Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Hij is weer terug !!
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rhino
Freak


Geregistreerd op: 5-4-2008
Berichten: 785
Woonplaats: eerbeek

BerichtGeplaatst: Vr 20 Jan, 2012 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

van welk type mazda komt die intake?
_________________
Mazda mx-6 2.5 v6 1992 165.000km kleur onbekend RIP 07-10-2012
Mazda mx-6 2.5 v6 1993 320.000km Passion rose
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Hoacs
Freak


Geregistreerd op: 18-3-2006
Berichten: 1118
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Vr 20 Jan, 2012 19:27    Onderwerp: Reageer met quote

Mazda 626, model 98 tot 2002 als ik het goed heb.
_________________
Geen mx6 meer, maar nog wel klze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Vr 20 Jan, 2012 19:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ja klopt dit is het laatse gebouwde kl serie blok van mazda .
Hij heet dus de klg4 (duh Laughing ) maar is wel anders als de klze en klde .
Zo heeft hij geen hla maar sla de compressie is iets hoger 9,5:1 krukas is lichter en hij heeft een coilpack .
De techniek is het zelfde als de klde en klze maar alles is net allemaal effe wat verbetert .
Helaas werken de klg4 blokken niet zo maar in de mx6en .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
louray
Freak


Geregistreerd op: 9-8-2009
Berichten: 334

BerichtGeplaatst: Vr 20 Jan, 2012 22:35    Onderwerp: Reageer met quote

wow totaal nieuwe info wat betreft KL engine voor mij. Dikke upgrade!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Do 01 Mrt, 2012 19:50    Onderwerp: Reageer met quote

Nou de mx3 heeft ook nieuwe project sins gister .
Hebben gister een longneck klze op gehaald in onderdelen .
De beste jongen was er aan begonnen met demonteren maar heeft hem nooit meer opgebouwd .

Zit wel wat werk aan omdat veel onderdelen onder de roest zitten .
De cilinders zijn ook aardig bruin maar dat is meer een waas wat erop zit .
Weet alleen niet in hoe verre dus dat zien we pas bij het honen .

De klde loopt ook nog steeds als een trein dus haast heeft het project niet .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
louray
Freak


Geregistreerd op: 9-8-2009
Berichten: 334

BerichtGeplaatst: Ma 05 Mrt, 2012 21:02    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk echte power...

Gaat die kl04 spruitstuk passen op de klze??
Misschien een betere koppelkromme?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Ma 05 Mrt, 2012 22:17    Onderwerp: Reageer met quote

Mazdarati schreef:
Nou de mx3 heeft ook nieuwe project sins gister .
Hebben gister een longneck klze op gehaald in onderdelen .
De beste jongen was er aan begonnen met demonteren maar heeft hem nooit meer opgebouwd .

Zit wel wat werk aan omdat veel onderdelen onder de roest zitten .
De cilinders zijn ook aardig bruin maar dat is meer een waas wat erop zit .
Weet alleen niet in hoe verre dus dat zien we pas bij het honen .

De klde loopt ook nog steeds als een trein dus haast heeft het project niet .


Zolang het een egale waas is, loopt het meestal wel los. Dat is vrijwel altijd slechts oppervlakkig (atmosferische roest), maar zodra er van die korsten opkomen (waterroest) dus dat je de roest echt op het metaal ziet liggen, dan is de schade al veel ernstiger, denk dat je dan al niet meer onder opboren uit komt.
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Di 06 Mrt, 2012 21:48    Onderwerp: Reageer met quote

klg4 kan gewoon op de kl31 koppen alleen moet je dan wel gaan port matchen .

Maar komen toch nog wat onderdelen te kort van het blok .
Dit gaat het nu worden .

kl31 onderblok .
kl03 koppen (24 x 30 mm hla)
kl31 nokkenassen .
klg4 Intake met een k31 TB .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
louray
Freak


Geregistreerd op: 9-8-2009
Berichten: 334

BerichtGeplaatst: Wo 07 Mrt, 2012 20:08    Onderwerp: Reageer met quote

Port matchen? Is dat het frezen van de koppen, zodat het kl04 spruitstuk naadloos past?

En je compressie is nu wel ietsje lager met klde koppen. Betekent dat iets met geforceerd lucht toevoer in de toekomst..... Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Wo 07 Mrt, 2012 23:12    Onderwerp: Reageer met quote

De poorten van de klg4 zijn gelijk aan die van de klde dus dat hoef je niet te port matchen .
Dus als je dan een klg4 intake op kl31 koppen wil zetten dan moet je de poorten van de intake aanpassen zodat ze goed aansluiten.

Compressie blijft het zelfde dat verandert niet door andere koppen .
De kl31 en kl03 koppen zijn het zelfde op de poorten na en de inlaat hla's .
Voor de rest is die het zelfde .

Het probleem wat we hebben is dat er geen inlaat klepstoters zijn .(33mm)
Ook de hoedjes van de koppen missen waardoor je een incomplete set heb .

Ik heb nog een set koppen liggen van een donor blok dus die gaan we dan gebruiken .
De klg4 intake hoeven we dan ook niet te port matchen .
Voordeel is wel dat de 30 mm hla's makkelijk te krijgen zijn via ebay (set van 24 voor 250 euro)
De 33mm hla voor de kl31 kop zijn 89 euro per stuk.
Reken het maar dus .

Deze motor wordt niet geblazen anders hadden we beter voor de klde zuigers kunnen gaan .
Dus deze blijft lekker N/A .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
louray
Freak


Geregistreerd op: 9-8-2009
Berichten: 334

BerichtGeplaatst: Do 08 Mrt, 2012 21:24    Onderwerp: Reageer met quote

Maar die hla zijn wel een aanslag op je portomonee Shocked
Maar het scheelt een hoop met de 33mm.

Natural Aspirated is the purest!

Maar eerlijk is eerlijk turbo koppel is wel echt verslavend hoor pfff
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group