Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Vr 01 Jul, 2011 15:18 Onderwerp: |
|
|
Scheepsteer is er zeker goed voor
Het beschermt een boot tenslotte ook tegen water.
Ik meet even de bumper op maar heb zelf ook al een vermoeden dat het het niet gaat worden, jammer.
Hier moeten/mogen verder alleen de trekstangen vervangen worden, de andere zijn nog goed.
Bij de trekstangen zijn hoofdzakelijk de rubbers slecht. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Vr 01 Jul, 2011 17:52 Onderwerp: |
|
|
Ik heb hem even nagemeten en de hoogte is net zoveel als bij de huidige bumper.
MAAR.......de orginele loopt naar achter/ binnen terwijl de buddyclub juist naar voren komt en dat scheelt toch gauw 15cm.
Gisteren ben ik zonder problemen van de brug gekomen en dat zou wel eens een probleem met de buddyclub kunnen worden, net zoals bij drempels, inritten en noem maar op.
Het blijft dus gewoon de orginele.
Nog iemand interresse in een buddyclub bumper.
Gratis af te halen maar er zit wel werk aan!!!!!!!!! _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Zo 03 Jul, 2011 9:56 Onderwerp: |
|
|
Goeiedag Marcel,
Quote: | Beste aanpak, kit uitkrabben, schuren, roestomvormer toeppassen, primer, afkitten met strijkkit, gronden, aflakken.
|
welk middel bedoel je met roestomvormer? _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Zo 03 Jul, 2011 10:30 Onderwerp: |
|
|
Deze spullen heb ik gister nog effe gehaald . (rechtse blikje)
Een roest omvormer kan je halen bv bij een boten werf .
Je haalt de losse roest deeltjes losen dan smeer je dat spul erop .
Je hoeft dan niks te schuren omdat het een reactie veroorzaakt waardoor de roest weer hard wordt en niet verder gaat rotten . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Zo 03 Jul, 2011 10:32 Onderwerp: |
|
|
Deze spullen heb ik gister nog effe gehaald . (rechtse blikje)
Een roest omvormer kan je halen bv bij een boten werf .
Je haalt de losse roest deeltjes losen dan smeer je dat spul erop .
Je hoeft dan niks te schuren omdat het een reactie veroorzaakt waardoor de roest weer hard wordt en niet verder gaat rotten .
De linker bus kan je gewoon halen bij halfords .
Deze kan je gebruiken om de binnenkant van je balken te tectyleren .
De middelste is scheepsteer . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Zo 03 Jul, 2011 14:14 Onderwerp: |
|
|
Een bus blanke ML heb ik hier nog staan en was sowieso de bedoeling bij de sideskirts maar dan moeten eerst de voor en achterzijde dichtgelast zijn.
Scheepsteer stond nog op een schap in de schuur.
Voor de rest moet ik even in de buurt gaan shoppen (roestomvormer en de kit).
Voor de roestomvormer had ik al een en ander op internet gevonden maar ik verwacht dat ze het bij de doehetzelf-zaak en anders de automaterialenhandel wel hebben. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
marcel21674 Freak
Geregistreerd op: 31-3-2011 Berichten: 569 Woonplaats: Heemskerk
|
Geplaatst: Zo 03 Jul, 2011 20:51 Onderwerp: |
|
|
rob.showa schreef: | Goeiedag Marcel,
Quote: | Beste aanpak, kit uitkrabben, schuren, roestomvormer toeppassen, primer, afkitten met strijkkit, gronden, aflakken.
|
welk middel bedoel je met roestomvormer? |
Je hebt diverse soorten. Fertan, novorox, owatrol. _________________ Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen |
|
Naar boven |
|
|
martine Freak
Geregistreerd op: 17-2-2003 Berichten: 198 Woonplaats: Dronten
|
Geplaatst: Ma 04 Jul, 2011 19:41 Onderwerp: |
|
|
En welke is het beste?
Want wanneer je eenmaal de roest hebt verwijdert wil je het NOOIT meer terug zien!
