Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
door rood? zonder foto of staandehouding.
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rik de Kikker
Freak


Geregistreerd op: 18-8-2006
Berichten: 17

BerichtGeplaatst: Vr 25 Aug, 2006 0:07    Onderwerp: Reageer met quote

Jip, correct als een bus. Het b-wegennet wordt strenger gecontroleerd. De overheid heeft geld te kort (Eindhovens Dagblad) en ze gaan nu ook rondlopen of er een wieltje op de stoep staat, of op de rijbaan ipv in het vak (assoparkeren) etc...

Zag ze vandaag zelfs, jawel, op landweggetje tussen St.Oedenrode en Liempde. Als daar 30 auto's op een avond doorkomen dan is het veel. Er staat maar één boerderij en een paardenmanege.

Gaat goed he met Balkenende? Misschien toch maar op de SP stemmen, die hebben tenminste een hekel aan die Koninklijke zakkenvullers.
_________________
Met vriendelijke groet,

Rik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Vr 25 Aug, 2006 10:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het juist wel goed dat ze meer op dat soort wegen gaan controleren.
Mogen ze hier op de dijken en binnen de bebouwde kom ook wel eens gaan doen ipv de zakken te vullen op de snelweg.
Hier worden de dijkwegen simpelweg afgesloten in de weekenden zodat je er niet meer kan rijden, alleen omdat er 1 persoon loopt te klagen dat er te hard word gereden.
De MAG (Motorrijders Actie Groep) heeft hier al jaren staan te tellen en meten (snelheid en geluid) en dus overduidelijk aangetoond dat zowel de aantallen als de snelheid als het geluid zeer meevallen maar daar doen ze niks mee.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Ghost Rider
Freak


Geregistreerd op: 11-6-2005
Berichten: 145

BerichtGeplaatst: Vr 25 Aug, 2006 17:50    Onderwerp: Reageer met quote

Door rood rijden valt hier nog wel mee..... Ik mag vanaf 28-8-06 tot en met 28-9-06 niet meer in Duisterland rijden, omdat ik een hele tijd terug ergens in de vroege morgen rond 4 uur door rood reed met de vrachtwagen (of zoals duitsers zeggen LKW). Dus ik krijg die brief thuis en ben er tegen in gegaan door te zeggen dat ik niet op tijd kon stoppen.... paar weken later weer een brief terug , maar dit keer met foto's en jah ik reed er iid vol doorheen. Maar dit grapje koste me dus 189 euro + 1 maand rij ontzegging en "3 Flensburg punten" das een soort leuke duitse spaarkaart en als je die vol hebt (19 punten) krijg je geen handdoek ofzo, maar mag je 5 jaar niet meer in dat apenland rijden Very Happy
_________________
Ultimate goal ACHIEVED!
http://www.cardomain.com/ride/2317955
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Za 26 Aug, 2006 1:31    Onderwerp: Reageer met quote

pff, maar als een vrachtwagen door rood rijdt en je raakt bijv. een alto ofzo, dan herken je ik het hoopje verwrongen staal geen alto meer..
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Ghost Rider
Freak


Geregistreerd op: 11-6-2005
Berichten: 145

BerichtGeplaatst: Za 26 Aug, 2006 10:04    Onderwerp: Reageer met quote

Jah ok , maar ik vind het gewoon overdreven dat je gelijk een maand rij ontzegging krijgt.
_________________
Ultimate goal ACHIEVED!
http://www.cardomain.com/ride/2317955
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rik de Kikker
Freak


Geregistreerd op: 18-8-2006
Berichten: 17

BerichtGeplaatst: Za 26 Aug, 2006 10:05    Onderwerp: Reageer met quote

Oh ja, het is goed dat ze controleren, maakt mij niet uit waar maar dan wel graag op een punt waar het gevaarlijk is en niet achteraf hangen in een tuinstoeltje of zo. Dan kan ik dat geld wel beter gebruiken.

Heb ook eens een bekeuring in Duitsland gehad en ik meen dat ik die prijs ook had. Foto van voor genomen, onmiskenbaar hoor.
Heb wel betaald want als ze je aanhouden dan ga je gewoon mee.
Overigens ik meen dat ze tegenwoordig ook een uitwisselingsverdrag hebben. De Nederlandse justitie ligt je gewoon uit je stoel en je kan naar Keulen. Die rekening krijg je er dan nog bij.

Of zoiets tegenwoordig nog verjaart? Ik betaal wel of rij gewoon minder te hard. Confused
_________________
Met vriendelijke groet,

Rik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Za 26 Aug, 2006 12:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ik knal ff off topic tussendoor met een vraagje.

Hey Rik.

Wanneer stel je je eens voor? Je bent hier zomaar verschenen.
Wat voor auto heb je bijvoorbeeld? Een prachtige MX6 neem ik aan?

Sebas
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Za 26 Aug, 2006 14:26    Onderwerp: Reageer met quote

ook ff tussendoor: is rick de kikker niet van duinrell wassenaar? Wink
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Rik de Kikker
Freak


Geregistreerd op: 18-8-2006
Berichten: 17

BerichtGeplaatst: Zo 27 Aug, 2006 20:43    Onderwerp: Reageer met quote

Ha ha ha,

Nee, ik heb me min of meer al voorgesteld als de voorzitter van de Mazda 626 club en de voorzitter van Mazda Classics.
Ben zelf een grote liefhebber van 4WS systemen en aangezien ik wel eens contacten heb met eigenaren van de MX-6 vond ik het wel leuk om hier eens te komen.
Heb vaak een MX-6 met 4WS overwogen doch de hoeveelheid auto's reeds in mijn bezit beletten mij er nog een bij te nemen.
Model vind ik waanzinnig en tijdens de oprichting van de 626 club vaak overwogen deze erbij te nemen. Kreeg veel verzoeken maar de mx-6 en de 626 coupé hebben een eigen identiteit. De MX-6 past niet bij de oudere generatie. Alle leden waren het er toen mee eens en ik denk jullie zelf ook wel. De MX-6 is een auto opzichzelfstaand zonder inmenning van andere modellen en types.

