Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Wo 12 Dec, 2012 19:38 Onderwerp: |
|
|
Weer wat upgrades binnen gehad.
Andere nokkenassen en klepveren van interprep.
Voor de vergelijking even de kl31 nokkenas ernaast gehouden die ik nog heb liggen.
_________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
louray Freak
Geregistreerd op: 9-8-2009 Berichten: 334
|
Geplaatst: Wo 12 Dec, 2012 20:28 Onderwerp: |
|
|
Wat gaan de veranderingen worden qua vermogen en koppel? |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Wo 12 Dec, 2012 20:54 Onderwerp: |
|
|
Minder koppel meer vermogen en vooral het toerenbereik zal anders worden.
Kl31 gaan tot 6500 ongeveer dan zakt het in, deze zouden tot boven de 7000 nog moeten presteren. Zal het wel zien als het zover komt. _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
Whitefinish Freak
Geregistreerd op: 3-4-2007 Berichten: 250 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Do 13 Dec, 2012 20:06 Onderwerp: |
|
|
Netjes... wat voor nokkenassen heb je genomen ? Van Coltcams? |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Do 13 Dec, 2012 21:55 Onderwerp: |
|
|
Deze zijn van interprep, had ook naar colt cams gekeken maar mijn voorkeur ging uit naar deze icm de klepveren, dan zou je in theorie tot boven de 8000 moeten kunnen alleen redden de oliepomp en de drijstangen dit waarschijnlijk niet.
Schijnt dat 7800 haalbaar is zonder al te veel aan te passen volgens hem. Stationair zal wel op 1100 komen te liggen ergens. _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
Whitefinish Freak
Geregistreerd op: 3-4-2007 Berichten: 250 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Vr 14 Dec, 2012 18:16 Onderwerp: |
|
|
Van Interprep ?? Ik dacht dat ze deze niet meer verkochten... goed gevonden !! |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Vr 14 Dec, 2012 18:27 Onderwerp: |
|
|
Meer dan 8000 toeren zal je niet halen .
Probleem is dat onze ecu niet meer dan 7968.75 toeren kan maken .
you can change the limiter by setting the bit as shown below in the table
(note any hex value will work the table is just a guide to show the "31.25" relationship)
hex value/rpm limit
FF = 7968.75 (maximum tuning RPM)
F0 = 7500
E0 = 7000
D0 = 6500
C0 = 6000
B0 = 5500
A0 = 5000
90 = 4500
80 = 4000
Een hoger cijfer dan FF is er niet .
Mooiste zal een megasquirt zijn of iets in die richting .
Maar het zal wel lekkerder zijn als hij zijn vermogen wat langer vast houd in hoge toeren .
Ben benieuwd hoe die gaat lopen .
Maar zijn dit de meest aggressive cams die er zijn ?
Heb ook nog zoiets in de planning voor de mx3 maar ga eerst met de kl31 rijden .
Kan altijd nog andere erin zetten . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Vr 14 Dec, 2012 20:15 Onderwerp: |
|
|
Dit zijn de inderdaad de meest agressive die er dacht ik te vinden zijn. Zij hebben maar 2 types. Coltcams heeft meer keuze.
Megasquirt of iets dergelijks is ook leuk inderdaad maar lastig zat.
Voorlopig eerst maar is zo proberen denk ik andere ecu kan altijd nog.
@whitefinsh
Zijn nog gewoon te bestellen bij interprep hoor _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Vr 14 Dec, 2012 20:59 Onderwerp: |
|
|
Ik weet wel bij wie ik eerst even check voor ik (over een jaar, misschien 2) aan een N/A build ga beginnen voor een KLG4 met ~11.5:1 compressie . Volg dit topic ook met grote interesse |
|
Naar boven |
|
|
louray Freak
Geregistreerd op: 9-8-2009 Berichten: 334
|
Geplaatst: Za 15 Dec, 2012 22:29 Onderwerp: |
|
|
Denk dat je na de nokkenassen de ecu opnieuw moet programmeren voor het beste resultaat. De vris punten verschuiven naar een hoger toerental?
Ik heb liever voor een vlakke koppel kromme over een groot gebied, dan toeren maken zonder vermogen. |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Di 25 Dec, 2012 14:20 Onderwerp: |
|
|
Zit te kijken naar de plug and play megasquirt icm een iat sensor ipv de vaf.
Eerst maar is goed inlezen hoe het werkt en wat ik nodig heb. _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Ma 22 Apr, 2013 21:58 Onderwerp: |
|
|
Afgelopen weekend met een aantal van de 323 club naar de ring geweest.
Ook 1 rondje gedaan om er even aan te ruiken, mooi circuit hoor en omgeving is ook top en wat rijden daar dikke autos zeg niet normaal.
Het bewijs
_________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Di 23 Apr, 2013 17:05 Onderwerp: |
|
|
...........JALOERS............
Het is inderdaad een heel indrukwekkend circuit, iets wat alleen maar versterkt wordt door de mooie omgeving.
Niet dat je daar op de baan tijd voor hebt om van te genieten maar het maakt indirect wel het circuit.
Jammer genoeg is het wel heel erg verslavend.
Wanneer ging je naar Dennis voor de installatie van de nokkenassen?
Het zal me allemaal benieuwen.
Kunnen we binnenkort met zijn 3-en naar een dynobank om alles af te stellen en te kijken wat alles nu gedaan heeft. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
|