Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Nieuwe velgen , maar wat voor banden maat??
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Design
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
grouphug
Freak


Geregistreerd op: 18-4-2013
Berichten: 11

BerichtGeplaatst: Wo 29 Mei, 2013 14:16    Onderwerp: Reageer met quote

je kan ook gewoon online bij bandensite´s de informatie over je auto invoeren en dan kan de maat berekent worden. Ik heb dit zelf namelijk ook gehad ik moest begin dit jaar nieuwe banden hebben (allebei de winterbanden kapot gereden Embarassed ) en ik had echt totaal geen idee van welke maten ik nodig had, garage gesloten dus toen maar online gaan kijken en zo lastig was t niet om achter de maten te komen, je kan bij vragenpagina´s kijken en dan staat er gewoon beschreven hoe je achter de bandenmaat kan komen. Als je er niet achter komt kan je altijd nog ff opbellen he Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Wo 29 Mei, 2013 15:44    Onderwerp: Reageer met quote

Behalve dat dit een oude thread is: wat je zegt klopt maar half. In 2010 vroeg iemand welke maat banden er op zn 18" velgen moeten om t allemaal nog passend te maken. Een bandensite zoals jij aan zou raden geeft bij invoer van je kenteken alleen de standaard maat (in ons geval 15" (en dan specifiek 205/55)).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
grouphug
Freak


Geregistreerd op: 18-4-2013
Berichten: 11

BerichtGeplaatst: Wo 29 Mei, 2013 16:01    Onderwerp: Reageer met quote

Mika schreef:
Behalve dat dit een oude thread is: wat je zegt klopt maar half. In 2010 vroeg iemand welke maat banden er op zn 18" velgen moeten om t allemaal nog passend te maken. Een bandensite zoals jij aan zou raden geeft bij invoer van je kenteken alleen de standaard maat (in ons geval 15" (en dan specifiek 205/55)).


dit had ik niet gezien.. dan hoef je er ook verder niet op in te gaan lijkt me maar iig ik ken wel een bandensite die dit wel voor je kan uitvinden en anders kan je altijd contact opnemen met die sites dan zoeken ze t ook wel voor je uit, zo moeilijk is t niet om om hulp te vragen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marcomazda
Freak


Geregistreerd op: 19-7-2013
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Di 23 Jul, 2013 13:35    Onderwerp: Reageer met quote

Daar heb je gelijk in grouphug! Ik snap eigenlijk ook niet wat t uitmaakt als t n oude thread is! Als iemand tips heeft of nog iets wilt zeggen dan geeft t toch niet? Ik dacht dat dat juist was waar forums omgingen.. gewoon met elkaar praten over allerlei onderwerpen.. mja
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Di 23 Jul, 2013 14:10    Onderwerp: Reageer met quote

Prima, maar halve en onvolledige informatie heeft niemand wat aan.
Je kan niet zonder meer zeggen dit past wel en dit past niet. Het is afhankelijk van je wielkassen en welke ophanging je gebruikt alsmede de ET waarde en breedte van je velg en dan verschilt het nog per bandenmerk. Zeker wanneer je van standaard 15" naar een 18" wil, waarmee je al bijna aan de limiet komt wat onze auto's kunnen hebben, is algemeen advies van een willekeurige bandensite absoluut NIET voldoende.

Goeie binnenkomer trouwens Marco. Welkom hoor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 23 Jul, 2013 22:02    Onderwerp: Reageer met quote

Zelf heb ik 225/45-17"x7,5JJ onder de auto zitten.
De ET waarde moet ik jullie verschuldigd blijven.
Waar ik wel achter kwam is dat aan de binnenzijde nog minimaal ruimte was bij de schokbrekers maar aan de buitenzijde raakte ik de wielkassen met het inveren.
Deze zijn door Sebas omgerold zodat dit probleem weg is.
215 breed is geen probleem en doen hoeft er ook niks gerold te worden.
Maar zoals Mika al zei: de ET waarde is van heel grote invloed!!
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR


Laatst aangepast door rob.showa op Ma 29 Jul, 2013 11:43, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
marcomazda
Freak


Geregistreerd op: 19-7-2013
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Ma 29 Jul, 2013 8:20    Onderwerp: Reageer met quote

eens! Bedankt! Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Design Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group