Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
verschil mx3 en mx6 ???
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
europaracer
Freak


Geregistreerd op: 7-9-2006
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Do 07 Sep, 2006 23:08    Onderwerp: verschil mx3 en mx6 ??? Reageer met quote

Aangezien ik nog geen mx6 bezit zal ik het voorstellen ook nog maar even achterwege laten. Mogelijk dat dit op korte termijn wel kan. Ben hier met een vraag waar de meeste hier wel een antwoord zullen weten...
als die personen dat willen melden in deze topic zal dat helemaal fijn zijn Wink

Ik was/ben op zoek naar een mx3 en kwam ook de mx6 tegen en moet zeggen dat de auto me zeker niet tegenval (mx5 is afgevallen). Me vraag is simpel; wat is nou het belangrijkste verschil/verschillen tussen de mx3 (1.8i V6) en de mx6 ?

Zover ik op de foto's kan zien is de mx6 wat groter, al schijnt het mbt beenruimte weinig te schelen. Verder is natuurlijk motorinhoud en aantal pk's verschillend, al schijnen acceleratie en opgegeven topsnelheid gelijk te zijn bij beide types...

Neem aan dat men mij hier wel zal aanraden een mx6 te kopen,
maar ben benieuwd naar de argumenten. Is iig allebei mazda dus dat moet wel goed zitten.

Wie kan (en wil) het me vertellen ???

bvd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
psycholander
Freak


Geregistreerd op: 11-5-2006
Berichten: 1207
Woonplaats: H.I.Ambacht

BerichtGeplaatst: Vr 08 Sep, 2006 7:35    Onderwerp: Reageer met quote

Welke MX-6 motor bedoel je 2.0i? of de 2.5 V6, ik ga er vanuit dat je de 2.0i bedoeld omdat de prestaties bijna gelijk zijn.

Mooiste van de MX-6 is dat het toch een bijzondere verschijning is want er zijn er maar 3/400 in NL. Hij heeft voor een sportcoupe een hele grote kofferbak van maar liefst 440liter en de passiers achterin hebben meer ruimte en er zit een veel betere bank in.

Kwa gewicht is de MX-3 v6 wel 5kg zwaarder, omdat de mx6 een lichter plaatwerk heeft.

Ikzelf heb hiervoor een MX-3 1.8 V6 gehad (http://www.xs4all.nl/~soju/mazda_mx3/)
En zoals je kan zien op de site is die heel veilig aangezien ik er 2x mee over de kop ben gegaan.
Maar dat terzijde ben ik kwa auto zelf toch meer tevreden over de MX-6. Hij gebruikt wel iets meer benzine dan de MX-3 maar dat komt omdat het een 2.0i motor is. en het grootste verschil zit hem in het weggedrag de MX-6 ligt veel stabieler op de weg en is niet zo ontzettend stug geveerd als de MX-3 maar nog steeds wel sportief-stug. De hoofdsteunen van de MX-3 zijn niet verstelbaar in hoogte wat bij de MX-6 wel zo is, en een MX-6 is leverbaar geweest met veel meer opties waaronder Cruise Control en Airco (alle MX-6 zijn airco voorbereid dus achteraf inbouwen is ook mogelijk) dit is wel ff een korte verglijking.

Dus ik raad je zeker een MX-6 aan.
_________________
Nissan Skyline R33 GTS25T Spec 2 Sonic Silver - RB25DET -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Vr 08 Sep, 2006 9:42    Onderwerp: Re: verschil mx3 en mx6 ??? Reageer met quote

europaracer schreef:
Me vraag is simpel; wat is nou het belangrijkste verschil/verschillen tussen de mx3 (1.8i V6) en de mx6 ?


Ik heb thuis beide staan. Een MX6V6 (m'n eigen) en een MX3V6 (van m'n meissie).
Als je uitgaat van de standaard modellen, dan rijdt een MX6 aangenamer door de langere wielbasis. Een MX3 is wat nerveuzer. ('t Is maar net waar je van houdt)
Het zicht vanuit een MX3 vind ik minder naar achteren toe.
Een MX6 stuurt standaard net wat beter dan een MX3, dit komt ook deels door de wielbasis.

