Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Zo 12 Mei, 2013 22:08 Onderwerp: |
|
|
De procedure is om em in diagnose te zetten, dan die schroef bij te draaien totdat je de ventilatoren aan hoort slaan en dan weer ietsje terug. |
|
Naar boven |
|
|
marcel21674 Freak
Geregistreerd op: 31-3-2011 Berichten: 569 Woonplaats: Heemskerk
|
Geplaatst: Ma 13 Mei, 2013 4:16 Onderwerp: |
|
|
rob.showa schreef: | Quote: | Dus in de diagnose stekker eerst gnd en Ten doorverbinden, alle verbruikers afschakelen en dan afregelen met de stationairschroef op het gasklephuis |
Met het afstellen hebben we de diagnosestekker niet overbrugd, zou het daar aan kunnen liggen? |
Dat kan heel goed, als je hem niet in diagnose zet gaat je stappenmotor het toerental corrigeren naar wat de ecu zegt dat het moet zijn. Vervolgens draai jij je luchtomloop helemaal dicht of open, omdat het stationair schijnbaar niet veranderd. _________________ Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Ma 13 Mei, 2013 23:11 Onderwerp: |
|
|
Mika schreef: | De procedure is om em in diagnose te zetten, dan die schroef bij te draaien totdat je de ventilatoren aan hoort slaan en dan weer ietsje terug. |
Heb het vandaag geprobeerd maar als ik een paperclip tussen ten & grnd prik begint de ventilator al meteen te lopen.
Ben wel wat aan het draaien geweest en momenteel blijft hij hoorbaar stabieler lopen.
Er zat namelijk wat gezwabber in. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Ma 13 Mei, 2013 23:19 Onderwerp: |
|
|
Ik heb net een mail van Mazdaratie gechecked en kom tot de conclusie dat ik de benzinedrukmeter wat hoog afgesteld heb staan.
Ik ga dit morgen nog even herstellen en kijken hoe hij daarna loopt en opnieuw afregelen.
Hij staat momenteel op 3.8 bar terwijl 2.9-3.1 volgens Dennis optimaal moet zijn. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Di 14 Mei, 2013 9:19 Onderwerp: |
|
|
Quote: | The "voltmeter method" is a bunch of crap.
You absolutely must use the fan method to accurately set your TPS, because it also has an internal idle switch (this is why it has three wires and not two).
The idle switch should be set with the throttle closed, and you guessed it, in diagnostic mode, the fan comes on when the idle switch is tripped.
You must remember, that the ECU uses ranges to determine where you have the throttle (it's an 8 bit A/D conversion), not a smooth continuum. So, having it a few millivolts one way or the other makes absolutely no difference, unless your TPS is faulty. You should ideally have it set such that the idle switch just barely sets with your foot off of the accelerator pedal. |
Even Snailman quoten. Die man is geen onbekende wanneer het om deze dingen gaat. Bron dit topic:
http://www.mx6.com/forums/2g-mx6-general/146110-tps-adjust-procedures.html
Lees net trouwens dat ik waarschijnlijk in eerste instantie t zelf misschien wel verkeerd begrepen heb een paar posts terug . Ah hoe heerlijk om dingen te leren en af en toe grandioos op je bek te gaan (heb t over mezelf nu) |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Di 14 Mei, 2013 22:43 Onderwerp: |
|
|
Tussen de middag de FPR terug geschroeft naar 3,1 Barr / 45 Psi en nu lijkt hij ook lekkerder te lopen.
Nog even met behulp van een paperclip Ten & Grnd verbonden en de mengselschroef verdraaid totdat ik tevreden was met het toerental.
Morgen weten we wat alles uit heeft gehaald.
Om 11.00 uur staat de afspraak bij kwik-fit voor APK & uitlijnen. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Wo 15 Mei, 2013 11:52 Onderwerp: |
|
|
Ben benieuwd! _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
V6Extreme Betalend Clublid
Geregistreerd op: 24-1-2013 Berichten: 317
|
Geplaatst: Wo 15 Mei, 2013 15:52 Onderwerp: |
|
|
Ik denk glansrijk er doorheen |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Wo 15 Mei, 2013 21:57 Onderwerp: |
|
|
Op zich weinig problemen maar door tijdgebrek morgen terug.
