Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
martine Freak
Geregistreerd op: 17-2-2003 Berichten: 198 Woonplaats: Dronten
|
Geplaatst: Di 06 Dec, 2011 21:34 Onderwerp: hydrolische spanner |
|
|
Het blijkt dat we de hydrolische spanner van de distributieriem stuk hebben.
Wie heeft er goede spanner liggen en wil deze verkopen?
Groetjes M&M |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Di 06 Dec, 2011 22:12 Onderwerp: |
|
|
Bij King6fab hebben ze een handmatigverstelbare voor €75,- incl transport vanuit de USA.
Deze hoef je dus nooit meer te vervangen.
De hydrolische moet samen met de distributie en de waterpomp vervangen worden. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
martine Freak
Geregistreerd op: 17-2-2003 Berichten: 198 Woonplaats: Dronten
|
Geplaatst: Wo 07 Dec, 2011 20:12 Onderwerp: |
|
|
hhm dat is idd niet duur, het liefst wil ik een hydrolische maar dit is een goed alternatief.
Dus als iemand hier nog een spanner heeft liggen, hoor ik het graag.
Groetjes M&M |
|
Naar boven |
|
|
Excimer Betalend Clublid
Geregistreerd op: 6-6-2005 Berichten: 671
|
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Wo 07 Dec, 2011 21:57 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad, het zijn ook niet echt de kosten om deze 2de hands te kopen lijkt me? _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Wo 07 Dec, 2011 23:10 Onderwerp: |
|
|
Maar hoe lang hebben ze er dan op opgezeten?
Ik heb die van mij nieuw gekocht in 2001 en afgelopen jaar kapot.
In totaal 160.000km erop gezeten.
Resultaat: distributieriem kapot en wat rollen en een hoop werk maar voor hetzelfde geld ook je kleppen krom.
Is dat het risico waard? _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
martine Freak
Geregistreerd op: 17-2-2003 Berichten: 198 Woonplaats: Dronten
|
Geplaatst: Do 08 Dec, 2011 22:04 Onderwerp: |
|
|
het is echt heel duur origineel, het goedkoopste wat ik immitatie kon vinden was 173,25
euro bij Brezan
Ohja en de V6 is een vrijloopblok, dus geen kromme kleppen bij het breken ofzo van de riem |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Do 08 Dec, 2011 23:16 Onderwerp: |
|
|
Een ZE niet . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Do 08 Dec, 2011 23:52 Onderwerp: |
|
|
Ik heb hier anders ook nog een DE-kop liggen waar een kep bij is blijven hangen en compleet door de kop heen is gegaan, vrijloopblok of niet.
En de ZE mag dan wel geen vrijloopblok zijn, toch was er niet 1 klep krom toen de distributie daaraf liep door een kapotte spanner.
Je moet gewoon geluk hebben.
Een spanner is duur, klopt als een bus.
Die van mij kostte me in 2001 nog f450,- en die zal zeker niet goedkoper geworden zijn.
Maar wil je zekerheid....schaf dan een nieuwe aan of zoals ik al zei een handmatigverstelbare die je nooit meer hoef te vernieuwen, alleen af en toe checken en spannen.
Of schaf een 2de hands aan met het risico dat hij er binnen een half jaar alsnog mee kapt en je weer je distributie kan gaan vervangen.
Volgens mij is dit namelijk een verkeerde zuinigheid.
Ik heb hem 5000km geleden niet vervangen omdat hij toch nog niet zo oud was en het nog perfect deed......tot 5000km later.
Nieuwe riem, nieuwe rollen en bouten en een hoop extra gekloot. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
marcel21674 Freak
Geregistreerd op: 31-3-2011 Berichten: 569 Woonplaats: Heemskerk
|
Geplaatst: Vr 09 Dec, 2011 7:51 Onderwerp: |
|
|
Als een ZE geen vrijloop blok is, moet je hoe dan ook schade hebben aan in ieder geval een paar kleppen, want ongeacht in welke stand je distributie breekt er staan altijd een paar kleppen open.
Dus als de DE inderdaad vrijloop is en de ZE niet, dan heb je waarschijnlijk toch geen (volledig) ZE blok als je geen schade opgelopen hebt.
Aan de andere kant als je de cillinderkoppen (KL-DE) een keer heb laten vlakken, bestaat de kans dat deze niet meer vrijlopen. _________________ Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Vr 09 Dec, 2011 19:45 Onderwerp: |
|
|
Ik ben zelf altijd van mening geweest dat een klze ook gewoon een vrijloop was .
Maar een hele tijd geleden kwam deze vraag ook op het mx3 forum .
Daar werd bevestigd door jeroentje.nl dat de klze geen vrijloop is .
Dit hebben ze zelfs getest namelijk .
Als je bij hoacs kijkt is er wel wat kapot gegaan aan het blok na dat de riem kapot ging of er af liep .
Hij heeft nog een andere riem erop gezet maar hij wilde niet meer lopen .
Dit is het zelfde type klze als wat rob heeft .
De klde is 100 % een vrijloop maar de klze dus waarschijnlijk niet . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Vr 09 Dec, 2011 22:43 Onderwerp: |
|
|
Hier was iig niet 1 klep krom,
Alles is er uit geweest en gechecked en ook weer ingeschuurd.
Hier is het gebeurt tijdens het starten en is de riem over de nokkenaspoelies gelopen.
Wat ik bedoelde met mijn eerste DE-blok:
Hier is tijdens het rijden op de snelweg 1 of meerdere kleppen blijven hangen ivm vervuiling en daar is dus echt alles kapotgeslagen.
Ik zal eens kijken ofdat ik nog wat foto's kan vinden. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
martine Freak
Geregistreerd op: 17-2-2003 Berichten: 198 Woonplaats: Dronten
|
Geplaatst: Vr 09 Dec, 2011 23:50 Onderwerp: |
|
|
Mazdarati schreef: | Een ZE niet . |
Daarom hebben wij ook een echt blok
Maar ik heb vandaag zelf een spanner gemaakt , en dat is gratis
En de motor loopt weer als een zonnetje
Groetjes M&M |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Za 10 Dec, 2011 13:41 Onderwerp: |
|
|
"De ZE" is niet per definitie een vrijloper. De laag compressie ZE (curved neck genoemd) is dat wel, de hoog compressie ZE (longneck) is geen vrijloper doordat de kleppen groter zijn en de nokkenassen zijn hoger waardoor de kleppen verder open gaan. Er zit ook geen uitsparing in de zuigers. De ruimte tussen zuiger en klep is daarom kleiner dan van de "DE" en de "laag compr ZE". _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
martine Freak
Geregistreerd op: 17-2-2003 Berichten: 198 Woonplaats: Dronten
|
Geplaatst: Di 13 Dec, 2011 22:02 Onderwerp: |
|
|
maargoed niemand een spanner te koop?
Uiteindelijk wil ik die toch weer plaatsen....
Groedjes M&M |
|
Naar boven |
|
|
|