Het uiterlijk is natuurlijk wel compleet anders. Een MX6 wordt eerder naar omgekeken dan een MX3.
Motorisch gezien zou ik ook voor de MX6 kiezen. Die heeft meer vermogen (V6) en rijdt daardoor een stuk ontspannender.
De binnenkant is ook net wat stiller en degelijker afgewerkt.

De techniek is vrijwel identiek.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Grunn
Freak


Geregistreerd op: 12-1-2006
Berichten: 200
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: Vr 08 Sep, 2006 10:03    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, ik ben over hoor... ik wil een mx6.... euhhhh ohw ja ik heb er één...... één van de driehonderd.
_________________
Owh yeah....MX-6 2.5 V6 That's the way i like it!
296 duizend KM op de teller......en ik ben blij dat ik op gas rij....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
psycholander
Freak


Geregistreerd op: 11-5-2006
Berichten: 1207
Woonplaats: H.I.Ambacht

BerichtGeplaatst: Vr 08 Sep, 2006 12:01    Onderwerp: Re: verschil mx3 en mx6 ??? Reageer met quote

Fullsize schreef:
europaracer schreef:
Me vraag is simpel; wat is nou het belangrijkste verschil/verschillen tussen de mx3 (1.8i V6) en de mx6 ?


Ik heb thuis beide staan. Een MX6V6 (m'n eigen) en een MX3V6 (van m'n meissie).
Als je uitgaat van de standaard modellen, dan rijdt een MX6 aangenamer door de langere wielbasis. Een MX3 is wat nerveuzer. ('t Is maar net waar je van houdt)
Het zicht vanuit een MX3 vind ik minder naar achteren toe.
Een MX6 stuurt standaard net wat beter dan een MX3, dit komt ook deels door de wielbasis.

Het uiterlijk is natuurlijk wel compleet anders. Een MX6 wordt eerder naar omgekeken dan een MX3.
Motorisch gezien zou ik ook voor de MX6 kiezen. Die heeft meer vermogen (V6) en rijdt daardoor een stuk ontspannender.
De binnenkant is ook net wat stiller en degelijker afgewerkt.

De techniek is vrijwel identiek.


Haha 200pk heeel ontspannen, ik zou er niet zo ontspannen mee rijden Cool
_________________
Nissan Skyline R33 GTS25T Spec 2 Sonic Silver - RB25DET -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Sander
Freak


Geregistreerd op: 14-6-2002
Berichten: 2117

BerichtGeplaatst: Vr 08 Sep, 2006 14:28    Onderwerp: Reageer met quote

Een V6 heeft geen 200pk, maar heeft 167pk.
_________________
Mazda6 Sportbreak 2.0 CiTD 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
psycholander
Freak


Geregistreerd op: 11-5-2006
Berichten: 1207
Woonplaats: H.I.Ambacht

BerichtGeplaatst: Vr 08 Sep, 2006 14:37    Onderwerp: Reageer met quote

Sander schreef:
Een V6 heeft geen 200pk, maar heeft 167pk.


Fullsize zijn KLZE blok heeft toch 200pk (kan ff die dyno resultaten niet vinden)

Magoed de normale heeft KLDE 2.5V6 167pk tegenover de 136pk van de 1.8v6 in de MX-3, maar dan heeft de MX-6 wel 100kg meer gewicht bij.
_________________
Nissan Skyline R33 GTS25T Spec 2 Sonic Silver - RB25DET -


Laatst aangepast door psycholander op Vr 08 Sep, 2006 14:39, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Sander
Freak


Geregistreerd op: 14-6-2002
Berichten: 2117

BerichtGeplaatst: Vr 08 Sep, 2006 14:38    Onderwerp: Reageer met quote

Zou kunnen. Ik dacht dat hij het over de europese V6 had. Smile
_________________
Mazda6 Sportbreak 2.0 CiTD 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Vr 08 Sep, 2006 15:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel pk's ik heb.
Maar het zijn er vast meer dan 167, misschien wel 170 Smile

Maar ik sprak idd over de standaard MX3/6. Anders blijf je eindeloos aan het vergelijken.

Een mx3 en een mx6 verschillen rond de 50 kg, waarbij de mx3 in het voordeel is.
Vergeet daarbij het koppel niet, wat rond de 60Nm hoger ligt, en 40 pk meer.
Er zullen altijd verschillen zijn zoals wel of geen airco. Maar daar gaat het in dit topic niet helemaal over.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Vr 08 Sep, 2006 16:34    Onderwerp: Reageer met quote

vergeet het koppel van de mx6 niet! als jij naast een mx3 1.8 staat met je mx62.5 allebij V6 ben je ruimschoots sneller weg..

