Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
building a J-spec mx6
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 34, 35, 36  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ReneD
Freak


Geregistreerd op: 21-9-2006
Berichten: 503
Woonplaats: Aalten

BerichtGeplaatst: Wo 31 Aug, 2011 14:28    Onderwerp: Reageer met quote

Ze loop inderdaad in hoge toeren te rijk.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PFLPSQ6Z.jpg
Begint bij 4500 toeren tot 5750 ongeveer dat die bijna een lambda waarde van 0,9 heeft als die 0,8 blijft zal het iets schelen.

Trouwens gaafe velgen Wink
_________________
MX-6 2,5 V6 24V KLDE,
Supro Suspension
Supro Exhaust System
182 pk/ 239 Nm

Eventencommissie MX-6 Club Nederland
http://www.cardomain.com/ride/3830092
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma 14 Nov, 2011 10:15    Onderwerp: Reageer met quote

Zo het is weer even geleden .

Heb de laatste tijd niet veel gedaan .
Wel ben ik achter een probleem gekomen van de motor .
Heb toch wel altijd het gevoel gehad dat hij niet meer echt lekker liep na de 2de rebuild .
Dus toch maar weer eens alles na gekeken kwa timing en dat stond toch allemaal wel goed .
Toen de db riem na gekeken en die stond toch ook wel goed .
Na verder kijken zag ik dat de tandwiel van de krukas niet helemaal goed stond ten op zichte van de krukas
Blijkt dat het stifje die tussen de krukas en tandwiel zit een beetje krom/scheef was .
Dus de krukas stond niet op tijd vergeleken met de rest van de auto .
Heb er een ander stifje tussen gezet en ja hoor hij loopt weer als een zonnetje en je voel ook echt een verschil in door trekken bij hoge toeren .
Ook de knallen uit de uitlaat zijn weer terug door dat de ontsteking ook weer klopt .

Nu wil ik dus weer heel erg graag de dyno op om te kijken hoeveel pk met dat gekost heeft .

Van de week ook me wintervelgen weer onder de auto gelegt met me maatje .


Zit nog wel te denken om een setje V6 velgen te nemen voor in de winter maar dan wel met winterbanden .
Een setje 17 inch winterbanden is toch wel aan de dure kant voor mij aangezien ik bijna niet zij met de mx6 in de winter .
Alleen als het echt moet .

Vanmiddag ga ik ook weer de 60mm tb terug zetten ivm een wel werkende iac .
Toch wel makkelijk als de choke het doet bij - 3 graden .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma 14 Nov, 2011 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

Nou de 60 mm tb zit er weer op .

En waarschijnlijk gaat die er morgen weer af om weer plaats te maken voor de 64mm tb . Confused Very Happy

Oke zal het effe uit leggen .

Het probleem wat ik heb met de 64mm tb is dat de gasklep niet goed afsluit .
Probleem wat je dan krijgt is dat er te veel lucht langs de klep loopt en de iac kan dit niet aanpassen en rond de 1500 toeren blijft draaien .
Als ik de auto start en geen gas geeft dat loopt het toerental netjes naar beneden als de motor warmer wordt .
Maar zodra ik een keer gas geef dan blijft hij rond de 1500 hangen en zakt niet meer .
Eerst had ik dit opgelost door de iac af te sluiten door een plaatje tussen de tb en de iac te maken .
Hier door werkt het hele systeem niet en kan ik mijn idle regelen met de gasklep .
Maar in de winter heb ik dan een probleem dat de motor niet wil blijven lopen zonder gas te geven voor de eerste 3 min .
En de 5 a 10 min daarna loopt hij erg slecht . (De laatste paar koudere dagen)

Nu merkte ik dat bij de 60mm tb de iac niet werkt als ik de stekker eruit trok en dat hij dan terug viel naar de 500 toeren .
Als ik de stekker er weer in dee dan liep hij weer rond de 1500 toeren (kouwe motor)

Dus nu heb ik het plaatje er tussen uit gehaald bij de 64mm tb en ga kijken of deze nou het zelfde gaat doen als ik de stekker eruit trek .

Het idee is dan om een schakelaar te maken tussen de ecu en de iac zodat ik deze aan en uit kan zetten .
Bij koude motor aan zetten zodat hij rond de 1500 toeren loopt en bij warme motor uit zetten zodat hij rond de 700 toeren loopt .
Dat hij een fout code geeft maakt mij niks uit .
Heb er toch al 4 in zitten waar ik niks van merk .
16 25 28 29 .
16 28 en 29 van mij me egr systeem wat er niet meer op zit .
25 is van de fpr solenoide . (Heb nu een afpr dus niet meer nodig)

Dus een extra code kan er ook nog wel bij . Laughing
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mike-Wijhe
Freak


Geregistreerd op: 10-7-2011
Berichten: 275
Woonplaats: wijhe

BerichtGeplaatst: Ma 19 Dec, 2011 20:01    Onderwerp: Reageer met quote

Je bfijft er ook maar mee knooien ofniet Wink

Ach als de auto het er om doet en je kan het oplossen met een knoppie waarom zou je het dan anders doen..