Ik vind dat deze club het dan ook geweldig doet, leuke leden heeft en ook netjes aan activiteiten werkt.

We hebben ook 2 MX-6 -en bij onze 626 club. Tsja, hoe het dan ook zij, een overlap en wortels hebben we allemaal.

Verder doe ik niet zo veel, vind Mazda gewoon geweldige auto's bouwen, vind het leuk met Mazda bezig te zijn en verder vind ik het tegenwoordig wel allemaal goed.

Hebben jullie de eerste MX-6 generatie wel opgenomen in deze club dan?

Maar eh... volgens mij ben ik keihard off topic bezig nietwaar?

Goed, ik ben dus niet vanuit Wassenaar maar vanuit omgeving Eindhoven. Ik heb geen MX-6 maar had een champagnekleur MX-6 met 4WS in overweging genomen doch de kosten waren te hoog, de eigenaar, een Canadees, vroeg niet zo heel veel maar de extra kosten waren gewoon te hoog. Leder moest worden opgelapt, grote beurt, banden etc.. etc.. + invoer maakte het allemaal niet zo leuk meer. Helaas.
De auto stond hier in Eindhoven bij Philips voor. Opsturen was dus ook niet meer nodig.

Ik heb zelf een 626 GT Coupé met 4WS/AAS/ABS etc.. uit 1989. Iemand dacht mij eens te pakken te nemen en heeft mij opgegeven bij Klokje Rond van Autoweek waar ik schitterend doorheen kwam.

Verder houd ik me graag bezig met mijn 929 sportcoupé uit 1985 en de V6 Sedan uit 1989.

Dat is het wel zo'n beetje.
_________________
Met vriendelijke groet,

Rik


Laatst aangepast door Rik de Kikker op Ma 28 Aug, 2006 10:18, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sander
Freak


Geregistreerd op: 14-6-2002
Berichten: 2117

BerichtGeplaatst: Zo 27 Aug, 2006 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

Was jij degene in Autoweek met die witte 626 coupé?
_________________
Mazda6 Sportbreak 2.0 CiTD 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rik de Kikker
Freak


Geregistreerd op: 18-8-2006
Berichten: 17

BerichtGeplaatst: Zo 27 Aug, 2006 22:59    Onderwerp: Reageer met quote

Met alle respect, er hebben meer witte coupé's in Autoweek gestaan.
Maar ik heb er inderdaad in gestaan, dat is correct.
Die controle is uiterst zwaar. Vond het jammer van het remverschil achter. Dit ontstond doordat ze mij 20 rondjes om de rotonde daar lieten rijden in volle snelheid om de 4WS-uitlag te fotograferen. Helaas leverde mij dat een negatief resultaat op. Jammer was daarbij dat ook de harddisk van hun pc crashte waar al deze foto's opstonden zodat in Eindhoven opnieuw een sessie werd geschoten.

Hoe dan ook, die jongens van autoweek zijn wel erg gave lui en staan overal voor open. Jaco, de fotograaf is een echte prof en heeft een enorm goede kijk op auto's en achtergrond.

Omdat de originele gegevens verloren raakten kreeg ik een fotsessie cado. Schitterend.

Hier een link naar die van mij:

http://www.mazda626.nl/pictures/specials/Hans%20Peters/Autoweek1.jpg
http://www.mazda626.nl/pictures/specials/Hans%20Peters/Autoweek2.jpg
_________________
Met vriendelijke groet,

Rik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sander
Freak


Geregistreerd op: 14-6-2002
Berichten: 2117

BerichtGeplaatst: Ma 28 Aug, 2006 7:59    Onderwerp: Reageer met quote

Aha, nu is het duidelijk. Smile Jij bent Hans Peters alleen heb je je onder een andere naam op dit forum ingeschreven.
_________________
Mazda6 Sportbreak 2.0 CiTD 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rik de Kikker
Freak


Geregistreerd op: 18-8-2006
Berichten: 17

BerichtGeplaatst: Ma 28 Aug, 2006 10:24    Onderwerp: Reageer met quote

Helemaal juist. Ben er eigenlijk niet zo'n liefhebber van maar iedereen doet het.

Niet om het een of ander maar zit jij ook al niet een beetje lang in deze bizz??? Kan het zijn dat jij eens bij mij op bezoek bent geweest toen ene Barry bij mij was omdat hij toen ook een MX-6 had maar dan van de eerste generatie. Heel mooi MX-je had je toen.
_________________
Met vriendelijke groet,

Rik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sander
Freak


Geregistreerd op: 14-6-2002
Berichten: 2117

BerichtGeplaatst: Ma 28 Aug, 2006 10:35    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt helemaal, is alweer een jaartje of 4 terug denk ik, maar misschien nog wel langer zelfs.
_________________
Mazda6 Sportbreak 2.0 CiTD 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Ma 28 Aug, 2006 17:02    Onderwerp: Reageer met quote

een mooi verhaal! en ik kan het wel erg respecteren als iemand zijn aout zo bomvol optie`s bouwd, maar um toch redelijk orgineel laat ogen.. netjes!
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group