Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
rhino Freak
Geregistreerd op: 5-4-2008 Berichten: 785 Woonplaats: eerbeek
|
Geplaatst: Vr 20 Jan, 2012 19:20 Onderwerp: |
|
|
van welk type mazda komt die intake? _________________ Mazda mx-6 2.5 v6 1992 165.000km kleur onbekend RIP 07-10-2012
Mazda mx-6 2.5 v6 1993 320.000km Passion rose |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Vr 20 Jan, 2012 19:27 Onderwerp: |
|
|
Mazda 626, model 98 tot 2002 als ik het goed heb. _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Vr 20 Jan, 2012 19:41 Onderwerp: |
|
|
Ja klopt dit is het laatse gebouwde kl serie blok van mazda .
Hij heet dus de klg4 (duh ) maar is wel anders als de klze en klde .
Zo heeft hij geen hla maar sla de compressie is iets hoger 9,5:1 krukas is lichter en hij heeft een coilpack .
De techniek is het zelfde als de klde en klze maar alles is net allemaal effe wat verbetert .
Helaas werken de klg4 blokken niet zo maar in de mx6en . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
louray Freak
Geregistreerd op: 9-8-2009 Berichten: 334
|
Geplaatst: Vr 20 Jan, 2012 22:35 Onderwerp: |
|
|
wow totaal nieuwe info wat betreft KL engine voor mij. Dikke upgrade!!! |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Do 01 Mrt, 2012 19:50 Onderwerp: |
|
|
Nou de mx3 heeft ook nieuwe project sins gister .
Hebben gister een longneck klze op gehaald in onderdelen .
De beste jongen was er aan begonnen met demonteren maar heeft hem nooit meer opgebouwd .
Zit wel wat werk aan omdat veel onderdelen onder de roest zitten .
De cilinders zijn ook aardig bruin maar dat is meer een waas wat erop zit .
Weet alleen niet in hoe verre dus dat zien we pas bij het honen .
De klde loopt ook nog steeds als een trein dus haast heeft het project niet . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
louray Freak
Geregistreerd op: 9-8-2009 Berichten: 334
|
Geplaatst: Ma 05 Mrt, 2012 21:02 Onderwerp: |
|
|
Kijk echte power...
Gaat die kl04 spruitstuk passen op de klze??
Misschien een betere koppelkromme? |
|
Naar boven |
|
|
marcel21674 Freak
Geregistreerd op: 31-3-2011 Berichten: 569 Woonplaats: Heemskerk
|
Geplaatst: Ma 05 Mrt, 2012 22:17 Onderwerp: |
|
|
Mazdarati schreef: | Nou de mx3 heeft ook nieuwe project sins gister .
Hebben gister een longneck klze op gehaald in onderdelen .
De beste jongen was er aan begonnen met demonteren maar heeft hem nooit meer opgebouwd .
Zit wel wat werk aan omdat veel onderdelen onder de roest zitten .
De cilinders zijn ook aardig bruin maar dat is meer een waas wat erop zit .
Weet alleen niet in hoe verre dus dat zien we pas bij het honen .
De klde loopt ook nog steeds als een trein dus haast heeft het project niet . |
Zolang het een egale waas is, loopt het meestal wel los. Dat is vrijwel altijd slechts oppervlakkig (atmosferische roest), maar zodra er van die korsten opkomen (waterroest) dus dat je de roest echt op het metaal ziet liggen, dan is de schade al veel ernstiger, denk dat je dan al niet meer onder opboren uit komt. _________________ Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Di 06 Mrt, 2012 21:48 Onderwerp: |
|
|
klg4 kan gewoon op de kl31 koppen alleen moet je dan wel gaan port matchen .
Maar komen toch nog wat onderdelen te kort van het blok .
Dit gaat het nu worden .
kl31 onderblok .
kl03 koppen (24 x 30 mm hla)
kl31 nokkenassen .
klg4 Intake met een k31 TB . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
louray Freak
Geregistreerd op: 9-8-2009 Berichten: 334
|
Geplaatst: Wo 07 Mrt, 2012 20:08 Onderwerp: |
|
|
Port matchen? Is dat het frezen van de koppen, zodat het kl04 spruitstuk naadloos past?
En je compressie is nu wel ietsje lager met klde koppen. Betekent dat iets met geforceerd lucht toevoer in de toekomst..... |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Wo 07 Mrt, 2012 23:12 Onderwerp: |
|
|
De poorten van de klg4 zijn gelijk aan die van de klde dus dat hoef je niet te port matchen .
Dus als je dan een klg4 intake op kl31 koppen wil zetten dan moet je de poorten van de intake aanpassen zodat ze goed aansluiten.
Compressie blijft het zelfde dat verandert niet door andere koppen .
De kl31 en kl03 koppen zijn het zelfde op de poorten na en de inlaat hla's .
Voor de rest is die het zelfde .
Het probleem wat we hebben is dat er geen inlaat klepstoters zijn .(33mm)
Ook de hoedjes van de koppen missen waardoor je een incomplete set heb .
Ik heb nog een set koppen liggen van een donor blok dus die gaan we dan gebruiken .
De klg4 intake hoeven we dan ook niet te port matchen .
Voordeel is wel dat de 30 mm hla's makkelijk te krijgen zijn via ebay (set van 24 voor 250 euro)
De 33mm hla voor de kl31 kop zijn 89 euro per stuk.
Reken het maar dus .
Deze motor wordt niet geblazen anders hadden we beter voor de klde zuigers kunnen gaan .
Dus deze blijft lekker N/A . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
louray Freak
Geregistreerd op: 9-8-2009 Berichten: 334
|
Geplaatst: Do 08 Mrt, 2012 21:24 Onderwerp: |
|
|
Maar die hla zijn wel een aanslag op je portomonee
Maar het scheelt een hoop met de 33mm.
Natural Aspirated is the purest!
Maar eerlijk is eerlijk turbo koppel is wel echt verslavend hoor pfff |
|
Naar boven |
|
|
|