Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
marcel21674 Freak
Geregistreerd op: 31-3-2011 Berichten: 569 Woonplaats: Heemskerk
|
Geplaatst: Vr 27 Apr, 2012 17:08 Onderwerp: |
|
|
rob.showa schreef: | Quote: | U9 betekend dat je wel een kat hebt, en aan 0,5 CO uitstoot moet voldoen, maar dat je niet verplicht een kat hoeft te hebben, zolang dus je uitstoot maar onder die 0,5 is.
|
Klopt inderdaad.
Je moet echter wel aan de 0.5 norm voldoen, met of zonder kat. |
Ik denk dat het zo zit, afgaande hoe ik het lees in de regelgeving.
Mijn mx-6 is van oktober 1992 en hoeft dus geen werkend emmisiesysteem te hebben, ongeacht of er u9 op het kenteken staat. Er word verder ook niet verwezen naar deze codes.
Was mijn mx-6 3 maanden jonger geweest, dus begin 1993, dan had er wel een kat onder moeten zitten, al dan niet werkend, zolang je de 0,5 co maar haalt.
Het enige waar ze het op zouden kunnen gooien is de type goedkeuring, want die geldt met kat. Maar strikt genomen, zou je dan ook geen grotere velgen mogen monteren etc.
Nou ja, volgende week, een setje vers rubber eronder en dan nemen we de gok. Wie weet geeft dit nog een leuke discussie bij de garage. _________________ Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Vr 27 Apr, 2012 18:47 Onderwerp: |
|
|
Denk dat dit wel een puntje is wat altijd blijft terug komen .
Vorig jaar ging ik toch ook echt nat bij de apk toen ik een steek proef kreeg .
Maar toen was mijn CO wel iets te hoog 0,65 .
Bij het andere apk station was de CO weer wel goed met de kat eronder (Wel leeg dan he) . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Vr 27 Apr, 2012 19:51 Onderwerp: |
|
|
Quote: | wel goed met de kat eronder (Wel leeg dan he) .
|
Die zal dan flink geholpen hebben
Was tie de 2de keer al lekker warm gereden, dat hij toen wel goed was? _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Vr 27 Apr, 2012 21:13 Onderwerp: |
|
|
Nu je het zegt ja .
Eerste keer heb ik hem gebracht en heb hem s'avonds weer op gehaald .
2de keer kwam ik aan rijden en toen kon hij gelijk de brug op .
Maar of dat iets uitmaakt . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
marcel21674 Freak
Geregistreerd op: 31-3-2011 Berichten: 569 Woonplaats: Heemskerk
|
Geplaatst: Vr 27 Apr, 2012 21:53 Onderwerp: |
|
|
Mazdarati schreef: | Nu je het zegt ja .
Eerste keer heb ik hem gebracht en heb hem s'avonds weer op gehaald .
2de keer kwam ik aan rijden en toen kon hij gelijk de brug op .
Maar of dat iets uitmaakt . |
Zeker dat dat iets uitmaakt, sterker nog, ze moeten hem warm draaien voor de meting. Als ik het goed gelezen heb, moeten ze eigenlijk zelfs de olietemperatuur nog meten of deze wel op 80 graden is. _________________ Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen |
|
Naar boven |
|
|
jurrienth Freak
Geregistreerd op: 14-11-2011 Berichten: 141 Woonplaats: borne
|
Geplaatst: Vr 27 Apr, 2012 22:20 Onderwerp: |
|
|
Nee, motor moet voor de koelvloeistof op bedrijfstemperatuur zijn om de viergasmeting te doen, meeste autos kan het ook met een koud blok voor een goede co waarde. _________________ Mazda mx-6 2.5i V6 Rood
250.000 km gepasseerd! |
|
Naar boven |
|
|
|