeken maar dat gaat zeker gebeuren als hij thuis staat.
Even een paar stukjes opmeten en wordt het te laag dan blijft gewoon mijn oude bumper erop.
Ik begin wel een beetje bang te worden voor de achterzijde van de auto.
Er zit boven de veerschotel aardig wat roest en ook de balk linksachter zitten aardig wat blaren op.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Do 30 Jun, 2011 21:28    Onderwerp: Reageer met quote

rob.showa schreef:
Ha Mark,

Hij staat daar inderdaad mooi te kijk Laughing
Ik heb het nog niet bekeken maar dat gaat zeker gebeuren als hij thuis staat.
Even een paar stukjes opmeten en wordt het te laag dan blijft gewoon mijn oude bumper erop.
Ik begin wel een beetje bang te worden voor de achterzijde van de auto.
Er zit boven de veerschotel aardig wat roest en ook de balk linksachter zitten aardig wat blaren op.


Als je dat nu al weet, kun je er beter wat aan doen, voordat je echt te laat bent. Rolling Eyes
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Do 30 Jun, 2011 22:08    Onderwerp: Reageer met quote

Zit ik sowieso aan te denken.
Maar wat is de beste aanpak en waar wordt het door veroorzaakt?
Condens wat via de bovenkant de veerschotel in loopt of water dat via de wielen omhoog geslingerd wordt en zich zo nestelt?
Ik kwam er uiteindelijk vanmiddag achter dus ga nu kijken wat er aan gedaan kan worden.
Verder is het rubber van de trekstang een punt.
De spoorstangen zien er nog netjes uit, wat oppervlakkige roest maar dat is vrij simpel op te lossen.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Vr 01 Jul, 2011 6:35    Onderwerp: Reageer met quote

rob.showa schreef:
Zit ik sowieso aan te denken.
Maar wat is de beste aanpak en waar wordt het door veroorzaakt?
Condens wat via de bovenkant de veerschotel in loopt of water dat via de wielen omhoog geslingerd wordt en zich zo nestelt?
Ik kwam er uiteindelijk vanmiddag achter dus ga nu kijken wat er aan gedaan kan worden.
Verder is het rubber van de trekstang een punt.
De spoorstangen zien er nog netjes uit, wat oppervlakkige roest maar dat is vrij simpel op te lossen.


Roest boven de veerschotels, word veroorzaakt door uithardende kitnaden. daar kruipt vocht en vuil tussen, met roest als gevolg.
Overigens geen specifiek mx6 probleem. meeste modelen hebben hier last van, maar mag ook wel na 20 jaar in weer en wind. Hetzelfde geld voor de balken, die krijgen ook veel te verduren.

Beste aanpak, kit uitkrabben, schuren, roestomvormer toeppassen, primer, afkitten met strijkkit, gronden, aflakken.
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Vr 01 Jul, 2011 6:51    Onderwerp: Reageer met quote

Staat hem goed hoor rob .

Maar ik begrijp nu wat jij bedoelde in de pb over de reversed swaybar .
Zal hem eens vragen hoe dat dan zit bij jou .

Gister heb ik samen met willem ook nog wat dingen gezien aan de auto .
Ik ga binnen kort ook even op de brug en loop dan ook de hele auto even na .
Die ouwe van mij had het over scheepsteer .
Dat schijnt ook aardig goed te zijn tegen water .

Kreeg ook nog een tip van willem hoe je de binnenkant van de balken kan doen . Wink

Maar ik denk dat de buddyclub bumper idd aan de lage kant is .

Suc6
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 69, 70, 71  Volgende
Pagina 49 van 71

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group