Maar ik weet waar ik mijn info kan zien en halen aan gezien jij er aandig wat van weet dan komt het altijd wel weer goed..

en nog bedankt voor alle info van het uitlezen..
_________________
MX-6 V6 24V KLDE
Zwart met vol leer..

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma 19 Dec, 2011 20:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ach die code's maken me niks uit omdat de motor en ecu deze toch niet nodig heeft .
EGR gebruikt de klze niet en de fpr solenoide heeft ook geen efect omdat de apfr geen druk vast houd .
Dus dan heeft dat ding ook geen nut .

De schakelaar idee werkte helaas ook niet .
De ruimte is te groot om de motor mooi stationair te laten lopen dus toch maar weer het plaatje terug gezet .

Heb de tb nu afgesteld op 1000 toeren met dit weer en dan blijft hij wel lopen .
Zodra het mooi weer wordt gaan de toeren ook weer na beneden .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma 26 Dec, 2011 11:32    Onderwerp: Reageer met quote

Gister even een foto gemaakt van het sleutel wagenpark . Very Happy

Rode mx3 is een klde (mijn oude klde blok) +- 190 a 195 pk
Zwarte mx6 met klze (mij mx6) +- 215 pk misschien wel meer
Laatste mx6 is een stock klde (nieuwe van thepower) met 167 pk .



Dus voorlopig hebben we het nog wel druk met het sleutelen .
Aan die van roy (thepower) moet nog wel het een en ander aan gebeuren .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
louray
Freak


Geregistreerd op: 9-8-2009
Berichten: 334

BerichtGeplaatst: Ma 26 Dec, 2011 13:55    Onderwerp: Reageer met quote

KL Power on the move!

Hoe is jouw mx6 tegen de mx3? Want het scheelt wel 75kg toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hoacs
Freak


Geregistreerd op: 18-3-2006
Berichten: 1118
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Ma 26 Dec, 2011 15:33    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi wagenpark hoor, maar die kroegpk's moeten nog wel bewezen worden Laughing
_________________
Geen mx6 meer, maar nog wel klze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma 26 Dec, 2011 19:09    Onderwerp: Reageer met quote

Mx3 is bijna net zo snel als de mx6 en scheelt me kaar niks .
Kroeg pk's zijn het niet echt hoor .
Laatste keer op de dyno had ik 205 op de kruk .
Dat was toen met een stock frp met een a/f ratio van 13,8 een db-riem die niet goed stond en een chip met klde fuel en timing maps .

Deze dingen zijn allemaal verholpen dus hij zit zeker rond de 215 of meer .
De cijfers van de mx3 zijn wel een beetje kroeg pk's maar ik heb de mx6 om het te vergelijken dus die zit ook zo rond de 190 a 195 .
Op de mx3 zitten wel alle bolt ons en het is een gezond blok die bij mij toen stock 175 pk leverde .

Maar een dyno zit nog zeker in de planning .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Hoacs
Freak


Geregistreerd op: 18-3-2006
Berichten: 1118
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Ma 26 Dec, 2011 20:39    Onderwerp: Reageer met quote

Al een dyno locatie in gedachten of niet? Zit te twijfelen of ik weer naar goes wil, wel handig want dan weet ik wat het verschil is met de vorige keer, maar misschien is een andere bank proberen om te kijken wat de verschillen zijn.

Wil ook nog wel is kijken wat die van mij nu doet als ik de fpr weer fatsoenlijk aan de praat krijg.
_________________
Geen mx6 meer, maar nog wel klze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Di 27 Dec, 2011 10:22    Onderwerp: Reageer met quote

Naar goes ga ik niet meer .

Voor dat je wat kan vragen aan die gasten wordt je auto al van de bank gegooid voor de volgende auto .
Plus de kosten vind ik erg hoog voor een uurtje op de dyno .

Planning is om een keer een dagje naar erik botman te gaan .
Nu weet ik dat hij erg hoog is met de pk resultaten maar het is mij meer om de motor af te stellen en wat verschillende fuel en timing maps te proberen .
Wil dit wel met een paar man doen dan .

