Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
de mx6 leijker gemaakt en er voor betaald
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
fr3d
Freak


Geregistreerd op: 29-10-2004
Berichten: 1463

BerichtGeplaatst: Zo 06 Aug, 2006 13:23    Onderwerp: de mx6 leijker gemaakt en er voor betaald Reageer met quote

Vrijdag 4 augustus heb ik mijn auto weer opgehaald.
Helaas voor mij is er na 3 weken wachten niet het resultaat wat ik had verwacht.
Sterker nog , er is nu betaald om mijn auto lelijker te maken dan dat ie was.

Even het begin.
Ik dacht dat ik een goede spuiter gevonden had voor mijn auto. Ik was eens bij hem thuis en toen was hij bezig met het opbouwen van een mooie bmw, deze had hij die week gespoten vertelde ze mij. Ik vroeg dat aan de jongen bij de auto hoorde en die bevestigde dat.
We kwamen een bedrag overeen , en hij zei dat ie een weekje nodig had voor de auto.

3 weken geleden was het zover , mijn auto zou gespoten worden.
Ik bracht hem daar, maakte een foto van de km stand, en ging er vandoor.

Een paar dagen erna belde hij mij op. Zijn dochter was van de trap gevallen en moest naar het ziekenhuis. Ik toonde alle begrip, wenste zijn dochter alle beterschap en zei dat de auto minder belangrijk was als zijn dochter en dat ik wel begrip had dat het iets langer zou duren.
Ik moest 2 dagen later in de buurt zijn en besloot eens langs te rijden om te kijken hoever hij was. Ook had hij mij gebeld om meer aanbetaling omdat hij allemaal spullen moest kopen en hij had roest gevonden op mijn zonnedak.
Nou prima. Ik kwam daar aan en stond mijn auto te bekijken , de motorkap was geschuurd.
Hij kwam er aanlopen en vertelde wat hij allemaal gedaan had. Ik vroeg naar hem hoe hij naar het ziekenhuis ging omdat ik wist dat hij geen auto had. Hij vertelde mij dat mijn auto daarvoor gebruikt werd. Ik zei best, maar dat had je wel eens kunnen vragen en zolang ik de auto maar heel en met een volle tank terug krijgt. Daar stemde hij mee in.

Alles ging goed met zijn dochter, hij had alleen weer extra geld nodig voor huur van de spuitkabine ed. Ik zei dat hij een klein beetje krijgen kon. Hij kwam dat halen. De auto was toen geschuurd , en volgens hem spuitklaar.

4 dagen later belde zijn vrouw mij op. De spuiter waas erg ziek geworden en kon niet verder met mijn auto. Ik wenste hun alle beterschap. Ik belde op om te vragen hoe het ging. Ik kreeg te horen dat de man niet praten kon en hele dagen op bed lag.

na weer een paar dagen belde ik en was er geen verbetering. Ik zei dat ik de wagen kwam halen omdat er toch geen uitzicht was op herstel van de man. Ik heb dan liever de auto voor de deur staan zodat ik hem toch kon gebruiken.

Ik haalde de auto op, alleen de vrouw was thuis. Alle spullen laden we in de auto en toen stapte ik weer in de mx. Het eerste wat mij opviel , de deurbekleding zat los en er was veel geremd. Mijn velgen waren erg zwart van de remstof.
Ik starte de auto , gelukkig hij doet het. Er was mij toch een onaangenaam gevoel bekropen.
Alleen de tank was erg leeg , zo leeg dat het lampje continu brande. Even een blik op de km-stand vertelde mij dat er ruim 400km mee gereden was.
De eerste meters met de auto waren vreem. Ik moest erg wennen en was bang dat er wat kapot zou zijn. Tot nu toe heb ik het idee dat dat niet het geval is. Auto gehaald en ik ging gelijk naar spuitbedrijven voor offertes.

Al snel kwam ik er achter dat het gedane werk gewoon niet goed was. Ook de al aangekochte verf was van een dubieus merk waar de bedrijven niet mee wilde werken.
Je begrijpt dat ik er niet vrolijker van werd.

