Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Nieuwe audio setup, tips?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Caraudio
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
DannyW
Freak


Geregistreerd op: 7-7-2011
Berichten: 15
Woonplaats: Wijlre

BerichtGeplaatst: Zo 04 Dec, 2011 11:48    Onderwerp: Nieuwe audio setup, tips? Reageer met quote

Na etterlijke jaren met mijn MX6 denk ik erover om een andere audio setup te installeren. MAAR: Ik heb wel een hoop eisen:

Zo min mogelijk obstructie. De kofferbakruimte heb ik hard nodig voor boodschappen en andere dingen. Ook het feit dat ik langere dingen kan vervoeren met de achterbank neergeklapt wil ik behouden.

Ik heb al eens andere speakers gemonteerd, met niet het gewenste effect (rockford fosgate dingen). In de achterkant zitten adapterringen voor 6x9 speakers, en dat bracht mij op een idee:

Ik heb voor onder de stalen plaat onder de hoedenplank een MDF plaat gezaagd die er precies onder past. Deze is te bevestigen met 4 bouten die in moeren gaan die in de staalplaat zitten.

Voor wat visualisatie:

Situatie onder de hoedenplank:




Je kan de 4 moeren in het midden zien waar ik mijn MDF plaat aan wil bevestigen.

De MDF plaat, met de gaten voor de orginele plaats voor de speakers



Heeft er iemand nog tips voor versterker/speakers? Ik heb al eens gekeken naar een Alpine PDX-5 versteker, omdat ie compact is en alle 5 kanelen (4 full range plus sub) kan aansturen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
louray
Freak


Geregistreerd op: 9-8-2009
Berichten: 334

BerichtGeplaatst: Zo 04 Dec, 2011 19:57    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben zelf helemaal ALPINE addict. Zuiver geluid en bijna geen ruis echt bizar.
Heb zelf een alpine hoofdunit en 3weg composet voor met JBL 6x9 achter.

Enkele merken die goed zijn (heb zelf geen ervaring mee!!)
- Stanton
- Infinity
- Polk
Het zijn merendeel amerikaanse merken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Ma 05 Dec, 2011 20:38    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had toendertijd een Pioneer radio/cass + CD-wisselaar (4x50W) en 4 JBL 3-wegspeakers van 6x9 150W op de orginele plaatsen en heb het geluid altijd mooi gevonden.
Voor mij was het iig niet belangrijk om een zwaardere versterker te nemen.
Maar is er geen ruimte voor de versterker tegen de onderzijde van de MDF-plaat of links bij de loze ruimte in de kofferbak?
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
DannyW
Freak


Geregistreerd op: 7-7-2011
Berichten: 15
Woonplaats: Wijlre

BerichtGeplaatst: Ma 05 Dec, 2011 21:10    Onderwerp: Reageer met quote

Robm je hebt het helemaal begrepen. De versterker komt, samen met twee speakers, een subwoofer en een condensator op de onderzijde van de MDF plaat. Vandaar dat ik ook op zoek was naar een compacte versterker, en nu ik toch al een headunit heb van hetzelfde merk, kan ik mooi zo'n AI-net kabel ertussen trekken in plaats van 3 maal tulp. JBL klinkt wel als een redelijk merk qua speakers, en als ik de goede ervaringen van jullie lees..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Caraudio Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group