Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Zo 26 Aug, 2012 20:21 Onderwerp: Circuit auto |
|
|
Ik loop er al een tijd mee in me hoofd om een circuit auto te bouwen .
Nu ben ik er dan eindelijk mee begonnen .
Planning was eerst om een 323 BG als basis te gaan gebruiken ivm met het gewicht .
Nu heb ik toch de keuze gemaakt om voor een mx3 te gaan .
De mx3 is er al in een v6 versie dus het ombouwen en op kenteken laten zetten hoef dan niet .
Als eerst ben ik begonnen met het blok .
Ik kon heel wat kze onderdelen kopen (Zuigers nokkenassen en veel klein spul)voor niet al te veel geld en aangezien ik al een donor blok of 2 had staan was de keuze gauw gemaakt .
Het blok wat het moest gaan worden was het oude klde blok van roy (The power) .
Dit is een goed lopend blok geweest en heeft als tijd netjes gelopen .
Helaas is de nokkenaspeolie eraf gelopen toen der tijd en is het blok vervangen voor een ander .
Als eerst ben ik begonnen met het domonteren van het blok om te kijken of alles nog wel goed was .
En voor een blok met 3 ton op de teller zag alles er echt nog super goed uit .
Na alles goed schoon gemaakt te hebben heb ik alles laten op meten of het nog allemaal binnen de normen zat .
En geloof het of niet alles zat nog ruim binnen de normen ondangs dat hij 3 ton gelopen heeft .
Het enige wat iets ruimer was uit gesleten was de 6de zuiger maar ook deze zat binnen de normen .
Dus toen begonnen met het op bouwen .
6 kl31 zuigers en drijfstangen
En wat foto's van het opbouwen .
Het onderblok was zover klaar .
Aangezien ik de klde koppen ging gebruiken en een longneck intake zat ik met het probleem dat de poorten niet overeen komen .
klde stock
klze na poortmatch
Daarna heb ik de koppen gemonteerd en de rest zover op gebouwd .
Ik ben nu tot zo ver gekomen .
Moet nog wel wat spullen .
Intake (Als goed is de longneck intake van sebas)
24 x 30 mm hla's (Oude hebben 3 ton erop staan)
db riem setje met water pomp
Krukas kering (Bakzeide)
En voor de rest had ik al veel onderdelen liggen .
bougiekabels , bougies , oem koppeling .
De bedoeling is om volgende jaar de auto te gaan bouwen .
Dan heb ik nog genoeg tijd om spullentjes te kopen voor de mx3 mocht ik wat tegen komen .
Het wordt er wel een van het bouwjaar 93/94 ivm het obd1 systeem . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Zo 26 Aug, 2012 21:27 Onderwerp: |
|
|
Nou, ik ben benieuwd Dennis.
Kunnen we hopelijk in de toekomst een keer samen weg naar Duitsland.
Tot die tijd heb je iig nog wel wat te klussen, maar dat komt wel goed. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Zo 26 Aug, 2012 22:25 Onderwerp: |
|
|
Leuk om te horen dat er nog een circuit mazda bij komt succes met de bouw.
Mis nog wel een paar dingen op je lijstje maar dat komt vast helemaal goed.
Leeggestript weegt ie niet gek veel meer als een 323bg denk ik. _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
willem Betalend Clublid
Geregistreerd op: 1-11-2002 Berichten: 2104
|
Geplaatst: Zo 26 Aug, 2012 23:18 Onderwerp: |
|
|
Alweer een leuk project aan die kant zie ik wel.
En het is in ieder geval van jezelf. Weet je tenminste waar je het voor doet _________________ http://www.cardomain.com/ride/2512461 |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Ma 27 Aug, 2012 17:24 Onderwerp: |
|
|
Ik mis idd nog heel wat spullen maar had ook al een hoop liggen .
Ik ga eerst kijken of ik het spul allemaal aan het lopen krijg .
De performance onderdelen komen allemaal later .
Zo moet er ook nog een setje rvs headers op komen een afpr cai en nog meer maar alles op zijn tijd .
Eerst de onderdelen zoeken en kopen om het rijdend te krijgen .
Ik geloof dat een mx3 v6 rond de 1050 kilo zat .
En hij wordt ook helemaal gestript net als die van jou en rob . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Whitefinish Freak
Geregistreerd op: 3-4-2007 Berichten: 250 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Ma 27 Aug, 2012 20:11 Onderwerp: |
|
|
Leuk project Dennis !!