Bij een van de spuitbedrijven werd ik aangesproken door een man die mij een stuk achtervolgd was. Het komt er opneer dat de man die mijn auto zou spuiten niet goed werk leverde. Zelfs zo slecht dat sommige hun auto naar de sloop gebracht hebben omdat het herstellen van het gedane werk zeer kostbaar was geworden.
Geschrokken van het verhaal heb ik er met mijn vrouwtje eens goed over gepraat. Na nog meer offertes , met allemaal de conclusie dat het schuurwerk slecht was.
Diverse berekende mij kosten voor waar ik niet vrolijk van werd.
Via John (Thanx!!) heb ik nu ook contact met Pascal. Dus uiteindelijk komt het wel goed.

Er valt wel meer te vertellen , maar mijn pen raakt leeg. Als toegift heb ik nog getracht mijn geld terug te krijgen. Er is mij vanalles beloofd maar ik ga er maar van uit dat ik het geld kwijt ben.

Dat was het verhaal , foto’s volgen nog van hoe de auto er nu bijstaat. De volgende keer dat ik foto’s plaats is wanneer ik weer kan lachen en naast een mooie bolide sta…
_________________
tja geen mazda meer ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Robii San
Freak


Geregistreerd op: 11-1-2005
Berichten: 829

BerichtGeplaatst: Zo 06 Aug, 2006 13:56    Onderwerp: Reageer met quote

had het verhaal al via telefoon gehoord en het is zeer triest...
Je zou er rechtmatige stappen tegen kunnen nemen, weet niet in hoeverre je bewijs moet hebben...
In ieder geval succes eerst en we zien de fotos idd wel als ie er weer strak bij staat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
extreme blue
Freak


Geregistreerd op: 22-11-2005
Berichten: 188
Woonplaats: Voorschoten

BerichtGeplaatst: Zo 06 Aug, 2006 14:07    Onderwerp: Reageer met quote

Wat een ongeloofelijk laaielichter is dit zeg. Wat een verhaal. Dat hij jou auto gebruikt om zijn dochter naar het ziekenhuis te brengen zonder het aan jou te vragen, wat een brutaliteit. Sorry daar klopt echt helemaal niets van.Goed dat je een foto hebt gemaakt van je kilometer stand. 400 kilometer ermee gereden, dan is ie zeker naar Deltzijl op en neer gegaan.
Ik denk dat je toch moet proberen om je geld terug te krijgen, misschien via buro voor Rechtshulp.
Ik mag dit soort lui niet, daar gaan mijn haren van overeind staan. Je geeft je auto in goed vertrouwen aan iemand en die gaat er vrolijk 400 km mee rijden.

Fred ik wens je heel veel succes

Groetjes Elzelien
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Edwin
Freak


Geregistreerd op: 31-8-2005
Berichten: 627
Woonplaats: Crownsmountain

BerichtGeplaatst: Zo 06 Aug, 2006 14:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vond het al lang duiren voordat er wat nieuws was te vertellen iover je MX. Maar nu is dus duidelijk waarom dat zolang duurde.

Ik hoop dat je nog iets van je geld terug kunt zien. En dat je auto uiteindelijk er weer in een goede staat bij mag staan.

Suc666
_________________
Former owner of a MX6 V6 (now Herwin's)
Saab 9-3 met 250pk en 360nm
Goodridge remleidingen
Bilstein dempers
OMP veren
EBC remmen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Zo 06 Aug, 2006 14:45    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Fred,

Goed te horen dat het weer de goeie kant op gaat!
Ik hoop dat het niet ta lang gaat duren allemaal, zodat je het snel achter je kan laten.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Zo 06 Aug, 2006 18:24    Onderwerp: Reageer met quote

ik had natuurlijk het een en andere gehoord van je, maar dat hij 400km heeft gereden is wel erg schofterig.
je rijdt zelf natuurlijk altyd netjes warm, en het is maar de vraag of een andere dat ook doet.
over het geheel erg klote en zoizo blijven proberen je geld terug te krijgen!!
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
psycholander
Freak


Geregistreerd op: 11-5-2006
Berichten: 1207
Woonplaats: H.I.Ambacht

BerichtGeplaatst: Zo 06 Aug, 2006 21:58    Onderwerp: Reageer met quote

Jezus wat een verhaal!

Ik zou het echt niet pikken, en eventueel rechtelijke stappen beginnen zover dat mogelijk is Exclamation

Ik hoop dat je schade nog te herstellen is voor niet al te veel geld want alles wat je nu exta moet uitgeven dan spuiten zijn eigenlijk zijn kosten.

Misschien nog idee om politie in te lichten? want om je auto zo te laten verkrachten zit niemand op te wachten.