Groetjes M&M |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Ma 04 Jul, 2011 21:42 Onderwerp: |
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=uMbWLuZbU4A
Hier nog 1 met wat extra uitleg. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
martine Freak
Geregistreerd op: 17-2-2003 Berichten: 198 Woonplaats: Dronten
|
Geplaatst: Di 05 Jul, 2011 21:35 Onderwerp: |
|
|
Brunox die kende ik nog niet, maar wat vinden jullie hier van dan?
Zelf lees ik veel goede verhalen over rx 5, rx 7 en rx 10..
Groetjes M&M |
|
Naar boven |
|
|
marcel21674 Freak
Geregistreerd op: 31-3-2011 Berichten: 569 Woonplaats: Heemskerk
|
Geplaatst: Wo 06 Jul, 2011 7:02 Onderwerp: |
|
|
Denk dat het allemaal niet veel uitmaakt, welk merk je gebruikt. Draait allemaal om ongeveer hetzelfde principe. Belangrijker is de voorbereiding en de afwerking.
Door geroeste plekken behandelen heeft zowiezo geen zin meer, verder moet je echt proberen om zoveel mogelijk roest te verwijderen van de plek die je wil behandelen. Je moet het op z'n minst terug brengen naar oppervlakkige roest en putjes goet uit borstelen. beste gaat dat met een nieuwe staalborstel op een boormachine en dan af en doe de draairichting veranderen, zodat je de staalharen niet platdrukt.
Verder goed de gebruiksaanwijzing lezen, deze verschillen nog al eens per merk.
Owatrol is overigens geen roestomzetter dacht ik, maar een produkt gebaseerd op lijnolie, wat echt in de roest trekt en het daarmee afsluit van zuurstof. _________________ Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Wo 13 Jul, 2011 20:04 Onderwerp: |
|
|
Ik heb gisteren een potje Noverox gekocht om de veerschotels mee te behandelen.
Verder net even de 2 donor-koppen van de zolder gehaald waar uiteindelijk de kleppen, klepveren en schotels van hergebruikt gaan worden.
Wel even een vraagje aan Dennis betreffende de uitlaatkleppen.
Op de uitlaatkleppen van de DE staat K5 terwijl op de kleppen van de ZE-L1 staat.
Zijn ze verder wel identiek?
Hier alvast een plaatje voorafgaand aan de werkzaamheden.
Deze zijn dus afkomstig uit mijn 2de KLDE blok dat er eind 2009 uit is gehaald. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Wo 13 Jul, 2011 20:17 Onderwerp: |
|
|
Voor zo ver ik weet zijn ze identiek .
Ik zal anders eens effe in de schuur kijken naar mijn koppen .
Heb ook nog een setje klde en klze liggen .
Eens kijken wat daar op staat .
Maar zo ver ik weet gebruiken ze alle bij de 30mm uitlaat en 33mm inlaat .
Maar op de site van mark staan 2 soorten uitlaat kleppen .
1 voor de klde en 1 voor de klze .
Weet alleen niet het verschil hier van . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Wo 13 Jul, 2011 20:43 Onderwerp: |
|
|
Heb net effe zitten kijken .
Maar idd de klde hebben de k5 uitlaatkleppen en de kl31 koppen de L1 kleppen .
Inlaat kleppen zijn wel het zelfde .
Ik weet dat ze gewoon passen in de kl31 kopppen maar er zal ergens verschil moeten zitten in de kleppen .
Aangezien ze alle bij een ander nummer hebben .
Zal eens effe neuzen op mx6.com of daar iets op staat .
Maar dan kom je natuurlijk een setje te kort voor een kop of niet ? _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Wo 13 Jul, 2011 21:43 Onderwerp: |
|
|
Heb niks kunnen vinden .
Het enige wat ik vind aan info zijn klde koppen met de L1 uitlaat kleppen .
Kan nergens iets vinden over de k5 kleppen .
Maar het een vraag neer gezet of hun misschien iets meer ervan weten .
Mocht je een setje nodig hebben moet je maar een gil geven .
Dan zal ik ze eruit halen . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
|