Maar was eerst de bedoeling om met rob te gaan tot zijn auto effe uit de running was .
Dus als de auto van rob weer rijd dan wil ik dat weer plannen .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mike-Wijhe
Freak


Geregistreerd op: 10-7-2011
Berichten: 275
Woonplaats: wijhe

BerichtGeplaatst: Di 27 Dec, 2011 11:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er wel mooi uit 3 mx-ies op een rij Laughing

Dat lijk mij ook wel wat om een keer mee te gaan voor een dyno test,
Wil ook wel is weten wat die van mij nou echt heeft dan dat ik denk dat die tussen de 175/180pk zit.
Misschien zit ik er nog wel onder wieweet..

Dit erik zit die in de buurt van hoorn, Wand dan is het nog wel tedoen.

Laat anders even weten waneer jullie er heen gaan en wat de kosten zijn..
Het zal nog wel even duren denk ik.
Ik neem aan dat de mx-6 van de thepower eerst goed moet rijden Wink
_________________
MX-6 V6 24V KLDE
Zwart met vol leer..

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Di 27 Dec, 2011 17:10    Onderwerp: Reageer met quote

Zo vandaag een dagje naar de sloop geweest om het leren interieur op te halen van marcel zijn oude auto .

Helaas stond hij er niet meer zo mooi bij als vroeger . Crying or Very sad
Hij zat toch aardig in elkaar aan de boven kant van de motor kap en de radiateur .(Vermoedelijk een vrachtwagen geraakt van achter)
De voor bumper is nog wel redelijk goed en is zeker nog wel te redden voor iemand die een beetje handig is .


Dus het interieur is eruit en wilde ook nog de dashbord lijst hebben .
Helaas zat daar een gaatje in wat ik niet wilde en het gedeelte van de handrem was ook kapot .

Gelukkig stond er nog een mx6 op de sloop daar .
Dus toen maar die eens bekeken en ja hoor daar zat gelukkig nog een gaaf dashbord lijst in .



Ook hebben we gelijk een dynamo mee genomen voor de mx3 aangezien deze de geest heeft gegeven gister .
Dus dat kwam ook mooi uit .
Natuurlijk gelijk nog even wat extra onderdelen mee genomen voor in de toekomst .

Ik heb nog na gevraagt aan de sloop hoelang de auto's er nog staan maar hij laat ze voorlopig nog wel staan voor onderdelen .
De rode mx6 is een automaat met nog maar 205.000 op de teller .
Blok zag er nog goed uit dus voor wie een jonge motor wil .

Zal straks of morgen wel foto's maken als het interieur erin zit .
Ook heb ik nog wel een leuke souvenir voor marcel als die hem wil hebben van zijn oude auto .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
louray
Freak


Geregistreerd op: 9-8-2009
Berichten: 334

BerichtGeplaatst: Di 27 Dec, 2011 21:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had al een vermoeden dat ze even snel waren. Dyno is zeker een goed idee. Moet ik ook doen.

Je bent lekker bezig Mazdarati. Ben benieuwd hoe je interieur er uit gaat zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
HeinzzyH
Freak


Geregistreerd op: 14-12-2011
Berichten: 41
Woonplaats: Uithoorn

BerichtGeplaatst: Di 27 Dec, 2011 22:00    Onderwerp: Reageer met quote

Mazdarati schreef:
Zo vandaag een dagje naar de sloop geweest om het leren interieur op te halen van marcel zijn oude auto .

Helaas stond hij er niet meer zo mooi bij als vroeger . Crying or Very sad
Hij zat toch aardig in elkaar aan de boven kant van de motor kap en de radiateur .(Vermoedelijk een vrachtwagen geraakt van achter)
De voor bumper is nog wel redelijk goed en is zeker nog wel te redden voor iemand die een beetje handig is .


Dus het interieur is eruit en wilde ook nog de dashbord lijst hebben .
Helaas zat daar een gaatje in wat ik niet wilde en het gedeelte van de handrem was ook kapot .

Gelukkig stond er nog een mx6 op de sloop daar .
Dus toen maar die eens bekeken en ja hoor daar zat gelukkig nog een gaaf dashbord lijst in .



Ook hebben we gelijk een dynamo mee genomen voor de mx3 aangezien deze de geest heeft gegeven gister .
Dus dat kwam ook mooi uit .
Natuurlijk gelijk nog even wat extra onderdelen mee genomen voor in de toekomst .

Ik heb nog na gevraagt aan de sloop hoelang de auto's er nog staan maar hij laat ze voorlopig nog wel staan voor onderdelen .
De rode mx6 is een automaat met nog maar 205.000 op de teller .
Blok zag er nog goed uit dus voor wie een jonge motor wil .

Zal straks of morgen wel foto's maken als het interieur erin zit .
Ook heb ik nog wel een leuke souvenir voor marcel als die hem wil hebben van zijn oude auto .


Zie ik nou een ander spoilertje op de blauwe mx?
Is deze pas gemaakt of past deze op de montage punten van t originele spoiler?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 34, 35, 36  Volgende
Pagina 25 van 36

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group