Respect voor hoe snel en goed je inmiddels een blok kan bouwen. |
|
Naar boven |
|
|
marcel21674 Freak
Geregistreerd op: 31-3-2011 Berichten: 569 Woonplaats: Heemskerk
|
Geplaatst: Di 28 Aug, 2012 8:04 Onderwerp: |
|
|
1115kg leeg, daarom heb ik een mx6 gekocht ipv.een mx3, want dat was het oorspronkelijke plan. _________________ Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen |
|
Naar boven |
|
|
louray Freak
Geregistreerd op: 9-8-2009 Berichten: 334
|
Geplaatst: Di 28 Aug, 2012 22:14 Onderwerp: |
|
|
Leuk dit. Lijkt me echt zeer verslavend. Vergeet de oliekoeler niet! |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Wo 29 Aug, 2012 20:30 Onderwerp: |
|
|
Zo van de week weer een beetje geknutseld aan het blok .
Stuurbekrachtegingpomp netjes schoon gemaakt en op het blok gezet .
Ook heb ik er even een oude water pomp op gezet zodat ik weet dat ik alle boutjes heb .
Ook gelijk een kapote dynamo erop gezet voor het idee .
Dingen die ik nog moet hebben om hem verder op te bouwen .
klepstoters (Kunnen de nokkenassen erin) , dbriem setje , waterpomp en intake .
Ik heb nog een 64mm tb liggen dus deze komt dan mooi van pas .
_________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Wo 29 Aug, 2012 21:24 Onderwerp: |
|
|
Lekker bezig weer, ga je er ook af en toe een sprintje mee trekken dan? _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Do 30 Aug, 2012 19:55 Onderwerp: |
|
|
Dat is wel de bedoeling .
De mx6 hou ik gewoon als hobbie auto en de mx3 wordt om mee te scheuren . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Herwin Freak
Geregistreerd op: 24-6-2007 Berichten: 1038 Woonplaats: Warffum
|
Geplaatst: Vr 31 Aug, 2012 8:38 Onderwerp: |
|
|
leuk project dennis
grappig dat het blokje waar ik 50.000 km mee heb gereden een 2de leven krijgt
suc6 , ik blijf dit vast wel volgen _________________ In bezit:
1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
1996 Mazda Xedos 6 2.0i v6
2004 Mazda 3 2.0 sport
1997 Mazda 626 2.5i v6(sloper)
1999 Yamaha R1
1999 Yamaha R1 |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Zo 02 Sep, 2012 12:18 Onderwerp: |
|
|
Het blok was nog in zeer goeie conditie .
Alleen het olie verbruik was hoog door slappe zuigerveren en versleten klepseals .
Alle lagers zagen er nog goed uit en hadden weinig slijtage sporen . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Vr 14 Sep, 2012 20:18 Onderwerp: |
|
|
Zo de bak is ook weer voor zo ver klaar .
De k8 was gescheurd dus die kon ik niet meer gebruiken .
Tot dat de bak er mee stopte (Alle olie eruit liep) werkte hij nog zeer goed .
Ik had ook nog een bak liggen van een v6 mx6 alleen waren hier de 2de en 3de versnelling niet zo lekker meer van .
Dus de baken uit elkaar gesloopt en van 2 bakken 1 goeien gemaakt .
De k8 tand wielen (1st 2de 3de en 4de)
En een lege mx6 bak .
En hier alles weer opbouwen .
Dit keer ben ik wel voor de 5de versnelling gegaan van de mx6 V6 bak .
Ik had er eerste een 5de in zitten van een fsde bak maar dit was een overdrive en voor het circuit nou niet echt de beste optie . (Wel lekker zuinig)
De 5de van de k8 is weer erg kort misschien voor het snelweg gebruik .
Mocht de 5de niet bevallen dan kan ik altijd nog overstappen naar de K8 versnelling .
Tot zo ver weer effe de versnelling bak .
Zit wel te denken om nu een k8 vliegwiel te nemen .
De kl vliegwiel die bij het blok zat was nog wel goed maar toch ook wel een beetje aan de zware kant .
Dus voorlopig ga ik eerst voor een k8 vliegwiel en een stock koppeling .
In de toekomst zit er toch een stage 3 koppeling in de planning maar met een k8 vliegwiel lijkt me dat geen goede optie .
Eerst het spul aan de gang krijgen .
_________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Di 16 Okt, 2012 19:32 Onderwerp: |
|
|
Zo weer een update .
Ondertussen een K8 vliegwiel gekocht en nog heel veel onderdelen over genomen van me maatje/buurman zijn oude mx3 (Rode klde).
Zo heb ik nu een complete catback systeem voor de mx3 . (3 inch)
4 cm verlagings setje (Voorlopig even goed genoeg)
cai
afpr
Veerpootbruggen
en nog genoeg klein spul .
Dat scheelt een heel hoop zoek werk en tijd . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
|