Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
door rood? zonder foto of staandehouding.
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rik de Kikker
Freak


Geregistreerd op: 18-8-2006
Berichten: 17

BerichtGeplaatst: Vr 01 Sep, 2006 14:00    Onderwerp: Reageer met quote

Dank je. Ik moet eerlijkheidshalve wel bekennen dat het niet meevalt en soms zullen er afwegingen gemaakt moeten worden. Op de plaats waar bijvoorbeeld de schakelaar voor het AAS-systeem zit kan ook de schakelaar geplaatst worden voor koplampniveauregeling. Die schakelaar is gedegradeerd naar het handschoenenkastje. Moest dat? Dacht van wel omdat ik Xenon heb.

Origineel vind ik ze nog niet zo verkeerd anderzijds, iedere dag groentesoep is natuurlijk ook niet alles.

Zou graag eens een meeting van jullie willen bezoeken. Lijkt me schitterend al die varianten van de MX-6-en te mogen aanschouwen. Zeker nu het zo'n mooie grote club is geworden, waarvoor dan ook al mijn lof!
_________________
Met vriendelijke groet,

Rik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Vr 01 Sep, 2006 17:29    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb ook xenon, ook niveo regeling.. maar ik gebuik het praktisch nooit..
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Vr 01 Sep, 2006 21:26    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn huidige auto heeft ook xenon verlichting maar met een automatische nivo-regeling of te wel chiroscoop.
Nieuw af fabriek moet dit er namelijk op zitten maar hoe zit dit met achteraf inbouw.
De automatisch regeling zorgt er voor dat het niet verblind als je bv over een hobbel rijdt, dat zal met de handmatige instelknop in de mazda dus niet mogelijk zijn.
De handmatige knop is meer bedoeld voor het geval je de kofferbak vol hebt liggen met bagage om dan ervoor te zogen dat je geen verblindend licht hebt zonder aan de lamp te moeten gaan draaien.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Rik de Kikker
Freak


Geregistreerd op: 18-8-2006
Berichten: 17

BerichtGeplaatst: Za 02 Sep, 2006 0:33    Onderwerp: Reageer met quote

H'm ja, dat is duidelijk. Om het na te bouwen zou denk ik niet zo'n probleem zijn maar of we die motortjes ook op de units kunnen overzetten is punt twee. De huidige motortjes zijn denk ik te sloom voor dit nieuwe systeem.
Wellicht de constructie van onze unit is ook niet gebaseerd op snelle wentelingen. Men zou dus de hele binnenband moeten overzetten.

Zo gauw ik tijd heb zal ik eens zien of het mogelijk is. Goeie tip, wist niet dat de MX-6 dit systeem al hadden.
_________________
Met vriendelijke groet,

Rik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Za 02 Sep, 2006 11:53    Onderwerp: Reageer met quote

die automatische hoogte verstelling is pas verplicht voor auto`s vanaf 2006 geloof ik.. dus wij hoeven dat niet te hebben..
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Ghost Rider
Freak


Geregistreerd op: 11-6-2005
Berichten: 145

BerichtGeplaatst: Za 02 Sep, 2006 18:40    Onderwerp: Reageer met quote

Wow dat dash is echt apart met die digi teller Shocked , ik kon toen ik mijn mx kocht kiezen tussen die wat ik nu heb en een andere zwarte 4WS met de zelfde km stand. Maar omdat ik dat systeem niet echt vertrouwde, en omdat ik de vorige eigenaar van mijn mx ken en weet hoe zuinig hij er op was heb ik toch maar deze genomen. Heeft de 4WS nooit last van storing dan ? wat is AAS btw ? Razz
_________________
Ultimate goal ACHIEVED!
http://www.cardomain.com/ride/2317955
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rik de Kikker
Freak


Geregistreerd op: 18-8-2006
Berichten: 17

BerichtGeplaatst: Za 02 Sep, 2006 19:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet niet of het bekend is op de MX- versies maar AAS staat voor schokdemperniveauregeling. Door middel van een schijf in de schokdemper kun je de stugheid hiermee bepalen. Soft, Auto of Sport.

AAS werd in 1983 voor het eerst geïntroduceerd bij de luxe versies van de 929 en de 626. Zo kon je toch sportief rijden met een gewone auto of heerlijk op slecht wegdek. (Dat soort wegdek is er niet zo veel meer denk ik.)
Ik heb het ergens wel uitgelegd staan op http://members.home.nl/h.peters
Daar vind je dan ook erg veel info over de 4WS.

Helaas te betreuren maar de 4WS kent wel zijn storingen en zijn onderhoud. Het heeft mij dan ook anderhalf jaar research gekost om exact te weten hoe het helemaal werkt.
Het 4WS systeem, toen, was nog vrij onbekend maar nu hebben mijn collega 626 rijder bij de 626 club en ik, het systeem zelfs onder controle, zowel hydraulisch als elektronisch.
Maar je hebt wel degelijk gelijk, electronica, hydraulisch, leidingen etc... zijn na 10 - 15 jaar een issue. Om het systeem weer op gang te brengen is niet zo heel erg duur maar verreist wel een dossis hoby en sterke wil.

Wanneer je bovenstaande site gelezen hebt zul je het wel begrijpen denk ik.
_________________
Met vriendelijke groet,

Rik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group