Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Ma 03 Dec, 2012 11:37 Onderwerp: |
|
|
Nieuw probleem, maar kan met bovenstaande te maken hebben, is dat af en toe het handrem lampje knippert of even ietsje langer blijft branden. Zou me niks verbazen als dat het wegglijdende gedrag in de bochten veroorzaakt. Viel me toevallig vanochtend op, maar normaal zit ik op zo'n manier met de handen dusdanig op het stuur dat ik dat lampje niet zie op het dashboard. |
|
Naar boven |
|
|
Jorn Freak
Geregistreerd op: 10-2-2012 Berichten: 154 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Ma 03 Dec, 2012 13:16 Onderwerp: |
|
|
dat kan ook komen door een te laag remvloeistof niveau _________________ MX-6 2.0i 16V '95 |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Ma 03 Dec, 2012 13:19 Onderwerp: |
|
|
Jorn schreef: | dat kan ook komen door een te laag remvloeistof niveau |
Thanks! Dat was ook wat uit t merendeel van de verhalen op mx6.com komt, dus ik ga daar vanavond eens even naar kijken |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Ma 03 Dec, 2012 20:40 Onderwerp: |
|
|
rob.showa schreef: | Die van mij is gechipt en daardoor niet uit te lezen |
Dat komt door een verkeerde checksum op de chip .
Jij heb nog een oude fullsize chip en die kunnen soms nog wel eens voor wat uitlees probleempjes zorgen . (Led blijft branden)
Mocht ik jou kant op komen neem ik wel een andere mee voor je . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Ma 03 Dec, 2012 23:25 Onderwerp: |
|
|
@Mika: niet meteen het potje bij gaan vullen.
Nivo zakt door slijten van de remmen.
Controleer de blokken en de schijven maar eens.
@Dennis: Das heel mooi.
Heb hier ook nog een airco-relais voor je in de auto zitten.
Heb inmiddels de trekhaak onder de Lupo zitten maar moet alleen de stekkers nog aansluiten/controleren voordat ik daadwerkelijk wat kan gaan trekken.
Zal waarschijnlijk wel ergens in Januari gaan worden gok ik, of niet?
@Mika: Had maar gezegd dat je op zoek was naar een veerpootbrug, heb er nog 1 liggen, gepolijst voor de voorzijde.
Deze past niet ivm de KLZE.
Moet voor mezelf een nieuwe hebben dus misschien iets voor mij om er 1 op maat te laten maken, wat gaat me dat kosten? _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Di 04 Dec, 2012 8:42 Onderwerp: |
|
|
De remmen en blokken zijn een maand, maybe 2, geleden nog gecontroleerd en waren toen tiptop in orde. Geloof dat ze er nog geen 15000 km op liggen .
Binnen een paar weken ga ik bezig met de ophanging en dan zal ik daar ook wel weer naar kijken. Het remgevoel is in ieder geval nog prima.
Wat betreft die veerpootbrug, heb je daar een foto van? Heb niet echt vertrouwen in dat ebay spul hier, maar wie weet is t wat. Dat op maat laten maken moet ik even op terugkomen. Wordt een stuk makkelijker als je me de specificaties (en liefst zelfs autocad tekening) kan aanleveren van hoe je em wil hebben |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Di 04 Dec, 2012 22:24 Onderwerp: |
|
|
Hier een foto
Het geen ikzelf in gedachten had was zoals Hoacs het heeft in de 323, maar zal dus helemaal pas gemaakt moeten worden.
Simpel maar wel zo dat het inlaatspruitstuk van de KLZE wordt ontweken want die zit momenteel in de weg. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Wo 05 Dec, 2012 8:58 Onderwerp: |
|
|
Denk dat we dan even moeten zorgen dat ik precies kan meten hoe en wat (tenzij je dat zelf wil doen natuurlijk). Heb je nog voorkeur voor het type materiaal? Alu is lichter maar buigt snel, gietijzer wordt wel wat zwaarder maar dat krijg je bijna met geen mogelijkheid gebogen |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Wo 05 Dec, 2012 12:05 Onderwerp: |
|
|
De gepolijste is vol aluminium en die van Hoacx volgens mij metaal (profiel) en daar ligt denk ik ook mijn voorkeur bij.
Opmeten kan ik zelf wel regelen, maar .......... moet eerst het blok eruit en erin zijn geweest.
Heb de bovenzijde er momenteel vanaf liggen.
