Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
turbo voor mx-6
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mazda-erik
Freak


Geregistreerd op: 21-6-2006
Berichten: 10
Woonplaats: bergen op zoom

BerichtGeplaatst: Za 26 Aug, 2006 19:28    Onderwerp: turbo voor mx-6 Reageer met quote

heej ik had een tijd geleden op jeroentje.nl gezien dat ie turbo's te koop had voor mx-6.

zou je die er zoow op kunnen zetten zonder aanpassingen aan de moter?
_________________
mazda mx-6 2.5 V6 24v.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Yahoo messenger MSN messenger
Robii San
Freak


Geregistreerd op: 11-1-2005
Berichten: 829

BerichtGeplaatst: Za 26 Aug, 2006 20:04    Onderwerp: Reageer met quote

ow.. heb even gekeken zag ze nu niet meer... het zou kunnen maar dat wordt em niet zonder aanpassingen, klze kan em wel aan denk ik. maar et blijft een dure onderneming..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Zo 27 Aug, 2006 2:47    Onderwerp: Reageer met quote

de klde heeft een lagere compressie, dus is beter geschikt voor een turbo. je kan met een standaard klde wel zonder al te veel aanpassingen op lage druk blazen. maar dan heb je nog een computer,intercooler,piping,dikkere uitlaat,injectoren en evt een pomp nodig.
voor mijn 2.0 ging het toen dr tijd iets van 2500kosten in totaal. met grotendeels gebruikte onderdelen.
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
mazda-erik
Freak


Geregistreerd op: 21-6-2006
Berichten: 10
Woonplaats: bergen op zoom

BerichtGeplaatst: Zo 27 Aug, 2006 8:31    Onderwerp: Reageer met quote

ik had zoiets van die turbo is gemaakt speciaal voor een mx-6 dus ik dacht dat die moter dat wel zou trekken
_________________
mazda mx-6 2.5 V6 24v.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Yahoo messenger MSN messenger
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Zo 27 Aug, 2006 9:59    Onderwerp: Reageer met quote

mazda-erik schreef:
ik had zoiets van die turbo is gemaakt speciaal voor een mx-6 dus ik dacht dat die moter dat wel zou trekken


Ligt er aan, op welke druk je de turbo laat werken.
Een beetje meer druk dan standaard kan best maar als je een bar of meer doet loopt het risico op schade bijna exponentïeel op.
Dat betekent dan allerlei erg dure aanpassingen om het spul heel te houden.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jasper
Freak


Geregistreerd op: 28-12-2005
Berichten: 464
Woonplaats: Hellevoetsluis

BerichtGeplaatst: Zo 27 Aug, 2006 12:02    Onderwerp: Reageer met quote

ja jeroentje verkoopt nu het Turbo spruitstuk klopt.

is een T3 Trubo en een turbo hoeft niet zoveel te koste als je weet waar je ze moet kopen.

Wink

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/T3-T4-T04E-TURBO-KIT-GREDDY-BOV-CONTROLLER-INTERCOOLER_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33742QQihZ018QQitemZ280003366520QQtcZphoto

hey maar Texx waarom zou de Computer moeten worden aan gepat ??? is toch gewoon een compresie voor het inlaat systeem ???

als je het zo bekijkt dan zou een trubo rond de 900euro kosten

gelijk een vraagje want ik zit er eigenlijk ook aan te denken om een turbo op te zetten.

ik heb een KLDE nu zet ik daar een turbo op hoeveel bar is dan oke en zou je hem ook op een KLZE kunne zetten ? Hoogcompresie

eigen vraag ik hier dus gewoon kan iemand mij uitlegen hoe het nou presies zit want naar mijn kennis werkt het zo. Spruitstuk+turbo op 0.3 bar a 0.4bar en je bent klaar. intercooler en Dumbvalve en reiden maar.
_________________
-Mazda 3MPS- Cobb Front Mounted Intercooler- Cobb SF Intake - Cobb Turbo Inlet - Cobb Turbo Downpipe - Protegegarage Turbo Manifold - Turbo XS Hybrid Blow off valve - Cobb SwayBars - Denso HR8 Sparkplugs - MDS DashHawk - Piazini Chipped -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Zo 27 Aug, 2006 12:34    Onderwerp: Reageer met quote

Als het zo simpel was..... Very Happy
Nadeel van een KLZE turboën is dat die eerder in het detonatiegebied komt omdat ie in eerste instantie al een hogere aanvangsdruk heeft.
Kortom, als je echt een turbo hebben wil, geef dan geen geld uit aan een KLZE.
Onze ecu's 'snappen' overdruk niet. Daarom kan je de bestaande ecu ook niet gebruiken.
Je moet daar iets anders voor bedenken zoals een piggyback of een compleet stand-alone motormanagement systeem.
Dat moet je vervolgens dan nog 'ff' zelf afstellen. Smile