Ik hoop dat het snel goed komt voor jou en je MX.
_________________
Nissan Skyline R33 GTS25T Spec 2 Sonic Silver - RB25DET -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma 07 Aug, 2006 12:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat je naar je geld kan fluiten kerel .
Want bij dat soort gasten valt niks te halen .
Het feit dat hij je auto al heeft gebruikt zonder te vragen dan had ik al het licht uit ze ogen geslagen Evil or Very Mad .
Hopen dat hij niet geflits is met het rijden anders heb je dat er ook nog eens bij.
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
fr3d
Freak


Geregistreerd op: 29-10-2004
Berichten: 1463

BerichtGeplaatst: Ma 07 Aug, 2006 16:27    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb wat foto's gemaakt van hoe de auto nu is.
In dezelfde album staan oo foto's zoals hij was.
Ik heb ook foto's genomen van de sideskirt en de achterbumper die er op komen

http://www.pixum.nl/viewalbum/?id=1597458

Het grote grijze vlak , is mijn motorkap. Deze zou geschuurd zijn zodat de steenslag weg was.. helaas zie je duidelijk de steenslag nog zitten.
De voorbumper zat een kras welke met plamuur (niet goed) is bewerkt.
De rest spreekt wel voorzich.

Fred
_________________
tja geen mazda meer ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Robii San
Freak


Geregistreerd op: 11-1-2005
Berichten: 829

BerichtGeplaatst: Ma 07 Aug, 2006 21:43    Onderwerp: Reageer met quote

heb ze even bekeken.. maar boy o boy... wat is er met je dakraam gedaan dan.. verder idd maf geschuurt.. niet hopeloos maar toch nu even zwaar denk ik.. moet toch eerst weer gegrond worden.. dan haal j eook wel wat steenslag weg, maar goed.. echt niet nice.. we horen wel hoe het gaat..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Edwin
Freak


Geregistreerd op: 31-8-2005
Berichten: 627
Woonplaats: Crownsmountain

BerichtGeplaatst: Di 08 Aug, 2006 8:45    Onderwerp: Reageer met quote

Damn dat ziet er echt niet lekker uit. Maare zie ik daar een style 44 kit??
Heb je al aangifte gedaan o.i.d.

Suc6 met de afwikkelling van alles?
_________________
Former owner of a MX6 V6 (now Herwin's)
Saab 9-3 met 250pk en 360nm
Goodridge remleidingen
Bilstein dempers
OMP veren
EBC remmen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
fr3d
Freak


Geregistreerd op: 29-10-2004
Berichten: 1463

BerichtGeplaatst: Di 08 Aug, 2006 11:24    Onderwerp: Reageer met quote

aangifte is er nog niet gedaan.
Wel al de politie geinformeerd ,maar die zeiden dat ik hem eerst de tijd moest geven om het geld terug te geven.

Het is geen style 44 kit..maar een orginele mazda optie. Helaas heb ik er de voorbumper niet van
_________________
tja geen mazda meer ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Edwin
Freak


Geregistreerd op: 31-8-2005
Berichten: 627
Woonplaats: Crownsmountain

BerichtGeplaatst: Di 08 Aug, 2006 12:11    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe ben je dan aan die bumperkit gekomen?
_________________
Former owner of a MX6 V6 (now Herwin's)
Saab 9-3 met 250pk en 360nm
Goodridge remleidingen
Bilstein dempers
OMP veren
EBC remmen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
fr3d
Freak


Geregistreerd op: 29-10-2004
Berichten: 1463

BerichtGeplaatst: Di 08 Aug, 2006 13:57    Onderwerp: Reageer met quote

tja via een bekgische dealer.
Deze kits worden niet meer gemaakt , er zijn er ook niet veel van en dus zeldzaam

ooit heb ik een auto te koop zien staan met deze kit...
daarna is hij verdwenen ,nooit meer gezien
_________________
tja geen mazda meer ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Edwin
Freak


Geregistreerd op: 31-8-2005
Berichten: 627
Woonplaats: Crownsmountain

BerichtGeplaatst: Di 08 Aug, 2006 14:54    Onderwerp: Reageer met quote

Echt wel tof zo'n orginele bumper en sideskirts. Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het allemaal geplaatst is.
_________________
Former owner of a MX6 V6 (now Herwin's)
Saab 9-3 met 250pk en 360nm
Goodridge remleidingen
Bilstein dempers
OMP veren
EBC remmen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group