Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Gezocht Luchtmassameter en complete ontsteking module

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Gevraagd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Metrapollis
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 5-3-2012
Berichten: 70
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Ma 18 Aug, 2014 19:20    Onderwerp: Gezocht Luchtmassameter en complete ontsteking module Reageer met quote

Beste forum lezers,

Wie o wie heeft nog een luchtmassameter KL02 en een complete ontstekingmodule liggen??
Graag jullie reactie

Mvg metrapollis
_________________
Mx6 klze 2.5l full size chip by Mazdarati
Bmw E36 cabrio
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam MSN messenger
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Di 19 Aug, 2014 6:11    Onderwerp: Reageer met quote

LMM heb ik er nog 2. Distributeur niet helaas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Metrapollis
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 5-3-2012
Berichten: 70
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Di 19 Aug, 2014 7:42    Onderwerp: Reageer met quote

Mika schreef:
LMM heb ik er nog 2. Distributeur niet helaas.


Wat is de vraag prijs??
Wat bedoel je met Distributeur?? ben opzoek naar een ontstekingmodule (stroomverdeler) dat je onsteking regelt.
_________________
Mx6 klze 2.5l full size chip by Mazdarati
Bmw E36 cabrio
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam MSN messenger
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Di 19 Aug, 2014 8:10    Onderwerp: Reageer met quote

Metrapollis schreef:
Mika schreef:
LMM heb ik er nog 2. Distributeur niet helaas.


Wat is de vraag prijs??
Wat bedoel je met Distributeur?? ben opzoek naar een ontstekingmodule (stroomverdeler) dat je onsteking regelt.

Same thing, mijn term is een letterlijke vertaling van distributor uit het Engels Smile. Hang meer rond op de Amerikaanse websites omdat daar veel en veel meer info te vinden is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Wo 20 Aug, 2014 7:45    Onderwerp: Reageer met quote

Vraagt een klein beetje handigheid, maar werkt perfect:
http://www.ebay.nl/itm/IGNITION-MODULE-MITSUBISHI-J885-MAZDA-MX3-MX6-CHRYSLER-STRATUS-FORD-PROBE-J888-/161271885479?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item258c8daea7&_uhb=1

zie topic:
http://www.mx6.nl/phpbb2/viewtopic.php?t=4702
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Metrapollis
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 5-3-2012
Berichten: 70
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Di 26 Aug, 2014 7:23    Onderwerp: Reageer met quote

Marcel,

Wat waren de symptomen bij jou?

Bij mij is de situatie dat mijn motor Stationeer heel erg onregelmatig loopt en na een tijdje steeds uitvalt ook klink de motor ook heel zwaar. En als ik op de snelweg rij dan kan ik niet harder dan 140 rijden.
Had jij het zelfde?
_________________
Mx6 klze 2.5l full size chip by Mazdarati
Bmw E36 cabrio
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam MSN messenger
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Wo 27 Aug, 2014 7:03    Onderwerp: Reageer met quote

Metrapollis schreef:
Marcel,

Wat waren de symptomen bij jou?

Bij mij is de situatie dat mijn motor Stationeer heel erg onregelmatig loopt en na een tijdje steeds uitvalt ook klink de motor ook heel zwaar. En als ik op de snelweg rij dan kan ik niet harder dan 140 rijden.
Had jij het zelfde?


Bij mij was de nokkenassensor defect, dat uitte zich in moeilijk starten maar verder ook niet. Reed verder eigenlijk prima.

Heb je de ecu al eens uitgelezen?
Staat de ontsteking wel op tijd?, bij te veel voor of na ontsteking gaat de motor ook heel zwaar klinken en onregelmatig lopen.
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Metrapollis
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 5-3-2012
Berichten: 70
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Wo 27 Aug, 2014 8:50    Onderwerp: Reageer met quote

marcel21674 schreef:
Metrapollis schreef:
Marcel,

Wat waren de symptomen bij jou?

Bij mij is de situatie dat mijn motor Stationeer heel erg onregelmatig loopt en na een tijdje steeds uitvalt ook klink de motor ook heel zwaar. En als ik op de snelweg rij dan kan ik niet harder dan 140 rijden.
Had jij het zelfde?


Bij mij was de nokkenassensor defect, dat uitte zich in moeilijk starten maar verder ook niet. Reed verder eigenlijk prima.

Heb je de ecu al eens uitgelezen?
Staat de ontsteking wel op tijd?, bij te veel voor of na ontsteking gaat de motor ook heel zwaar klinken en onregelmatig lopen.


Het gebeurde tijdens het rijden, zelf dacht ik dat de distributieriem van tand is versprongen maar dat zou ik haast niet kunnen geloven of dat de oorzaak is. Ontsteking is sinds de motor swap al die tijd op de zelfde plek.
Bij het uit lezen kreeg ik wel een fout code 10 (luchtmassa meter) Maar na dat ik mijn ECU gereset hebt kreeg ik die fout code niet meer.
Heb wel een stukje gereden in de hoop dat die fout code weer terug komt maar ik denk niet dat ik een grote stuk heb gereden, in ieder geval niet groot genoeg dat de ecu het kan detecteren.
_________________
Mx6 klze 2.5l full size chip by Mazdarati
Bmw E36 cabrio
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam MSN messenger
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Do 28 Aug, 2014 7:04    Onderwerp: Reageer met quote

Metrapollis schreef:


Het gebeurde tijdens het rijden, zelf dacht ik dat de distributieriem van tand is versprongen maar dat zou ik haast niet kunnen geloven of dat de oorzaak is. Ontsteking is sinds de motor swap al die tijd op de zelfde plek.
Bij het uit lezen kreeg ik wel een fout code 10 (luchtmassa meter) Maar na dat ik mijn ECU gereset hebt kreeg ik die fout code niet meer.
Heb wel een stukje gereden in de hoop dat die fout code weer terug komt maar ik denk niet dat ik een grote stuk heb gereden, in ieder geval niet groot genoeg dat de ecu het kan detecteren.


De distributie verspringen, zou natuurlijk wel kunnen. De hydraulische spanners van de V6'en willen nog wel eens stuk gaan, dus...
Zou het rauwe lopen en de top van 140km/h wel kunnen verklaren..
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Gevraagd Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group