Er zijn goedkopere systemen dan die jeroen levert. Die kan je aansluiten op je bestaande originele headers. En daarbij wordt ook de cold piping geleverd. Is te koop in engeland.
Vergis je niet in de hoeveelheid werk die er in zit hoor. En je moet echt weten waar je mee bezig bent.
Als je niet de verschillen tussen de bv megasquirt en map-ecu kent of erger het zegt je helemaal niks dan moet je nog ff verder studeren Razz
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
fr3d
Freak


Geregistreerd op: 29-10-2004
Berichten: 1463

BerichtGeplaatst: Zo 27 Aug, 2006 12:52    Onderwerp: Reageer met quote

ik ga eens nadenken over een goede post..
Texx en Fullsize hebben nu al goede antwoorden gegeven

Het wordt een hoop tik werk Smile
_________________
tja geen mazda meer ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Ghost Rider
Freak


Geregistreerd op: 11-6-2005
Berichten: 145

BerichtGeplaatst: Zo 27 Aug, 2006 13:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb wel eens verhalen gelezen over mensen die ook een turbo op een 323F, MX-3 of Mx-6 hebben gezet, en ze klaagden allemaal over 1 ding..... geen grip op de voorwielen. Het is wel stoer om zoveel trekkracht te hebben, maar ik zou persoonlijk liever een auto hebben die standaard al turbo heeft en achterwiel aandrijving. Very Happy
_________________
Ultimate goal ACHIEVED!
http://www.cardomain.com/ride/2317955
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jasper
Freak


Geregistreerd op: 28-12-2005
Berichten: 464
Woonplaats: Hellevoetsluis

BerichtGeplaatst: Zo 27 Aug, 2006 16:19    Onderwerp: Reageer met quote

conclusie is dus KLZE als je over de 200PK heen wil Wink

en is denk ik ook wat goed koper.

kwam mijn neef net langs en die gaf me btw nog ff dit adres

http://www.prophecy-imports.com/

moet je maar eens kijken Wink is ook in Nederland in de omgeving rotterdam zit dit bedrijf
_________________
-Mazda 3MPS- Cobb Front Mounted Intercooler- Cobb SF Intake - Cobb Turbo Inlet - Cobb Turbo Downpipe - Protegegarage Turbo Manifold - Turbo XS Hybrid Blow off valve - Cobb SwayBars - Denso HR8 Sparkplugs - MDS DashHawk - Piazini Chipped -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Zo 27 Aug, 2006 17:01    Onderwerp: Reageer met quote

een klze is idd de goedkoopste marnier om in een x naar de 195pk toe te gaan. en je headers en rest van het uitlaatsysteem zullen um mischien nog wel iets over de 200 heen krijgen.. er zijn ook "bold on"superchargers te koop voor de klde
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
mazda-erik
Freak


Geregistreerd op: 21-6-2006
Berichten: 10
Woonplaats: bergen op zoom

BerichtGeplaatst: Zo 27 Aug, 2006 18:31    Onderwerp: Reageer met quote

daar begin ik verlopig nog niet aan ik blijf nog wel even onder de 200 pk Confused
maar inderdaad als je zoveel vermogen op je voorwielen hebt lijkt me niet leuk voor dagelijks gebruik.
_________________
mazda mx-6 2.5 V6 24v.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Yahoo messenger MSN messenger
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Zo 27 Aug, 2006 22:26    Onderwerp: Reageer met quote

haha ik heb nu ook iets wat meer koppel, en idd.. de koppeling gaat ineens erg hard en als het regend moet ik echt als een "oud wijf" rijden om geen wielspin te hebben..

maar geloof me.. als je eenmaal met de pk`s of in mijn ogen velen malen belangrijker de nm`s dan blijf je bezig...Smile
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Will G
Freak


Geregistreerd op: 11-1-2003
Berichten: 276

BerichtGeplaatst: Ma 28 Aug, 2006 0:14    Onderwerp: Reageer met quote

Wie goedkoop wilt blazen moet dit eens bekijken Very Happy

http://videos.streetfire.net/player.aspx?fileid=AB544E3B-5DFF-416D-9CFD-A1AD23CA9564
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jasper
Freak


Geregistreerd op: 28-12-2005
Berichten: 464
Woonplaats: Hellevoetsluis

BerichtGeplaatst: Ma 28 Aug, 2006 8:08    Onderwerp: Reageer met quote

hey frank maar een super charger doet toch gewoon het zelfde als een turbo alleen zit die dan op je krukas. dan krijg je toch ook gewoon over druk.
_________________
-Mazda 3MPS- Cobb Front Mounted Intercooler- Cobb SF Intake - Cobb Turbo Inlet - Cobb Turbo Downpipe - Protegegarage Turbo Manifold - Turbo XS Hybrid Blow off valve - Cobb SwayBars - Denso HR8 Sparkplugs - MDS DashHawk - Piazini Chipped -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group