Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Wat is sneller: MX-3 KLZE of een MX-6 KLDE?
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Vr 05 Mei, 2006 17:58    Onderwerp: Wat is sneller: MX-3 KLZE of een MX-6 KLDE? Reageer met quote

Zie hier het resultaat Cool Laughing
http://www.shadowsquad.nl/uploads/masha2.mpg
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Vr 05 Mei, 2006 18:14    Onderwerp: Reageer met quote

had het filmpje al ergens gezien
Met een of ander commentaartje.
En ja wat is er dan waar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Vr 05 Mei, 2006 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

Sja, wat is waar. Hij wil er maar wat graag voorbij terwijl ik uitloop.
Ik had het zelf niet verwacht overigens en maakte al ruimte om hem erlangs te laten, maar dat gebeurde dus niet.
Zijn blok loopt prima, geen reden om aan te nemen dat er iets niet goed is.
Wat er dan aan de hand is, geen idee. Hij heeft wel veel audio maar dan nog....
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Vr 05 Mei, 2006 21:08    Onderwerp: Reageer met quote

heheh dan loopt jou klde gewoon super Smile
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Paul Jenner
Freak


Geregistreerd op: 14-6-2002
Berichten: 1335
Woonplaats: Den Haag, Nederland

BerichtGeplaatst: Vr 05 Mei, 2006 21:21    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie grijns op dat smoelwerk van je Smile

Leuk filmpje hoor. Hoe kan het nou dat hij er niet voorbij komt ? Wat heb jij aan je motor veranderd dan ?


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl


We've got everything you need - Satisfaction guaranteed !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Sander
Freak


Geregistreerd op: 14-6-2002
Berichten: 2117

BerichtGeplaatst: Vr 05 Mei, 2006 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb wel een vermoeden. Fullsize heeft 177pk op de wielen volgens de dyno. Zo'n KLZE schijnt 200pk te hebben maar dat is niet op de wielen! Er gaat nog heel wat pk verloren door de aandrijving. Komt nog bij dat de versnellingsbakken van de MX-3 en MX-6 van elkaar verschillen.
_________________
Mazda6 Sportbreak 2.0 CiTD 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Vr 05 Mei, 2006 21:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een ander luchtfilter, uitlaat, geen kat en een andere chip.
Dat samen maakt een aardig verschil.
Voorspellingen over pk's doe ik liever niet, ik wil em graag op een goede dynobank hebben zodat ik weet wat ie doet.
Een mobiele bank ben ik al eens op geweest maar daar heb ik niet zoveel vertrouwen in. Daar wordt naar de verwachte pk's toe gerekend en gecorrigeerd. Niet erg realistisch iig in mijn beleving.
De eerste echte bank waar ik op wilde paste niet omdat m'n auto te laag was Confused Dat was echt heel jammer vond ik.
Ik ben nu op zoek naar een bank waar ze maar 1 rol hebben waar de wielen óp staan ipv op 2 rollen.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Robii San
Freak


Geregistreerd op: 11-1-2005
Berichten: 829

BerichtGeplaatst: Vr 05 Mei, 2006 21:42    Onderwerp: Reageer met quote

had sam ook al gesproken.. die is al ijverig een nieuwe luchtfilter aant kopen.. daarna gaan wij ook even een sprintje doen.. wel zonder nos...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Vr 05 Mei, 2006 21:44    Onderwerp: Reageer met quote

Sander schreef:
Ik heb wel een vermoeden. Fullsize heeft 177pk op de wielen volgens de dyno. Zo'n KLZE schijnt 200pk te hebben maar dat is niet op de wielen! Er gaat nog heel wat pk verloren door de aandrijving. Komt nog bij dat de versnellingsbakken van de MX-3 en MX-6 van elkaar verschillen.


Ja dat bedoel ik Sander. Die uitslag van 177 pk is naar mijn idee niet correct.
Bovendien had ik toen die andere chip er nog niet in.
Daarom wil ik op een 'echte' bank, zodat ik een realistisch beeld van het vermogen krijg.

[EDIT: Ik heb mijn handtekening gewijzigd, daar stond de vermelding van 177 pk nog in.]
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
fr3d
Freak


Geregistreerd op: 29-10-2004
Berichten: 1463

BerichtGeplaatst: Vr 05 Mei, 2006 22:40    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Ik heb wel een vermoeden. Fullsize heeft 177pk op de wielen volgens de dyno. Zo'n KLZE schijnt 200pk te hebben maar dat is niet op de wielen! Er gaat nog heel wat pk verloren door de aandrijving. Komt nog bij dat de versnellingsbakken van de MX-3 en MX-6 van elkaar verschillen


Er stond 177 BHP ,dat is brake horse power en dat is niet bij de wielen . Dan had er WHP -> Wheel horse power gestaan
_________________
tja geen mazda meer ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
jasper
Freak


Geregistreerd op: 28-12-2005
Berichten: 464
Woonplaats: Hellevoetsluis

BerichtGeplaatst: Za 06 Mei, 2006 1:45    Onderwerp: Reageer met quote

zeker dat ik ook graag wil weten wat die chip van jouw doet Sebas. wel gek hoor zo'n KLZE zit gewoon je stof te happen Bizar gek Razz
_________________
-Mazda 3MPS- Cobb Front Mounted Intercooler- Cobb SF Intake - Cobb Turbo Inlet - Cobb Turbo Downpipe - Protegegarage Turbo Manifold - Turbo XS Hybrid Blow off valve - Cobb SwayBars - Denso HR8 Sparkplugs - MDS DashHawk - Piazini Chipped -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Za 06 Mei, 2006 4:16    Onderwerp: Reageer met quote

Het is natuurlijk wel zo dat de klze in japan 200pk moet doen.
Hier gebruiken ze een ander octaangehalte benzine waardoor het aantal pk, een beetje zakt tot een 190 pk
En heeft sam er ook een klze ecu in zitten of gewoon van de klde
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Za 06 Mei, 2006 8:38    Onderwerp: Reageer met quote

Sam heeft een KL36 ecu. Een originele die bij de motor hoort.
En idd Willem het octaangehalte hier is aardig minder.
In Japan boven de 100 en hier meestal 95.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
fr3d
Freak


Geregistreerd op: 29-10-2004
Berichten: 1463

BerichtGeplaatst: Za 06 Mei, 2006 8:49    Onderwerp: Reageer met quote

ik weet niet of het octaan gehalte zoveel zal uitmaken.
het zal toch niet zo zijn dat voor elke octaan een pk geteld wordt ?

Wellicht zit de kat. verstopt van Sam , dat heb ik ook gehad.
Sebas zat ook alleen in de auto en sam zijn auto zit vol aan electronica ( gewicht)
dat kan je ook allemaal meetellen.

Ik denk dat Sebas ook dicht tegen de 200 pk aan zit, ±190
dus dan is het verschil niet meer zo groot.
en met 100 kg meer in de auto is de pk winst weg van de klze
_________________
tja geen mazda meer ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Za 06 Mei, 2006 9:17    Onderwerp: Reageer met quote

Een ander octaangehalte maakt zeker wat uit hoor. De knock-sensor bepaalt of de ontsteking vroeger kan of niet. Dat resulteert in meer vermogen bij een hoger octaangetal.
Sam heeft geen kat meer waardoor ik wel meer pk's zou verwachten bij hem.
Zijn mx3 is standaard 50 kg lichter dan een standaard mx6.
Dan, bijrijder + audio zou hem dan 50 kg in het nadeel brengen: 70 kilo voor de bijrijder en 30 kg (is aardig wat hoor) maakt 100 kg.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group