Wat waren de punten:
-roestvorming op de remschijven achter -> extra aan het remmen geweest met de handrem.
-Handrem werkte alleen linksachter -> deze terplekke afgesteld (inbusbout achterop de klauw).
-CO ........... met veel draaien krijg ik hem niet beter dan 0.61 (zonder kat).
Morgen daarom aan het eind van de dag terug en hopen dat we om 17.00 uur geen steekproef meer krijgen.
Daarna rustig op zoek naar een sportkat, iemand een idee hoe lang deze moet zijn / waar voordelig te koop? _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
marcel21674 Freak
Geregistreerd op: 31-3-2011 Berichten: 569 Woonplaats: Heemskerk
|
Geplaatst: Do 16 Mei, 2013 6:03 Onderwerp: |
|
|
rob.showa schreef: | Op zich weinig problemen maar door tijdgebrek morgen terug.
Wat waren de punten:
-roestvorming op de remschijven achter -> extra aan het remmen geweest met de handrem.
-Handrem werkte alleen linksachter -> deze terplekke afgesteld (inbusbout achterop de klauw).
-CO ........... met veel draaien krijg ik hem niet beter dan 0.61 (zonder kat).
Morgen daarom aan het eind van de dag terug en hopen dat we om 17.00 uur geen steekproef meer krijgen.
Daarna rustig op zoek naar een sportkat, iemand een idee hoe lang deze moet zijn / waar voordelig te koop? |
Dan moet je toch ergens een probleempje hebben, hij moet daar makkelijk onder kunnen. Mijne had vorig jaar 0,4 zonder kat. _________________ Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Do 16 Mei, 2013 7:37 Onderwerp: |
|
|
Hier was hij na het plaatsen van de verstelbare pulley's in eerste instantie ook lager,namelijk 0.27
Nadeel is dat ze bij kwik-fit alleen maar aan de stelschroef kunnen draaien en verder geen apperatuur hebben.
Mag ik vragen op hoeveel graden voorontsteking jij die van jou heb staan Marcel?
Hier is hij op 8 graden gezet en loopt hij op gehoor netjes.
Wel wat hoger in de toeren (850-900rpm). _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
marcel21674 Freak
Geregistreerd op: 31-3-2011 Berichten: 569 Woonplaats: Heemskerk
|
Geplaatst: Do 16 Mei, 2013 8:01 Onderwerp: |
|
|
rob.showa schreef: | Hier was hij na het plaatsen van de verstelbare pulley's in eerste instantie ook lager,namelijk 0.27
Nadeel is dat ze bij kwik-fit alleen maar aan de stelschroef kunnen draaien en verder geen apperatuur hebben.
Mag ik vragen op hoeveel graden voorontsteking jij die van jou heb staan Marcel?
Hier is hij op 8 graden gezet en loopt hij op gehoor netjes.
Wel wat hoger in de toeren (850-900rpm). |
Volgens mij staat die van mij op 9 a 10. Mijne loopt wel wat langzamer stationair op 750rpm. _________________ Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Do 16 Mei, 2013 8:10 Onderwerp: |
|
|
Bedankt Marcel,
Was hier ook al aan het zoeken op voorontsteking en las net dat Dennis dit ook aan gaf.
Als ik vanmiddag bij kwik-fit ben draai ik de bouten wel los en geef er wel een klopje tegenaan en hopelijk gaat hij dan voldoende omlaag aangezien hij nu dus de ontsteking iets te laat geeft. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
marcel21674 Freak
Geregistreerd op: 31-3-2011 Berichten: 569 Woonplaats: Heemskerk
|
Geplaatst: Do 16 Mei, 2013 9:40 Onderwerp: |
|
|
succes. _________________ Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Do 16 Mei, 2013 18:16 Onderwerp: |
|
|
Denk toch wel dat je een kat nodig gaat hebben rob voor de co. Vergeet niet dat jij een klze heb en marcel een stock klde. Volgens mij wil dit nog wel iets schelen kwa uitstoot weet niet of marcel ook nog de egr erop heeft?
Heb hem zelf er wel onder zitten met keuren maar ben het helaas ook verplicht ivm bouwjaar.
Voor de rest zal het wel lukken als ik het zo lees. _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
|