+ dat een mx6 zoals eerder gesuggereerd, veel apparter is. er zijn er maar 300 in NL, waarvan een groot deel niet rondrijdt.
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
europaracer
Freak


Geregistreerd op: 7-9-2006
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Za 09 Sep, 2006 10:46    Onderwerp: Reageer met quote

psycholander schreef:
Welke MX-6 motor bedoel je 2.0i? of de 2.5 V6, ik ga er vanuit dat je de 2.0i bedoeld omdat de prestaties bijna gelijk zijn.


het gaat in dit geval om een originele Nederlandse Mazda MX-6 2.5i V6 24v
de meest luxueuze versie met een 2.5 liter zescilinder benzinemotor in V-vorm. De motor levert 167 pk en 221 Nm. Volgens fabrieksopgave ligt de acceleratie van 0-100 op 8,5 sec en de topsnelheid op 220 km/u. Het brandstofverbruik komt in de praktijk neer op ongeveer 1 op 10.


dit zijn zover mij bekend ook de fabrieksopgave van de mx3 1.8 V6...

Quote:
en de passiers achterin hebben meer ruimte en er zit een veel betere bank in.

in de mx3 zit je achterin behoorlijk krap, maar las juist hier op het forum dat iemand zijn mx6 had verkocht omdat de kids wat groter werden en te weinig beenruimte kregen.
een ander moest met een kinderstoeltje de eigen stoel tever naar voren zetten...
moet men in een mx3 dan altijd met opgetrokken knieen zitten ? Wink


...en bedankt voor jullie reacties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ghost Rider
Freak


Geregistreerd op: 11-6-2005
Berichten: 145

BerichtGeplaatst: Za 09 Sep, 2006 11:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zelf ook mx-3 V6 gereden, maar de mx6 pakt gewoon veel lekkerder op. Mx-3 moet je op toeren houden om vooruit te komen, en de mx-6 heeft een lekker dik koppel onderin de toeren en het rijd wat lekkerder dan de mx-3 want die vond ik nogal hard geveerd.En ja de beenruimteachterin bij een mx-3 is nogal aan de krappe kan,bij de mx-6 is dat wel ruimer maar ik vind het ook niet echt super + dat je al snel met je kop tegen het dak aan zit, maarjah het blijft een coupe Very Happy
_________________
Ultimate goal ACHIEVED!
http://www.cardomain.com/ride/2317955
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jasper
Freak


Geregistreerd op: 28-12-2005
Berichten: 464
Woonplaats: Hellevoetsluis

BerichtGeplaatst: Za 09 Sep, 2006 13:15    Onderwerp: Reageer met quote

psycholander schreef:
Sander schreef:
Een V6 heeft geen 200pk, maar heeft 167pk.


Fullsize zijn KLZE blok heeft toch 200pk (kan ff die dyno resultaten niet vinden)

Magoed de normale heeft KLDE 2.5V6 167pk tegenover de 136pk van de 1.8v6 in de MX-3, maar dan heeft de MX-6 wel 100kg meer gewicht bij.


hij heeft een KLDE niet een KLZE. Fr3d heeft een KLZE Wink
_________________
-Mazda 3MPS- Cobb Front Mounted Intercooler- Cobb SF Intake - Cobb Turbo Inlet - Cobb Turbo Downpipe - Protegegarage Turbo Manifold - Turbo XS Hybrid Blow off valve - Cobb SwayBars - Denso HR8 Sparkplugs - MDS DashHawk - Piazini Chipped -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Zo 10 Sep, 2006 21:58    Onderwerp: Reageer met quote

maar laten we idd even ondhouden dat we (GELUKKIG) IN coupe`s rijden. ik rijdt ook wel s`weekends in een MB coupe, en zelfts daar heb je geen zeeen aan hoofdruimte.

maar dat is toch een beetje de charme van een coupe.
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Robii San
Freak


Geregistreerd op: 11-1-2005
Berichten: 829

BerichtGeplaatst: Ma 11 Sep, 2006 8:36    Onderwerp: Reageer met quote

zijn er maar 3 a 400 mx6en in nederland? Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group