Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
motor onder plaat

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Gevraagd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 30 Sep, 2014 20:38    Onderwerp: motor onder plaat Reageer met quote

Ik ben van plan de aerodynamica van de MX6 wat te verbeteren en ben daar voor op zoek naar de kunststof afwerking die, ik dacht, onder de MX6 zat vroeger.
In het verleden hebben er verschillende kunststof delen onder de auto gezeten maar bij de garage blijkt dit ooit weggegooid te zijn.
Heeft iemand nog wat liggen?
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Wo 01 Okt, 2014 10:36    Onderwerp: Re: motor onder plaat Reageer met quote

dubbelpost
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen


Laatst aangepast door marcel21674 op Wo 01 Okt, 2014 12:30, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Wo 01 Okt, 2014 10:57    Onderwerp: Re: motor onder plaat Reageer met quote

marcel21674 schreef:
rob.showa schreef:
Ik ben van plan de aerodynamica van de MX6 wat te verbeteren en ben daar voor op zoek naar de kunststof afwerking die, ik dacht, onder de MX6 zat vroeger.
In het verleden hebben er verschillende kunststof delen onder de auto gezeten maar bij de garage blijkt dit ooit weggegooid te zijn.
Heeft iemand nog wat liggen?


Wat is het doel, verbruik verbeteren? Want dan is het een waste of time and money. Dan zijn er andere alternatieven die veel meer effect hebben denk ik. Heeft denk ik meer zin om de motor en aandrijving te optimaliseren.

Zorgen voor meer motor vermogen, langere eindoverbrenging. De auto gewicht laten verliezen. motor niet onnodig laten draaien. En vooral dat laatste, daar verkijk je je op. In 4 maanden tijd heeft het start stop systeem van onze cx5 al 3 uur bespaart op brandstof. Duis stationair draaien voor een stoplicht etc. en dat had nog veel meer kunnen zijn.
Wat ook enorm scheelt is wat langzamer rijden, geen 120 maar 105 en een constante snelheid blijven rijden.
Had op deze manier met de cx5 een verbruik tussen de 1 op 20 en 1 op 23 op de a2 richting utrecht. Rijdt ik 120 a 130, dan zit ik op een verbruik van 1 op 15 a 1 op 16 hooguit.

_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Wo 01 Okt, 2014 18:33    Onderwerp: Re: motor onder plaat Reageer met quote

marcel21674 schreef:
marcel21674 schreef:
rob.showa schreef:
Ik ben van plan de aerodynamica van de MX6 wat te verbeteren en ben daar voor op zoek naar de kunststof afwerking die, ik dacht, onder de MX6 zat vroeger.
In het verleden hebben er verschillende kunststof delen onder de auto gezeten maar bij de garage blijkt dit ooit weggegooid te zijn.
Heeft iemand nog wat liggen?


Wat is het doel, verbruik verbeteren? Want dan is het een waste of time and money. Dan zijn er andere alternatieven die veel meer effect hebben denk ik. Heeft denk ik meer zin om de motor en aandrijving te optimaliseren.

Zorgen voor meer motor vermogen, langere eindoverbrenging. De auto gewicht laten verliezen. motor niet onnodig laten draaien. En vooral dat laatste, daar verkijk je je op. In 4 maanden tijd heeft het start stop systeem van onze cx5 al 3 uur bespaart op brandstof. Duis stationair draaien voor een stoplicht etc. en dat had nog veel meer kunnen zijn.
Wat ook enorm scheelt is wat langzamer rijden, geen 120 maar 105 en een constante snelheid blijven rijden.
Had op deze manier met de cx5 een verbruik tussen de 1 op 20 en 1 op 23 op de a2 richting utrecht. Rijdt ik 120 a 130, dan zit ik op een verbruik van 1 op 15 a 1 op 16 hooguit.


Aangezien de auto alleen op het circuit rijdt gaat het mij niet om het verbruik Laughing
Dat zuinig rijden doe ik met de Lupo 3L waar ik een gemiddeld jaarverbruik van 1:27,6 mee haalde afgelopen jaar.
Gaat me meer om wat extra bescherming aan de onderzijde, een wat hogere bedrijfstemperatuur en een betere flow onder de auto door.
Auto gaat uiteindelijk nog iets lager bij de grond als dat hij nu is, vooral achter en na het plaatsen van de nieuwe ophanging wil ik dat nog iets verder optimaliseren.
Verder nog wat extra koeling richting de remmen en waarschijnlijk een rolkooi.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Gevraagd Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group