Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Remklauwen spuiten

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Design
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Paul Jenner
Freak


Geregistreerd op: 14-6-2002
Berichten: 1335
Woonplaats: Den Haag, Nederland

BerichtGeplaatst: Zo 10 Nov, 2002 14:59    Onderwerp: Remklauwen spuiten Reageer met quote

Lijkt me ook wel een gezellig plan, nu ik wat meer "open" velgen heb zie je die gebutste oude remklauwen er doorheen. Misschien wordt het tijd om dat eens aan te pakken.

Ik kan me zo voorstellen dat de klauwen eraf moeten, dat gedeelte wat je bij het vervangen van je blokken kunt opklappen. Polijsten, vervolgens spuiten.

Vraag: Is dat makkelijk eraf en erop te krijgen of is dat een crime ?

Voorts: Een auto zonder remklauwen rijdt zo rottig, dus het moet een actie zijn die binnen een dag klaar is, anders kan ik me auto dus niet gebruiken de volgende dag. Is dat haalbaar, ik neem aan dat de nieuwe lak ook nog even moet drogen ?

Iemand tips voor het blank krijgen van de klauwen ? Moet er nog meer vanaf behalve alleen die "opklappers" ?


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl


We've got everything you need - Satisfaction guaranteed !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
dutch
Freak


Geregistreerd op: 18-6-2002
Berichten: 282

BerichtGeplaatst: Zo 10 Nov, 2002 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb mijn remklauwen laten zandstralen en vervolgens in de Hammerite gezet. je kan dit in 1 dag doen , de lak is zo droog.
als je de ruimte hebt om je auto kwijt te raken en een adres weet waar je kan stralen is het "no problemo"
en inderdaad het is een stoer aanzicht een mooie glimmende rempartij.Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ferdi
Freak


Geregistreerd op: 15-6-2002
Berichten: 1338
Woonplaats: Arnhem

BerichtGeplaatst: Ma 11 Nov, 2002 8:15    Onderwerp: Reageer met quote

Euuh, ik heb het ook gedaan, alleen ietsie gemakkelijker; Velg eraf, met remmenreiniger de klauw ontvetten en vervolgens laagje voor laagje (dun dus!!!) de gewenste kleur erop gespoten, er zitten nu 5 laagjes gewone lak op en 3 blanke lak. Let wel, dit is een gewone verf in de kleur van de auto (check anders de fotos van de meeting in mei) Het zit er nu nog steeds goed op en ik ga er eigenwijs tijdens het wassen van de auto vol met de hogedrukspuit overheen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Paul Jenner
Freak


Geregistreerd op: 14-6-2002
Berichten: 1335
Woonplaats: Den Haag, Nederland

BerichtGeplaatst: Ma 11 Nov, 2002 10:04    Onderwerp: Reageer met quote

Mag ik hier uit opmaken dat jij de klauwen gespoten hebt terwijl ze nog onder de auto zaten ????


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl


We've got everything you need - Satisfaction guaranteed !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Sander
Freak


Geregistreerd op: 14-6-2002
Berichten: 2117

BerichtGeplaatst: Ma 11 Nov, 2002 10:31    Onderwerp: Reageer met quote

Pas maar op dat je met het spuiten je eigen klauwen niet verft. Very Happy
_________________
Mazda6 Sportbreak 2.0 CiTD 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ferdi
Freak


Geregistreerd op: 15-6-2002
Berichten: 1338
Woonplaats: Arnhem

BerichtGeplaatst: Di 12 Nov, 2002 15:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ze zaten er inderdaad nog onder, daarom was het ook een eenvoudig klusje, wilde jij je dan al die trammelant op de hals halen van het eraf halen, remsysteem leeg laten lopen, daarna de zooi weer ontluchten, etc. hou op zeg!! Al gekeken bij de meetings? Staat mijn velg met de gekleurde remklauw!! En in de kleur van de auto, lekker stijlvol.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Design Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group