Komt van het voorjaar wel.
iig bedankt. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Wo 12 Dec, 2012 10:26 Onderwerp: |
|
|
Zo, aantal onderdelen besteld uit de VS bij king6 (http://www.king6fab.com/Mx6.html)
-Rear sway bar 19mm met poly endlinks
-K6F adjustable lateral arms
-K6F upgraded trailing arms
Vooral die laatste zijn hard nodig, want die zijn erg gaar op t moment. Vandaar ook m'n problemen met het weggedrag. |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Za 15 Dec, 2012 12:50 Onderwerp: |
|
|
Oef... Zo te zien zijn de lateral arms ook goed aan vervanging toe. Bij deze wat foto's die ik vandaag op de brug gemaakt heb
Zo ziet de werkplaats eruit. Of althans een deel ervan
Gedeelte van de lateral arms + het afstelgedeelte. Dit gaat werk worden ben ik bang . Iemand een oplossing voor dat afstelstuk om te vervangen? Of zal dat niet nodig zijn omdat de nieuwe lateral arms 'adjustable' zijn? Helaas staan de huidigen er niet volledig op (maar op de brugfoto's op afstand wel), dit kwam omdat mijn telefoon een aantal keer uitviel bij t maken van foto's :S
Kokerbalk linksachter. Dit gaan we netjes schoonmaken en uiteindelijk binnen en buiten behandelen met bitumen.
En last but not least de tijdelijke Kwikfit Quick-Fix van een paar maanden geleden. De vorige keer zat 't geheel op dit punt vast met een enkele stofhoesband die geknapt was. Voor 10 euro all-in regelt de Kwikfit het zo:
En ben er stiekem toch best tevreden mee zolang t houdt . Betere oplossing komt uiteindelijk nog wel. |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Zo 03 Feb, 2013 8:45 Onderwerp: |
|
|
Gister met dank aan een kameraad van me de schokbrekers en veren omgebouwd naar de oude set van Rob. Deze set is eerst goed onderhanden genomen door Jurrien, goed getectyleerd en al .
De eerste drie wielen liepen redelijk voorspoedig. Bij het 3e wiel (rechtsachter) knapte de kop van de bout die dat ABS sensor ding op z'n plek houdt. Erg naar, dat was de enige waar ik geen vervanger voor had.
De rest moest wel met ongelofelijk veel kracht (en WD40/IMAL) losgemaakt worden :S. Afijn dat liep ook nog wel, maar toen kwamen we bij linksachter. Ook daar de ABS sensor bout afgeknapt, kan gebeuren maar jammer. Het echt echt echt nare ding was de onderste bout die losgemaakt moest worden. Twee man met momentsleutels en alle kracht en gewicht erop en het duurde nog ruim een half uur. Kijk nu al met spanning uit naar wanneer ik al die armen achter ga vervangen :S.
Verder nog olie- en brandstoffilter vervangen en de olie ververst. Over dat brandstoffilter: wat zit dat ding op een irritante plaats en wat zijn die brandstofleidingen ongelofelijk k*t van dat ding af te krijgen.
Maar al met al mag het resultaat er zijn hoor . Het blok loopt zo ongelofelijk soepel, daar kan de 2.2 dgi Vectra GTS van mn vader uit 2004 niet tegen op . En wat een wereld van verschil met die gele koni's en de apex veertjes eronder. Super super super .
Zal later nog wel een paar foto's posten van hoe (laag) de auto er nu bij staat, alsook foto's van hoe mn oude schokbrekers eruit zien. |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Ma 04 Feb, 2013 9:41 Onderwerp: |
|
|
Bij deze de foto's van de nieuwe situatie en de bovenkant van de oude schokbrekers achter. Goed aan vervanging toe dus
|
|
Naar boven |
|
|
V6Extreme Betalend Clublid
Geregistreerd op: 24-1-2013 Berichten: 317
|
Geplaatst: Ma 04 Feb, 2013 12:46 Onderwerp: |
|
|
Die schocks hebben inderdaad hun beste tijd gehad.
Die waren al een tijdje op zo te zien. |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Di 05 Feb, 2013 21:00 Onderwerp: |
|
|
Zo die zijn aardig verrot zo te zien .
Maar hij staat er zo een stukje mooier bij vindt ik als die wat lager is .
Deze foto zag ik ook pas net .
Ik had afgelopen jaar ook op de zelfde plek dat probleem .
Dit heb ik gelijk laten lassen toen .
_________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
|